اخبار داغ

دولت کانادا خواستار تعیین سپاه پاسداران به عنوان گروه تروریستی شد

دولت کانادا خواستار تعیین سپاه پاسداران به عنوان گروه تروریستی شد
دولت لیبرال با امضای درخواست جنبش محافظه کار مبنی بر توقف مذاکرات برای برقراری روابط دیپلماتیک با ایران و تعیین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی، افراد بسیاری را شگفت زده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛  پارلمان کانادا روابط دیپلماتیک با ایران را رد کرد و خواستار قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان گروه تروریستی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک",

هفته گذشته، نمایندگان مجلس لیبرال از حزب نخست وزیر کانادا "جاستین ترودو" به پارلمان محافظه کار در مجلس عوام پیوسته اند تا علیه برقراری روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران رأی دهند. حزب محافظه کاران نیز از کانادا خواست تا سازمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC) را یک سازمان تروریستی نامگذاری کند.

,
 
,
"شریل ساپِریا" مدیر سیاست کانادا در بنیاد دفاع از دموکراسی به روزنامه اورشلیم پست گفت: "دولت لیبرال با امضای درخواست جنبش محافظه کار مبنی بر توقف مذاکرات برای برقراری روابط دیپلماتیک با ایران و تعیین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی، افراد بسیاری از جمله خودم را شگفت زده کرد. این تعهدات نشان دهنده خروج ناگهانی سیاست خارجی دولت ترودو در مورد ایران است."
,
 
,
با توجه به متن این طرح، مجلس کانادا به شدت نظام فعلی ایران را به دلیل حمایت از تروریسم در سراسر جهان، محکوم کرده است.این جنبش از دولت کانادا خواست تا بلافاصله تمام مذاکرات یا گفتگوها را با جمهوری اسلامی ایران برای بازگرداندن روابط دیپلماتیک متوقف کند و از رژیم ایران خواست تا فورا تمام کانادایی ها و ساکنان دائمی کانادا که در حال حاضر در ایران بازداشت شده اند را آزاد کند.
,
 
,
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در ماه اکتبر سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی نامید.
,
 
,
دولت کانادا، در سال 2012 در زمان تصدی "استفن هارپر" نخست وزیر محافظه کار کانادا، در پی پیوستن به روابط دیپلماتیک با ایران بود. پس از آن، "جان برد" وزیر خارجه پیشین کانادا فسخ روابط دو جانبه با ایران را اینچنین توجیه کرد که ایران یکی از بدترین نقض کنندگان حقوق بشر در جهان است و به گروه های تروریستی پناه داده و از آنها حمایت می کند. وی همچنین افزود که حمایت ایران از بشار اسد، باعث توقف این دیپلماسی شد.
,
 
,
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این رفتار، گفت: "این سیاست ها به ضرر کانادا خواهد بود و به صلح و امنیت بین المللی خدمت نخواهد کرد."
,
 
,
 
,
معصومه میرحسینی
, معصومه میرحسینی ,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه