اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس؛

دوشنبه هفته آینده، مجلس میزبان مناظره قرارداد FATF است/ تا کنون هیچ موافقی برای مناظره اعلام آمادگی نکرده است

دوشنبه هفته آینده، مجلس میزبان مناظره قرارداد FATF است/ تا کنون هیچ موافقی برای مناظره اعلام آمادگی نکرده است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:قرارداد FATF نه تنها مشکلات کشور را حل نمی کند بلکه مشکلات ما را اضافه خواهد کرد لذا ما آماده ایم روز دوشنبه هفته آینده با موافقان این قرارداد مناظراتی را در مجلس داشته باشیم که تا کنون کسی اعلام امادگی نکرده است و این مناظرات تنها بین نمایندگان نیست و کارشناسان موافق این طرح نیز می توانند شرکت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نصر الله پژمان فر در گفت و گو با راه آرمان در خصوص صحبت های روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس در خصوص مبارزه با تروریسم و پولشویی اظهار کرد: ما تا قبل از صحبت های مقام معظم رهبری در این زمینه نیز، به عنوان مخالف معاهده بین المللی .. پیگیر این مسئله بودیم و صحبت های رهبری راه را برای بسیاری از نمایدگان روشن کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: قرارداد FATF نه تنها مشکلات کشور را حل نمی کند بلکه مشکلات ما را اضافه خواهد کرد لذا با آن مخالفت کردیم و حتی مکرر از کسانی که موافق این معاهده هستند درخواست کردیم تا در سطوح مختلف به مجلس بیایند و برای مناظره با ان ها اعلام آمادگی کردیم.

,

پژمان فر تصریح کرد: ما آماده ایم روز دوشنبه هفته آینده این مناظرات را در مجلس داشته باشیم که تا کنون کسی اعلام امادگی نکرده است و این مناظرات تنها بین نمایندگان نیست و کارشناسان موافق این طرح نیز می توانند  شرکت کنند و این آمادگی وجود دارد که مناظرات به صو.رت زنده و با پوشش رسانه ای برگزار شود.

,

وی در ادامه به مشکلاتی که این قرارداد برای کشور ایجاد می کند اشاره کرد و گفت: ما ثابت می کنیم که این معاهدات به ضرر کشور است و چه اتفاقاتی در پشت پرده برای کشور می افتد و کشور را دچار چالش های عدیده ای می کند  و ادله فراوانی برای خیانت آمیز بودن این حرکت وجود دارد که در مناظره مطرح می شود.

,

بهتر است برخی افراد از لجبازی ها و اعتماد یک طرفه به جریان های غربی دست بردارند

, بهتر است برخی افراد از لجبازی ها و اعتماد یک طرفه به جریان های غربی دست بردارند , بهتر است برخی افراد از لجبازی ها و اعتماد یک طرفه به جریان های غربی دست بردارند,

این نماینده مجلس به صحبت های روز گذشته مقام معظم رهبری در مجلس اشاره و عنوان کرد: مقام معظم رهبری هم در ارتباط با این موضوع تاکیداتی  داشتند و امیدواریم دوستانی که ابهاماتی داشته باشند ابهامات خود را در جلسات کارشناسی پاسخ بگیرند.

,

پژمان فر تاکید کرد: بهتر است برخی از افراد از لجبازی هایی که باعث به خطر افتادن منافع کشورمی شود  به صرف اعتماد یک طرفه به جریان های غرب دست بردارند و به سمت مشارکت و حرکت برای حل مشکلات کشور بیایند.

,

مشکل اساسی ما برای مبارزه با پولشویی عدم اجرای قوانین است نه کمبود قوانین

, مشکل اساسی ما برای مبارزه با پولشویی عدم اجرای قوانین است نه کمبود قوانین, مشکل اساسی ما برای مبارزه با پولشویی عدم اجرای قوانین است نه کمبود قوانین,

وی بیان کرد: مسئله پولشویی را باید با اصلاح قوانین خودمان حل کنیم و مهم تر از اصلاح و تکمیل قوانین موجود، برخوردی است که باید دستگاه های اجرایی موجود با عوامل داشته باشند ولی متاسفانه برخی حس می کنند که اگر ما قانونی داشته باشیم مشکلات حل می شود درحالی که مشکل اساسی ما عدم اجرای قوانین است .

,

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان مطرح کرد: روز یکشنبه پیشنهاداتی داریم که در صحن مطرح خواهیم کرد و اگر مجلس موافقت کند نظرمان این است که این لایحه زودتر از دو ماه به مجلس بیاید و در صحن علنی تعیین تکلیف شده و کلیات آن با ادله موجود رد شود و در پیش نویسی که برای اصلاح قوانین موجود در موضوع پولشویی است مشکلات را حل کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه