اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ خبر داد

خرید بیش از ۴۰۰ تن کلزا در سیمرغ

خرید بیش از ۴۰۰ تن کلزا در سیمرغ
مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ گفت: بیش از ۴۲۳ تن و ۳۰۰ کیلوگرم کلزا از کشاورزان سیمرغی خریداری‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، رجب فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۸۵ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت کلزا قرار گرفت که حدود ۱۵۲ هکتار از این مقدار مربوط به اراضی شالیزار و ۳۳ هکتار مربوط به اراضی خشکه‌زاری است.

وی افزود: امسال حدود ۴۰ هکتار از مزارع کلزای سیمرغ به‌صورت مکانیزه و ۱۴۵ هکتار به‌صورت سنتی زیر کشت قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ بابیان اینکه میانگین عملکرد کلزا در شهرستان دو تن و ۲۸۸ کیلوگرم در هر هکتار است، تصریح کرد: بیش از ۴۲۳ تن و ۳۰۰ کیلوگرم کلزا از کشاورزان سیمرغی خریداری‌شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح‌های زیربنایی و خدماتی در بخش کشاورزی سیمرغ طرح پوشش بتنی کانال انتقال آب در شالیزاری‌های تجهیز و نوسازی شده روستای لاله‌زارکتی این شهرستان به طول یک هزار و ۵۰۰ متر و بااعتبار یک میلیارد ریال آغاز شد که با اجرای طرح پوشش بتنی کانال انتقال آب بیش از ۲۲ نفر بهره‌بردار از مزایای آن برخوردار و تا ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

فلاح با اشاره به اینکه برای حمایت از طرح‌های آبیاری نوین در باغات و زمین‌های کشاورزی، عملیات اجرایی طرح آبیاری تحت‌فشار (قطره‌ای) با اختصاص بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات، در ۵۰ هکتار از باغ‌های مرکبات شهرستان سیمرغ آغازشده است، تأکید کرد: تاکنون ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با جذب دو میلیارد و ۴۶۷ میلیون ریال به سیستم آبیاری نوین مجهز شده و باقی زمین‌ها در حال اجرا است.

وی افزود: سطح زیر کشت درختان مثمر مرکبات سیمرغ سه هزار و ۴۹۰ هکتار است که تاکنون از این میزان، دو هزار و ۱۰۰ هکتار به سیستم آبیاری تحت‌فشار تجهیز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ بابیان اینکه مصرف آب در باغ‌های شهرستان سیمرغ ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار مترمکعب برآورد شده است، تصریح کرد: اجرای سیستم نوین آبیاری نقش بسزایی در کاهش مصرف آب دارد.

این مسؤول در ادامه به توزیع بیش از ۳۸۰ هزار لیتر سوخت در سیمرغ اشاره کرد و گفت: این میزان سوخت سهمیه حمایتی، با صدور حواله مرکز خدمات جهاد کشاورزی شهید حسین حاجیان کیاکلا در بخش کشاورزی این شهرستان توزیع‌شده است.

فلاح در پایان گفت: ۲۲۰ هزار و ۶۰۰ لیتر نفت گاز و ۱۶۰ هزار و ۴۰۰ لیتر نفت سفید خردادماه امسال میان بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان توزیع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتها پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه