اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور:

جرات خرید و فروش در بازار نیست/ رکود شدید در بازار به همراه گرانی مواد اولیه

جرات خرید و فروش در بازار نیست/ رکود شدید در بازار به همراه گرانی مواد اولیه
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در خصوص وضعیت کنونی بازار گفت: رکود شدیدی حاکم بر بازار و گرانی مواد اولیه که باعث افزایش جهشی قیمت ها شده از مشکلاتی است که بازار با آن دست و پنجه نرم می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به شعار امسال گفت: مقام معظم رهبری سال های متمادی است که در مورد مباحث اقتصادی شعار سال را انتخاب می کنند و امسال نیز کاملا عملیاتی موضوع خاص حمایت از کالای ایرانی را به عنوان شعار سال و بهتر بگوییم فرمان سال مطرح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

غلامرضا حسن پور در خصوص خروج آمریکا از برجام و عهد شکنی آن گفت: دشمن امتحان خود را پس داده بود و مسلم بود که به تعهدات خود پایبند نخواهد بود اکنون نیز دیر نشده و باید حمایت از کالای ایرانی اولویت کار قرار گیرد چرا که راه برون رفت از وضعیت موجود اقتصاد کشور تحقق عملیاتی شعار سال است.

,

وی با بیان این که حمایت از کالای ایرانی الزاماتی دارد در این رابطه گفت: بخش مهم این هدف به قوه مقننه و دولت باز می گردد. باید در اولین گام موانع تولید و توزیع از سر راه فعالان اقتصادی برداشته شود موانعی مانند قاچاق، واردات بی رویه و مالیات ستانی های غیرعادلانه که برای فعالین اقتصادی کشور چالش ایجاد کرده است.

,

حسن پور با اشاره به وظیفه تولیدکنندگان و صنعتگران در تحقق شعار سال گفت: تولیدکنندگان داخلی باید در تولیدات و کیفی سازی آن ها نهایت تلاش خود را داشته باشند و زمینه را برای ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی فراهم کنند.

,

وی با اشاره به نقش مهم فرهنگ سازی گفت: مردم باید ضرورت خرید کالای ایرانی را درک کنند چرا که اشتغال خود و فرزندانشان به آن وابسته است. هرچند مردم حق دارند کالای با کیفیت استفاده کنند اما اگر کالایی از نظر کیفیت از کالای خارجی ضعیف تر بود جهاد فی سبیل الله است که از کالای ایرانی استفاده کنند تا صنعتگر داخلی بتواند کالای خود را تقویت کند.

,

حسن پور با بیان اقدامات انجام شده توسط بسیج در تحقق شعار سال گفت: در اصناف و بازار بسیج همواره پرچم دار این موضوع بوده و در زمینه های مختلف در حال هماهنگی و هم افزایی است.

,

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به موضوع ارز و گرانی های اخیر در کشور گفت: دولت باید فکری اساسی و عاجل و با مشورت فعالان اقتصادی در این خصوص داشته باشد و نه این که پشت درهای بسته تصمیم گرفته شود چرا که نتیجه آن وضعیت کنونی و بعضا غیرقابل کنترل خواهد بود.

,

حسن پور در خصوص وضعیت کنونی بازار گفت: رکود شدید حاکم بر بازار و گرانی مواد اولیه که باعث افزایش جهشی قیمت ها شده از مشکلاتی است که بازار با آن دست و پنجه نرم می کند و همه از این وضعیت ناراضی هستند  اما باید همه همت کنند تا از این وضعیت خارج شویم.

,

وی در خصوص گرانی های اخیر در بازار گفت: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم فروش ها کمتر شده و تقریبا جرات خرید و فروش در بازار نیز کمتر شده چرا که مشخص نیست تا چند روز آینده و حتی چند ساعت بعد چه اتفاقی برای قیمت رخ می دهد و همه این ها باعث تزلزل در بازار شده است.

,

 

,

ضربه شدید بازار از گرانی های اخیر/ بعضی از صنوف به دنبال انباش کالا هستند

, ضربه شدید بازار از گرانی های اخیر/ بعضی از صنوف به دنبال انباش کالا هستند, ضربه شدید بازار از گرانی های اخیر/ بعضی از صنوف به دنبال انباش کالا هستند,

حسن پور با بیان این که آسیب های فراوانی به بازار وارد شده است ادامه داد: خوشبختانه کمترین تنش در بازار وجود داشته و این نشان دهنده این است که متن بازار هوشیار است هرچند بعضی از افراد و صنوف انباشت کالا را دنبال می کنند و یا بعضا درخرید و فروش دست نگه داشته اند اما در اکثر بازارها خرید و فروش به طور معمول در حال انجام است.

,

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور اظهار داشت: مهمترین بحث در اقتصاد مدیریت است اگر مدیریت صحیح، عقلانه و به روز وجود داشته باشد حتما با هدایت رهبری از این مشکلات نیز خارج خواهیم شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه