اخبار داغ

گشتی در بازار میوه و تره بار تبریز؛

میوه‌های نوبرانه فصل تابستان کیلویی چند؟/ از گیلاس 12 هزار تومانی تا توت فرنگی ده هزار تومانی!

میوه‌های نوبرانه فصل تابستان کیلویی چند؟/ از گیلاس 12 هزار تومانی تا توت فرنگی ده هزار تومانی!
با رسیدن فصل بهار میوه‌های نوبرانه نیز سر از بازار میوه و تره‌بار تبریز در آورده‌اند اما با قیمت‌های نجومی!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، با فرا رسیدن فصل تابستان میوه‌های این فصل و به ویژه نوبرانه‌های ابتدای فصل بر روی طبق‌های میوه فروشی‌ها خودنمایی می‌کند در حالیکه قیمت‌های بسیار سرسام آوری دارند و در چنین وضعیت اقتصادی به نظر می‌رسد برای بیشتر خانواده‌ها پرداخت چنین مبلغی برای یک کیلو میوه دور از انتظار باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج،,

چرخی در بازار میوه تبریز نشان می‌دهد نوبرانه‌های این فصل که در هفته گذشته قیمت‌هایی بالای 15 هزار تومان داشتند اندکی از موضع خود عقب نشینی کردند و چند هزار تومانی ارزان شده‌اند، گیلاس از جمله نوبرانه‌های فصل تابستان بود که با استارت 18 هزار تومان شروع شده و امروز گیلاس درجه یک کیلویی 12 هزار تومان در میوه فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

,

البته گیلاس‌های هشت و شش هزار تومانی نیز در مغازه‌ها به چشم می‌خورد که شامل گیلاس‌های زرد و یا با کیفیتی پایین‌تر از گیلاس 12 هزار تومانی هستند. توت فرنگی نیز از جمله دیگر میوه‌هایی است که در صدر گران‌ترین‌ها قرار گرفته و هر کیلو توت فرنگی در بازار میوه و تره‌بار تبریز با قیمت 10 هزار تومان به فروش می‌رسد، البته در بازار میوه تبریز توت فرنگی‌هایی به قیمت هشت هزار تومان نیز دیده می‌شود.

,

زردآلو دیگر میوه چند قیمتی است که نخستین نرخ آن در بازار میوه تبریز هشت هزار تومان است و با شش هزار تومان نیز می‌توان زردآلوی درجه یک در بازار میوه تبریز تهیه کرد. هلو، سیب، موز و خیار نیز از جمله دیگر میوه‌هایی هستند که با قیمت کیلویی کمتر از چهار هزار تومان در بازار میوه و تره‌بار تبریز به فروش می‌رسند.

,

با یک حساب سر انگشتی با احتساب اینکه بیشتر این میوه‌ها وارداتی نیستند و از شهرهای مختلف به عمل آمده و توزیع می‌شوند اما یک خانواده با درآمدی متوسط نیز توانایی خرید کیلویی این میوه‌ها را نخواهند داشت و یا باید به خرید بسیار کمتر از یک کیلو تن دهند و یا صبر کنند تا با گذشتن از فصل نوبرانه‌ها با کاهش نسبی قیمت توانایی خرید این میوه‌ها را داشته باشند.

,

بخش نظارت نیز مانند سایر کالاها در بازار میوه و تره‌بار رها شده و عدم نظارت صحیح گران فروشی، چند نرخی بودن میوه‌های مشابه و کم فروشی را باعث شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه