اخبار داغ

مدیرعامل آبفای شهری استان سمنان:

اجرای شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب شهری نیازمند «توجیه اقتصادی» است

اجرای شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب شهری نیازمند «توجیه اقتصادی» است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: اجرای شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب شهری نیازمند توجیه اقتصادی و مشارکت بخش خصوصی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای شبکه فاضلاب شهری در استان سمنان گفت: در سال گذشته بالغ بر 6 هزار و 200 انشعاب فاضلاب جدید به شبکه فاضلاب شهری استان سمنان اضافه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرعامل آبفای شهری استان سمنان اظهار کرد: در کل استان سمنان بالغ بر 57 هزار انشعاب فاضلاب شهری وجود دارد و طول شبکه جمعآوری فاضلاب شهری نیز 485 کیلومتر است.

,

طاهری با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شبکه فاضلاب شهری در 5 شهر سمنان، شاهرود، دامغان، مهدیشهر و شهمیرزاد اجرایی خواهد شد گفت: طبیعتا ممکن است برای اجرای پروژه فاضلاب شهری در مناطق مختلف استان تقاضاهای فراوانی وجود داشته باشد اما اجرای شبکه فاضلاب شهری بر مبنای اولویت‌بندی و نیز وجود سرمایه‌گذار عملیاتی می‌شود.

,

وی افزود: بخش خصوصی برای اجرای شبکه فاضلاب شهری در نقاط مختلف، توجیه اقتصادی آن را ارزیابی می کند که یکی از مهمترین آنها وجود مشتری برای پساب تصفیه شده شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب است.

,

مدیرعامل آبفای شهری استان با اشاره به سرمایه‌گذاری یک شرکت خصوصی برای اجرای شبکه فاضلاب شهری در سمنان تصریح کرد: اولویت اصلی استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب شهری سمنان، بخش صنعت و اولویت دوم نیز استفاده در بخش کشاورزی است.

,

طاهری همچنین در خصوص مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های این شرکت نیز گفت: شهریور ماه سال 96 یک واحد آب شیرین‌کن به صورت سرمایه‌گذاری BOT  یا خرید تضمینی توسط بخش خصوصی در شهر سرخه اجرا و به بهره‌برداری رسید.

,

وی خاطرنشان کرد: پروژه دیگری نیز با مشارکت بخش خصوصی برای تولید برق از فشار جریان آب خط انتقال چشمه روزیه به سمنان در دستور کار این شرکت قرار دارد که مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه