اخبار داغ

مشاور قضایی رییس قوه قضاییه در اصفهان:

دستگاه قضایی ما نقش یک درمانگاه را دارد/ پاکدستی در این دستگاه واجب ترین واجب هاست

دستگاه قضایی ما نقش یک درمانگاه را دارد/ پاکدستی در این دستگاه واجب ترین واجب هاست
مشاور قضایی رییس قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی ما باید مثل یک باشد که هروز باید افراد را از جهنم به سمت بهشت هدایت کند تا زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ آیت الله کاظم صدیقی صبح امروز پنجشنبه در مراسم نکوداشت هفته قوه قضاییه در دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: کشور ما از نظر روحیه حماسی و داشتن صبر و استقامت در برابر آرمان ها و فرهنگ های خاص خود در طول تاریخ زبانزد هستند و وجود تعداد بالای فرزندان شهدا نیز در دستگاه قضایی با داشتن اخلاق والا مایه باهات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی ادامه داد: در دستگاه قضایی فعلی کشور ما مردانی وجود دارند که خداوند آنها حجتی قرار داده تا همت بلند داریم برای خدمت به مردم زیرا دادگستری می تواند زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم کند.

,

مشاور قضایی قوه قضاییه عنوان کرد: خلع ید و مجازات های نظیر آن از مسائل فرعی هستند در حالی که دستگاه قضایی باید فرهنگ ساز باشد و عطر پیغمبر اسلام از آن به مشام برسد و قاضی قفل دل ها را باز کند و محیط فکر را از هنجار شکنی آزاد کرده و دل ها را وارسته کند.

,

وی افزود: حضرت علی (ع) دست یک دزد را قطع کرد و وقتی یک نفر به این رفتار انتقاد کرد القاب امیرالمومین را پشت سر هم ردیف کرد همچون پزشکی که غده سرطانی را از بدن آن خارج کرده است و همین اتفاق باعث شد که حضرت علی(ع) دست این فرد را به او برگرداند و او از اولیای الهی شود.

,

آیت الله صدیقی تصریح کرد: در برخوردهای مختلف خود از قضات می پرسم چند جوان را در اثر بیکاری سامان دادید چرا که معتقدم دستگاه قضایی قوه قهریه نیست و نقش درمانگاه را دارد که هر روز باید افراد را از جهنم به سمت بهشت هدایت کند.

,

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی زور محور نیست بلکه عقل، خرد، عاطفه راهکار اصلی آن است و اگر از این طریق فرد هدایت نشد باید به عنوان آخرین راه از زور استفاده کرد.

,

امام جمعه موقت تهران گفت: تک تک قضات به جای امیرالمومنین نشسته اند و باید رنگ و بوی حضرت را داشته باشند بنابراین پاکدستی در این دستگاه واجب ترین واجب هاست.

,

وی در ادامه به ابعاد مختلف شخصیت شهید آیت الله بهشتی پرداخت و افزود: این شهید قبل از آنکه یک فیلسوف، سیاست مدار، جامعه شناس باشد یک انسان مومن، وارسته، دلبر و الگو بود که می توان گفت عظمت روحی او کم نظیر بود که در زمان حاضر یک نفر هم مثل او سراغ ندارم.

,

آیت الله صدیقی یادآورشد: این شهید آنچنان همت بلندی داشت که در برخورد با واقعیت های عالم اسیر تئوری های ظاهری نبود و به همین دلیل در زمان طاغوت مدرسه دین و دانش را در آموزش و پرورش و مدرسه حقانی را برای طلبه ها با اخلاق و علم محوری تأسیس کرد که اساتید مختلفی از علوم طبیعی و اقتصاد و... به این مدارس می آمدند.

,

وی اضافه کرد: آیت الله بهشتی یک انسان صبور بود که در مقابل انتقادات به خوبی برخورد کرده و اگر نیاز به اصلاح خود بود، خودش را تغییر می داد و اگر در خودش مشکلی نمی دید، منتقد را توجیه می کرد، انسان های افتاده را بلند کردن و اینکه دشمن را به مخالف و مخالف را به دوست تبدیل کند هنر است که در او وجود داشت و در جلسه ای هم که منجر به شهادت ایشان شد هم مخافان و منتقدان او حضور داشتند.

,

مشاور قضایی قوه قضاییه با بیان اینکه مجلس خبرگان را آیت الله بهشتی اداره می کرد در حالی که ریاست برعهده دیگری بود، گفت: از این شهید، تحول در نظام قضایی کشور دنبال می کرد و در نهایت توانست پلیس قضایی و دانشکده قضایی تأسیس کند تا همه نیازهای این دستگاه را به طور مستقل بر طرف کند و منت دستگاه دیگری بر دستگاه قضایی نباشد و نتواند در آن دستکاری کند.

,

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شهید بهشتی به دنبال تربیت اشخاصی به عنوان قاضی از بین غیر روحانیت بود، تصریح کرد: البته این اشخاص باید از دیانت کامل برخوردار بوده و مردم با آنها ارتباط بهتری داشته باشند.

,

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه آیت الله بهشتی به مقام مرنج و مرنجان رسیده بود، یادآور شد: وقتی این شهید برای تدریس به مدرسه ای رفته بود علیه او، شعار مرگ بر بهشتی می دادند و او تنها می گفت درود بر شما اما آیا قضات ما نیز این جمله را درک کرده و در مقابل مجرمان دریایی برخورد می کنند و رفتار مجرم بر تصمیم شان تأثیر نخواهد گذاشت؟

,

وی افزود: این شهید در مقابل تمام انتقادات سکوت می کرد چون امام خمینی(ره) در آن زمان از او چنین درخواست کرده بود که باعث شد پس از شهادت آیت الله بهشتی مخالفان هم بر مظلومیتش گریه کنند و معتقد بود طوفان های روزگار به هر طرفی بروند من باید راه خود را بروم.

,

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: او فلسفه غرب و هگل را به طور مستقیم از زبان آلمانی برای ما تدریس می کرد و با فلسفه ملاصدرا انطباق می داد تا زمانی که با درک حضور علامه طباطبایی فهمیدیم فلسفه فهمیدنی نیست بلکه اندیشه است که باید آن را درک کرد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه