اخبار داغ

تحلیلی بر آمار جرم و جنایت در بازه‌های زمانی مختلف؛

نقش ماه رمضان در کاهش جرم و جنایت

نقش ماه رمضان در کاهش جرم و جنایت
طبق بررسی‌های صورت گرفته، سر منشاء کثیری از جرائم، بحث روحی روانی است و این در حالی است که یکی از تاثیرات روزه را بر جسم و جان میدانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  طبق بررسی‌های صورت گرفته، سر منشاء کثیری از جرائم، بحث روحی روانی است و این در حالی است که یکی از تاثیرات روزه را بر جسم و جان میدانند.

تحقیقات انجام شده، نمایانگر آن است؛ افرادی که به معنویت بیشتر اهمیت میدهند در مقایسه با افردای که بحث معنوی را کمتر مورد توجه قرار می دهد، در معرض اختلالات روحی روانی و ناهنجاری ها و نیز بزهکاری که ریشه در روحیه افراد دارد، قرار می‌گیرند.

تعالی روحیه و تقلیل رفتارهای خشونت آمیز و خشن، وفور همبستگی اجتماعی، تعمیم روحیه سازش و کار گروهی، افت اضطراب و استرس، زیر نظر داشتن رفتارهای غیر اجتماعی از مهم و اهمی نتایج حاصله ماه رمضان است.

توجه به مسائل عبادی و امور معنوی بهترین درمان برای بسیاری از بیماری‏های روحی و روانی انسان است، به طوری که بر اساس تحقیق روانشناسان نقش روزه در سلامت روان افراد به مراتب بالاتر از نقش آن در سلامت جسم است و ضمن درمان اغلب بیماری‏های روحی، به تقویت روحیه افراد کمک زیادی می کند.

ناگفته پیداست؛ استفاده و بهره‌وری از نظارت درونی،  نافی سیستم نظارت بیرونی نیست. تقویت «نظارت» بر کردار و رفتار شهروندان از طریق قانون و نظارت همگانی که خود یک سیستم کنترلی اجتماعی را به بار می آورد، همچنانکه در همه جای دنیا مورد استفاده است، باید به‌طور مستمر تقویت  و به‌روز شود تا در موضوعات اجتماعی، مردم همدیگر را کنترل کنند و البته نهادها و ارگان‌های مربوطه نیز در زمینه نظارت بیرونی به وظایف خودشان بپردازند.

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،  , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه