اخبار داغ

در گفتگو با نویسنده کتاب راز قطعنامه عنوان شد؛

شهید چمران اصالت نیروهای نظامی را باور داشت/علت قطع ارتباط شهید چمران با مهندس بازرگان چه بود؟

شهید چمران اصالت نیروهای نظامی را باور داشت/علت قطع ارتباط شهید چمران با مهندس بازرگان چه بود؟
نویسنده کتاب راز قطعنامه گفت: شهید چمران اصالت نیروهای نظامی را باور داشت ومعتقد بود این افراد کسانی هستند که وفادار به نظام می باشند؛اکثریت کسانی هستند که به جمهوری اسلامی متعهد هستند و باید از آنها به نفع نظام استفاده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کامران غضنفری نویسنده کتاب راز قطعنامه در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره با سالروز شهادت مصطفی چمران گفت: پس از ماجرای کودتای نقاب که شاپور بختیار در رأس  و عده ای از نظامیان سلطنت طلب در آن نقش داشتند درتیر ماه سال 59 در جلسه ای حسن روحانی که در آن زمان نماینده مجلس بود مطلبی را عنوان می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: روحانی می گوید باید نظامیانی که در این مسئله دست داشتند در نماز جمعه و مقابل مردم به دار کشیده شوند و تیپی که در این ماجرا نقش ایفاء کرده است منحل و کنار گذاشته شود.

,

غضنفری عنوان کرد: شهید چمران در آن جلسه که فیلم آن نیز موجود است عنوان می کند که اگر تعداد اندک و انگشت شمار از افراد این نیروها کار اشتباهی را انجام داده باشند کل این تیپ را منحل کنیم ؛ چرا که کشور با خطرات مختلفی مواجه است و با این اقدام نیروی ملی خودمان را از بین خواهیم برد.

,

نویسنده کتاب راز قطعنامه افزود: شهید چمران نیز گفتند مسئله ای که آقای روحانی عنوان می کنند به واقع نامعقول است و دشمن از آن بهره خواهد برد و این حرف به صلاح کشور نیست؛ چرا که در میان نیروهای نظامی فرماندهان و افراد بسیار متدینی داریم.

,

غضنفری عنوان کرد: شهید چمران در همان جلسه شهید صیاد شیرازی را نام می برند که از افراد متدین و ارزشمند می باشند و در عرصه نظامی کشور نیز خیلی کارآیی دارند.

,

وی گفت: شهید چمران اصالت نیروهای نظامی را باور داشت ومعتقد بود این افراد کسانی هستند که وفادار به نظام می باشند و ممکن است تعداد اندکی افراد ناخالصی باشنداما اکثریت کسانی هستند که به جمهوری اسلامی متعهد هستند و باید از آنها به نفع نظام استفاده کرد.

,

نویسنده کتاب راز قطعنامه با اشاره به اختلاف شهید چمران و مهندس بازرگان در سال 58 ابراز کرد: در آن سال قضایای کردستان پیش آمده بود که گروه های ضد انقلاب افراد بسیار زیادی را ترور و علیه نیروهای انقلابی کمین می کردند و از جمله آنها می توان به ماجرای پاوه در مرداد سال 58 اشاره کرد.

,

وی اذعان کرد: شهید چمران معتقد بود که باید نیروهای ضد انقلاب را در منطقه کردستان سرکوب کرد و شهرهای منطقه را از چنگ آنها در آورد و منطقه را امن کرد؛ اما مهندس بازرگان این اعتقاد را نداشت.

,

غضنفری گفت: مهندس بازرگان دستور بازگشت شهید چمران به تهران را داد که این عملیات را متوقف کند اما شهید مصطفی چمران به این مسئله اهمیت نداد و با شهید صیاد شیرازی فعالیت خود را ادامه داد.

,

نویسنده کتاب راز قطعنامه با اشاره به اینکه مهندس بازرگان با تأکید و دستور شهید چمران را به تهران فرا خواند، ادامه داد: شهید چمران بحث مفصلی با بازرگان در این زمینه کرد و به مهندس بازرگان گفت اینکه می گویی بازگردید حرف ضد انقلابی است چرا که این کار به صلاح انقلاب و کشور نیست.

,

وی ابرازکرد: شهید چمران به شیوه های لیبرالی و روش هایی که مهندس بازرگان و نهضت آزادی داشتند، معتقد نبود و به همین دلیل از تشکیلات  نهضت آزادی از ابتدای انقلاب جدا شده.

,

غضنفری در پایان خاطر نشان کرد: پس از استعفای دولت موقت شهید چمران در وزارت دفاع باقی ماند و ارتباط خود را با مهندس بازرگان قطع کرد و وفاداری خود را به امام خمینی و جمهوری اسلامی نشان داد؛ دلیل این امر این بود که منش غرب گرایانه، لیبرال مسلکانه و گرایش آمریکایی  مهندس بازرگان را قبول نداشت.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه