اخبار داغ

نگاهی به معضلات شهر زنجان؛

زنجان شهر بدون پارکینگ/وقتی خیابان های شهر پارکینگ عمومی می شود

زنجان شهر بدون پارکینگ/وقتی خیابان های شهر پارکینگ عمومی می شود
شهر زنجان به دلیل نداشتن پارکینک های مناسب و پارک کردن خودروها در معابر و خیابان ها، به شهر بدون پارکینگ مشهور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،بر کسی پوشیده نیست که امروزه با روند رو به رشد تعداد خودرو‌ها و افزایش مشکلات ترافیکی در سراسر استان زنجان، پارکینگ‌های فعلی از نظر ظرفیت جوابگو نخواهند بود و باید فکری برای خروج از این بحران اندیشیده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

اگرچه به موازات پیشرفت تکنولوژی، صنعت ساختمان‎سازی و شهرسازی به طور قابل ملاحظه رشد کرده اما همچنان مسئله ترافیک شهری از جمله مسائل مهمی است که مردم زنجان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

,

وعده احداث پارکینگ‎های طبقاتی در دوران های مختلف شورای شهر به مردم زنجان داده شده است اما هر شورایی ساز خود را زده و رفته است و در حال حاضر زنجان از نبود پارکینگ طبقاتی به شدت رنج می برد.

,

شهروندان زنجانی نیز به این امر اعتراض داشته و نظرات متفاوتی در این زمینه دارند.

,

یکی از شهروندان زنجانی نبود پارکینگ در مرکز شهر را موجب ایجاد مشکلات زیادی برای مردم عنوان کرد و افزود: هر روز در خبرها ساخت پارکینگ عمومی را می شنویم اما در عمل هیچ خبری نیست.

,

 

,

, ,

*زنجان شهر پارکینگ عمومی

, *زنجان شهر پارکینگ عمومی,

مطهری با بیان اینکه مردم شهر را پارکینگ عمومی می دانند، گفت: تمام خودروها در خیابان ها پارک می شود.

,

سیما محمدی یکی دیگر از شهروندان زنجانی معتقد است،با توجه به بافت سنتی شهر و باریک بودن خیابان‌ها،احداث پارکینگ ضرورت فوق العاده ای دارد.

,

وی گفت: خیابان‎های شهر زنجان جوابگوی حجم بالای خودرو‌ها نیست.

,

یکی دیگر از شهروندان زنجانی با بیان اینکه در ساعات خاصی ترافیک زنجان کلافه کننده است، بیان داشت:به دلیل نبود پارکینگ طبقاتی متاسفانه ترافیک شهر طولانی بوده و در بیشتر نقاط گره می خورد.

,

وی عدم وجود پارکینگ را موجب پارک خودروها در کوچه و خیابان‌ها عنوان کرد و افزود: این امر منجر به تشدید ترافیک می‌شود.

,

این شهروند زنجانی برضرورت توجه مسئولان به این موضوع تاکید کرد و گفت: مسئولین ذیربط با ساخت پارکینگ‎های طبقاتی در مسیرهای پرتردد می‌توانند به روان‎سازی و کم کردن بار ترافیک شهر کمک کنند.

,

 

,

, ,

*افزایش پارک دوبل و ایجاد ترافیک

, *افزایش پارک دوبل و ایجاد ترافیک,

رئیس پلیس  راهنمایی و رانندگی استان زنجان در معتقد است، نبود پارکینگ موجب افزایش پارک دوبل در سطح خیابان های شهر زنجان و ایجاد ترافیک می شود.

,

سرهنگ رمضان آفریدون با بیان اینکه در استان زنجان تعداد خودروها با توجه به نسبت جمعیت زیاد است،ادامه داد:در استان زنجان به ازاء هر خانواده بیش از سه تا چهار دستگاه خودرو وجود دارد.

,

وی گفت: تردد این تعداد خودرو در شهر باعث ایجاد ترافیک شده و مردم نیز کمتر از وسایط نقلیه عمومی استفاده می کنند.

,

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه زنجان به چند پارکینگ در مناطق پرتردد و هسته مرکزی نیاز دارد، افزود: و ورود بخش خصوصی و احداث پارکینگ بسیار ضروری است.

,

"سعید بیات" معاون معماری و شهرسازی شهرداری زنجان در جدیدترین اظهار نظر خود گفته است، با مشارکت ستاد باز آفرینی بخش‌هایی در استان زنجان احداث و بهسازی شده که احداث سراهای محله٬ بهسازی معابر و احداث پارکینگ‌ها بخشی از این اقدامات است.

,

وی ادامه داد: احداث مرکز کنترل ترافیک بر سهولت تردد در شهر زنجان کمک می‌کند.

,

وی با اشاره به احداث پارکینگ‌ها در محدوده بافت‌ها تصریح کرد: احداث پارکینگها بالغ بر 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در سه نقطه از شهر اجرا می‌شود پارکینگ طبقاتی نصرالله خان که به اتمام رسیده است و در یک ماهه آینده به بهره برداری می رسد.

,

 

,

*انتظار به پایان نمی رسد

, *انتظار به پایان نمی رسد,

این اظهارات در حالی مطرح می شود که چند سالی است که مردم زنجان در انتظار به ثمر رسیدن پارکینگ طبقاتی هستند.

,

عدم وجود پارکینگ موجب شده تا صاحبان خودروها حتی به محل درب ورودی ساختمان ها هم رحم نکنند و از این مکان نتوانند چشم پوشی کنند هرچند که سعه صدر شهروندان زنجانی بسیار بالاست ولی گاها بدلیل وجود بیمار اورژانسی در منازل درگیری میان صاحب خانه با رانندگان مشاهده شده است.

,

چند سالی است احداث چندین پارکینگ در نقاط مختلف شهر به ویژه در بافت مرکزی در دستور کار شهرداری قرار دارد و قرار است یکی از این پارکینگ‌ها پشت سبزه میدان ایجاد شود اما همه این پروژه ها بر روی کاغذ نوشته شده و عملیاتی شدن آنها دور از انتظار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه