اخبار داغ

گلایه های بی پایان از ضعف خدمان درمانی؛

احداث درمانگاه شبانه‌روزی، خواسته به حق مردم برنطین رودان

احداث درمانگاه شبانه‌روزی، خواسته به حق مردم برنطین رودان
احداث درمانگاه شبانه روزی در دهستان برنطین شهرستان رودان یکی از نیازهای اساسی این منطقه و خواسته به حق مردم این دهستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  رودان نیوز؛دهستان برنطین در جنوب شرقی شهرستان رودان واقع گردیده و از شمال با روستاهای خیرآباد و کهنشوئیه و از جنوب با بخش جغین همسایه‌است اکثر مردم دراین منطقه باغ‌دار و کشاورز هستند و حدود ۹ هزار نفر جمعیت و ۶ روستا دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  رودان نیوز؛, رودان نیوز,
یکی از مشکلات اساسی و مطالبات به حق مردم این دهستان، برخورداری از درمانگاه شبانه‌روزی است زیرا صِرف برخورداری از خدمات درمانگاه برای ساعاتی مقرر اقدامی حیاتی و پایه‌ای صورت نمی‌گیرد چون در بسیاری موارد بیماری و ناراحتی در پاسی از شب به وقوع می‌پیوندد که مطمئناً نبود مرکز درمانی شبانه روزی، بیماری و ناراحتی را تشدید خواهد کرد و چه بسا اتفاقات ناگوارتری همچون مرگ هر بیماری را تهدید کند.
,
 
,
با همین متخصر توضیح، متوجه نقش پیشگیرانه و نجات‌بخش بیماران توسط درمانگاه‌ها خواهیم شد، اما سئوال اصلی اینجاست که اگر این مراکز درمانی در شهرها و روستاها احداث نشوند چه مشکلاتی روی خواهد داد؟ و یا در بُعد دیگر اگر ایجاد بشوند و به بهانه نداشتن نیروی انسانی کافی و اعتبارات ناکافی خدمات خود را تنها به ساعاتی از روز اختصاص دهند، چه کسی مسئول اتفاقات غیرقابل جبرانی است که در نتیجه این نقصان روی خواهد داد؟
,
 
,
وضعیت کنونی بهداشت و درمان در برنطین مطلوب نیست
, وضعیت کنونی بهداشت و درمان در برنطین مطلوب نیست, وضعیت کنونی بهداشت و درمان در برنطین مطلوب نیست,
 
,
یکی از اهالی برنطین با بیان اینکه مردم این دهستان توقع دارند تا مسئولان با همت خود، یک درمانگاه شبانه‌روزی در این منطقه احداث نمایند ،اظهار کرد: بهداشت و درمان یکی از نیازهای اساسی هر فرد است که متاسفانه در برنطین به صورت کامل به آن پرداخته نشده است.
,
 
,
وی، وضعیت کنونی بهداشت و درمان را در این دهستان مطلوب ندانست و افزود: با توجه به اینکه برنطین دارای ۶ روستا و جمعیت قابل توجهی است اما بعد از این همه سال هنوز یک درمانگاه شبانه روزی ندارد.
,
 
,
کوتاهی در مورد سلامت مردم برنطین پذیرفتنی نیست
, کوتاهی در مورد سلامت مردم برنطین پذیرفتنی نیست, کوتاهی در مورد سلامت مردم برنطین پذیرفتنی نیست,
 
,
یکی دیگر از شهروندان برنطین با بیان اینکه برای فراهم کردن و تبدیل وضعیت مرکز فعلی به درمانگاه شبانه‌روزی در این منطقه باید پیگیری‌های لازم توسط مسئولان انجام شود، خاطرنشان کرد: اگر یکی از اعضای خانواده ما در نصف شب دچار بیماری اورژانسی شود هیچ خدمات درمانی در آن موقع وجود ندارد و مجبوریم مسافت ۵۰ کیلومتری تا مرکز شهر رودان را برای درمان طی کنیم و در این زمان ممکنه خطرات جبران ناپذیری پیش بیاد.
,
 
,
وی با بیان اینکه تعلل در مورد سلامت جامعه پذیرفتنی نیست و مدیران بهداشت هم باید این دغدغه را داشته باشند، اظهار کرد: مسئولان رفع مشکلات این منطقه به خصوص در راستای بحث بهداشت و درمان به طور جدی مورد توجه قرار دهند.
,
 
,
, ,
 
,
ایجاد یک مرکز اوژانس ۱۱۵ و درمانگاه شبانه روزی در برنطین ضروری است
, ایجاد یک مرکز اوژانس ۱۱۵ و درمانگاه شبانه روزی در برنطین ضروری است, ایجاد یک مرکز اوژانس ۱۱۵ و درمانگاه شبانه روزی در برنطین ضروری است,
 
,
افضل خاشعی، رئیس شورای اسلامی برنطین در گفتگو با خبرنگار رودان نیوز اظهار کرد: با توجه به دوری مسافت دهستان برنطین با مرکز شهر، وجود یک مرکز اورژانس ۱۱۵ در این دهستان لازم و ضروری است و این مرکز می تواند هم دهستان برنطین و روستاهای تابع را تحت پوشش قرار دهد.
,
 
,
رئیس شورای اسلامی برنطین به اشاره به شبانه روزی نبودن درمانگاه در دهستان، افزود: درمانگاه فعلی در دهستان شبانه روزی نیست و در ساعات خاصی از روز باز است و دکتر حضور دارد بر فرض که شبانه روزی هم باشد امکانات ندارد که بتواند خدمات ارائه دهد.
,
 
,
خاشعی ادامه داد: یکی از مطالبات اصلی مردم دهستان برنطین وجود یک درمانگاه شبانه روزی با تمام امکانات پزشکی در مرکز دهستان است و این موضوع را از طریق مختلف به گوش مسئولان شهرستانی رسانده ایم و مکاتبات زیادی به شبکه بهداشت و درمان شهرستان داشته ایم اما اقدام موثر صورت نگرفته است.
,
 
,
وی، خواسته دیگر به حق مردم این منطقه از مسئولان، ارتقا دهستان برنطین به بخش دانست و گفت: با توجه به وجود جمعیت ۹هزار نفری در این دهستان و روستاهای تابع، این ظرفیت وجود دارد که دهستان برنطین به بخش ارتقا یابد و این یکی از خواسته های دیرینه مردم است کما اینکه اگر این امر محقق شود به دنبال آن همه امکانات رفاهی و درمانی در این منطقه بهبود خواهد یافت و اعتبار و بودجه خاصی تخصیص داده خواهد شد.
,
 
,
لازم به ذکر است که بهبود امکانات رفاهی و خدماتی و ایجاد درمانگاه شبانه روزی ضمن اینکه کمک قابل توجهی به بهبود سطح بهداشت همگانی است بر اقتصاد منطقه نیز تاثیرگذار است زیرا افزایش سطح بهداشت و سلامت شهروندان اثر مستقیمی بر شاخص های اقتصادی جامعه دارد، چنانچه افراد اجتماع قادر باشند به راحتی به فعالیت اقتصادی و اجتماعی بپردازند رشد اقتصادی شتاب بیشتری را تجربه خواهد کرد و همین شتاب مانع از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها و مشکلات حاشیه نشینی که خود معضلی بزرگ در بحث بهداشت و درمان همگانی است، می شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه