اخبار داغ

واقعیت قبرهای میلیونی و تاریخی آستان حضرت عبدالعظیم(ع)!

واقعیت قبرهای میلیونی و تاریخی آستان حضرت عبدالعظیم(ع)!
فروش قبرهای میلیونی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در مصاحبه با رئیس دفتر آستان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بررسی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری آفتاب ری ؛ در سال‌های اخیر دفن اموات در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه، همواره با اخبار و شایعاتی در افکار عمومی همراه که بعضاُ نیز دست مایه افراد سودجو برای متشنج کردن فضای عمومی جامعه بوده است. چندی پیش نیز آگهی فروش قبر ۴۰۰ میلیون نومانی در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام در نرم افزارهای خرید و فروش و فضای مجازی منتشر شد که واکنش‌های مختلفی از سوی کاربران و مردم را در بر داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب ری ؛ , آفتاب ری,

رئیس دفتر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب ری اظهار داشت: انتقال قبور‌ خریداری شده در حرم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام به غیر ممنوع و تنها شامل وراث درجه یک آن‌ها است.

, آفتاب ری, آفتاب ری,  ,  ,

زند گفت: در حال حاضر قیمت قبرها طبق تعرفه مصوب شده، در قسمت دارالرحمه آستان به مبلغ ۷۵ میلیون تومان و در صحن باغ توتی ۱۵۰ میلیون است که این مبلغ برای خانواده معظم شهدا، جانبازان و مجاوران حرم شامل تخفیفاتی نیز می‌شود.

,

رئیس دفتر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام فروش قبر ۴۰۰ میلیونی و خبر اهدای قبر رایگان به پرسنل آستان را تکذیب کرد و افزود: تنها برای پرسنل رسمی و بالای ۱۵ سال خدمت آستان، سالانه 2.5 درصد تخفیف تعیین شده است.

,

زند در بخش پایانی این گفت‌وگو از طرح یکسان سازی قبور در صحن باغ توتی، در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

,

 

,

تلاش برای مراقبت و حفظ قبور تاریخی

, تلاش برای مراقبت و حفظ قبور تاریخی, تلاش برای مراقبت و حفظ قبور تاریخی,

محمدبیگی ، رئیس اداره ارتباطات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام در ارتباط با مشکلاتی همچون عدم  دسترسی آسان زائران، اطلاع‌رسانی دقیق برای معرفی مشاهیر مدفون، مراقبت و حفظ قبرهای تاریخی، که برای نمونه قدمت یکی از آن ها به ۴۶۰ سال قبل بازمی‌گردد، اظهار داشت: در این خصوص بروشورهایی با عنوان مشاهیر آرمیده در بارگاه مطهر، مسیرهای دسترسی به آستان مقدس(راهنمای زائر) در نظر گرفته شده است که زائران با مراجعه به ساختمان معاونت فرهنگی و رسیدگی به امور زائران و یا  دفتر روابط‌عمومی می‌توانند آن را دریافت کنند.

,

وی عنوان کرد: با توجه به وسعت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام و حضور سالانه ۸ میلیون زائر در این آستان، همچنین عدم شناخت عمده زائران در شناسایی ساختمان‌های اداری حرم که همواره یکی از اصلی‌ترین مشکلات بوده است، نصب تابلوهای راهنمای زائر و مشاهیر مدفون در ورودی صحن ها از مهم‌ترین نیازهای اساسی برای دسترسی سریع و آسان زائران، به‌ویژه معلولان و سالمندان و همچنین جلوگیری از هدر رفت بیت‌المال در تکثیر بروشورهای کاغذی است.

,

 

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه