اخبار داغ

آزادی مصرف ماری جوانا در کانادا/ دستگیری دهها هزار نفر به خاطر جرائم ماری جوانا در کانادا

آزادی مصرف ماری جوانا در کانادا/ دستگیری دهها هزار نفر به خاطر جرائم ماری جوانا در کانادا
حرکت رو به جلوی قانونی کردن مصرف ماری جوانا در کانادا می تواند کشورهایی مانند روسیه، چین و حتی آمریکا را که به لحاظ تاریخی دیدگاه های سر سختانه ای نسبت به این معاهدات را تصویب کرده اند، را ناراحت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ به نقل از vox، کانادا مصرف ماری جوانا را قانونی کرد. این امر معانی بزرگی برای سیاست مواد مخدر آمریکا دارد.پس از اروگوئه، کانادا دومین کشور در جهان است که مواد مخدر را قانونی کرد. این کشور به خاطر قانونی کردن ماری جوانا جزء اولین کشورهای ثروتمند جهان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک", vox,
 
,
مجلس سنا روز سه شنبه لایحه C-45 که به عنوان قانون کانابیس شناخته می شود را تصویب کرد. این معیار قبلا توسط مجلس عوام تأیید شده بود، بنابراین تصویب مجدد مجلس سنا به این معناست که این قانون هنوز به قوت خود باقی است.معیار قانونی بودن مالکیت ماری جوانا، رشد مسکن و فروش برای بزرگسالان را قانونی می کند. دولت فدرال بر تحریم های کیفری باقی مانده (برای مثال؛ فروش به افراد زیر سن قانونی) و صدور مجوز تولیدکنندگان نظارت خواهد کرد. با توجه به اینکه استان ها می توانند قوانین سخت تری را اعمال کنند، دولت های استانی فروش، توزیع و مقررات مرتبط، نظیرِ افزایش حداقل سن قانونی را مدیریت خواهند کرد. این قانون عمدتا از توصیه های گروه کاری فدرال در مورد قانونی کردن ماری جوانا تبعیت می کند.
,
 
,
انتظار می رود که دولت های کانادایی و استانی قبل از خرده فروشی و سایر بخش های قانون برای گسترش این قانون به دو تا سه ماه وقت نیاز داشته باشند.
,
 
,
با اینکه در حال حاضر 9 ایالت ماری جوانا را برای استفاده تفریحی و 29 ایالت آن را برای اهداف دارویی مجاز کرده اند، هیچ کدام از اینها در آمریکا بیش از حد شوکه کننده نیستند. چه چیز کانادا را جدا می کند، با وجود اینکه آن را به عنوان یک کشور انجام می دهد. قبلا، اروگوئه کشور آمریکای جنوبی تنها کشوری بود که اجازه قانونی مصرف تفریحی ماری جوانا را داد.
,
 
,
کانادا، مانند آمریکا، بخشی از معاهدات بین المللی مواد مخدر است که به صراحت قانونی کردن ماری جوانا را ممنوع کرده است. اگرچه فعالان سالها تلاش کرده اند تا این معاهده ها را تغییر دهند، اما تاکنون شکست خورده اند و این بدین معناست که کانادا در راستای قانونی کردن ماری جوانا، قوانین بین المللی را نقض خواهد کرد. آمریکا استدلال می کند که هنوز هم با معاهدات تطابق دارد، زیرا حتی اگر برخی از دولت ها آن را قانونی کرده باشند، هنوز قانون فدرال از نظر تکنیکی کانابیس را ممنوع می کند.حزب حاکم کانادا، این کار را برای تحقق وعده بزرگ مبارزات انتخاباتی انجام می دهد. هنگامی که حزب لیبرال نخست وزیر جاستین ترودو در سال 2015 انتخاب شده بود، یکی از وعده های اصلی او قانونی کردن ماری جوانا بود.
,
 
,
حزب لیبرال در وبسایت مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرد: "ما دسترسی به ماری جوانا را قانونی، تنظیم و محدود خواهیم کرد. سیستم کنونی منع ماری جوانا در کانادا مفید نیست. این سیستم مانع استفاده جوانان از ماری جوانا نمی شود و کار بسیاری از کانادایی ها به دلیل داشتن مقادیر کمی از مواد مخدر به پرونده های جنایی ختم می شود."
,
 
,
اما روند بیمار ترودو و متحدانش، در انتظار پیشنهادهای گروه کاری فدرال بوده و مجلس سنا چندین مقررات در این لایحه را مورد بحث قرار داد.
,
 
,
حرکت رو به جلوی قانونی کردن مصرف ماری جوانا در کانادا می تواند کشورهایی مانند روسیه، چین و حتی آمریکا را که به لحاظ تاریخی دیدگاه های سر سختانه ای نسبت به این معاهدات را تصویب کرده اند، را ناراحت کند. در حالی که قانونگذاران کانادا ممکن است قانونی بودن ماری جوانا را برای کشورشان تصویب کنند، این خطر وجود دارد که موادمخدر قانونی کانادا به آمریکا سرریز شده و احتمالا منجر به ایجاد تنش با همسایه کانادا و یکی از نزدیکترین متحدانش شود.
,
 
,
کانادا با این تلاش ها راه را برای کشورهایی که به این موضوع علاقمند هستند، فراهم می کند.


آزادی مصرف ماری جوانا در کانادا و عصبانیت آمریکا/ دستگیری دهها هزار نفر به خاطر جرائم ماری جوانا در کانادا
,
,
,
,
آزادی مصرف ماری جوانا در کانادا و عصبانیت آمریکا/ دستگیری دهها هزار نفر به خاطر جرائم ماری جوانا در کانادا
, آزادی مصرف ماری جوانا در کانادا و عصبانیت آمریکا/ دستگیری دهها هزار نفر به خاطر جرائم ماری جوانا در کانادا,
 
,
 
,
*خطرات و مزایای قانونی کردن مصرف ماری جوانا
, *خطرات و مزایای قانونی کردن مصرف ماری جوانا,
 
,
قانونی کردن مصرف ماری جوانا برای کانادا، از همان ابتدا قانون تعدیل سازی بوده است.
,
 
,
از یک طرف، ممنوعیت ماری جوانا هزینه زیادی در بر دارد. در کانادا، هر ساله دهها هزار نفر به خاطر جرائم ماری جوانا دستگیر می شوند و به دلیل افتادن در زندان یا حبس و افزایش پرونده های کیفری، جوامع و خانواده ها را از هم جدا می کند. اجرای این قوانین نیز هزینه بر است، در حالی که قانونی کردن و مالیات بستن بر ماری جوانا می تواند درآمدزا باشد. هرچند که معمولا بر اساس تجربه کلرادو، مالیات تعیین شده برای ماری جوانا کمتر از 1 درصد بودجه عمومی را تشکیل می دهد.
,
 
,
از طرفی دیگر، بازار سیاه ماری جوانا موجب خشونت در سراسر جهان می شود، نه تنها می تواند منجر به درگیری ها و خشونت در کانادا شود، بلکه پول غیر قانونی تولید و فروش آن، اغلب به صاحبان موادمخدر بازمی گردد که از این پول برای خشونت های وحشیانه ای چون؛ قتل، سرقت، آدم ربایی و شکنجه استفاده می کنند. قانونی کردن ماری جوانا را از بازار غیرقانونی خارج می کند و به طور بالقوه بازار خشونت را به سوی یک بازار قانونی که می تواند مشاغل مشروع ایجاد کند، سوق می دهد.
,
 
,
قانونی کردن خطراتی را نیز در پی دارد. این امر باعث می شود تا با استفاده از موادمخدر ارزان تر و در دسترس تر، استفاده و سوءاستفاده بیشتری صورت بپذیرد.
,
 
,
مارک کلِیمان کارشناس سیاست موادمخدر در مؤسسه مارون دانشگاه نیویورک، برآورد می کند که در درازمدت ساخت ماری جوانا هزینه ای بیشتر از ساخت چای کیسه ای نخواهد داشت، زیرا هر دوی این محصولات از گیاهانی است که نسبتا آسان پرورش می یابند. همچنین ماری جوانا پس از قانونی شدن برای هر کسی (از سن قانونی) در فروشگاه های خرده فروشی در دسترس خواهد بود و این بدین معناست که دیگر نیازی به ملاقات های مشکوک یا مخفیانه با فروشنده موادمخدر نیست. اینها منافعی برای افرادی که بدون هیچ مشکلی از ماری جوانا استفاده می کنند، اما اطمینان خاطر دارند، در پی دارد، اما دسترسی آسان تر می تواند برای افرادی که نمی توانند مصرف خود را کنترل کنند، مخاطره آمیز باشد.
,
 
,
 
,
معصومه میرحسینی
, معصومه میرحسینی ,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه