اخبار داغ

فهرست کامل کالاهای مشمول ۳ اولویت ارزی منتشر شد

فهرست کامل کالاهای مشمول ۳ اولویت ارزی منتشر شد
فهرست کامل جداول سه‌گانه کالاهای مشمول اولویت‌بندی دولت در راستای سیاست جدید ارزی مبنی بر اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای محدود منتشر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهر بعد از اجرای سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز از بیست و یکم فروردین ماه سال جاری، دولت بدون لحاظ کردن اولویت‌بندی، دلار ۴۲۰۰ تومانی با نرخ دولتی را در اختیار واردکنندگان قرار داد که بر اساس آمارهای رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت تا نیمه خردادماه، بالغ بر بیست میلیارد دلار کالا ثبت سفارش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس آخرین آمارهای رسمی بانک مرکزی که امروز منتشر شد، تا ۲۷ خردادماه معادل ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات کالاها تخصیص یافته که از این رقم، ۸ میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار ارز در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. اما پس از گذشت زمان، دولت تصمیم گرفته تا دلار ۴۲۰۰ تومانی را تنها به کالاهای اساسی و ضرروری مورد نیاز کشور شامل مواد اولیه و ماشین آلات اختصاص دهد و بر این اساس سه اولویت را برای دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی تعیین کرده است.

,

بر این اساس نرخ ارز اولویت اول دلار ۴۲۰۰ تومانی با احتساب یارانه ۴۰۰ تومانی، اولویت دوم دلار ۴۲۰۰ تومانی و اولویت سوم دلار ۴۲۰۰ تومانی به علاوه ارزش اظهارنامه صادراتی خواهد بود. البته دولت اعلام کرده است که ممکن است واردات برخی کالاها را نیز ممنوع و محدود کند.

,

فهرست کامل اولویت‌بندی سه گانه دولت را همراه با اسامی و ردیف تعرفه کالایی، منتشر شد. برای مشاهده جداول اولویت بندی گروه یک، دو و سه کلیک کنید.

, گروه یک, دو, سه,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه