اخبار داغ

یادداشتی به مناسبت روز اصناف؛

امنیت پایدار با مشارکت مردم، نیروی انتظامی، اصناف و دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود

امنیت پایدار با مشارکت مردم، نیروی انتظامی، اصناف و دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان در یادداشتی آورده است؛ امروز بحث امنیت در یک جامعه بسیار مهم است و ابعاد مختلف جوامع انسانی را در بر می گیرد، امنیت پایدار با مشارکت مردم، نیروی انتظامی، اصناف و دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ "علی بهرامی" معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان در یادداشتی به مناسبت فرا رسیدن روز اصناف طی یادداشتی آورده است؛ اول تیرماه هر سال، روز اصناف نامگذاری شده است که البته دایره گسترده ای دارد و شامل انواع شغل ها و حرفه ها می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

می دانیم که از یک سو بسیاری از اصناف، با کسب و تجارت کردن سروکار دارند از سوی دیگر، هر کسبی، آدابی دارد که شناخت آنها، موجب برکت و فزونی مال تاجر و کاسب می شود.

,

امام محمد غزالی در کیمیای سعادت، درباره لزوم شناخت آداب کسب می نویسد:«چون دنیا منزلگاه زادِ آخرت است و آدمی را به قوت و کِسوَت حاجت است و آن بی کسب ممکن نیست باید که آدابِ کسب بشناسد؛ که هر که همگی خویش به کسب دنیا دهد، بدبخت است و هر که همگی خویش به آخرت دهد و توکل کند، نیکبخت است، ولکن معتدل ترین آن است که هم به معاش مشغول باشد و هم به معاد، ولیکن باید که مقصود، معاد باشد و معاش برای فراغت اسباب معاد باشد.

,

کاسب و تاجر اگر بخواهند به حرام نیفتند و مال شبهه ناک به زندگیشان راه نیابد، ناگریز باید حلال و حرام در کسب ها را بشناسد و پی روزی حلال باشند.

,

اصناف و بازاریان از دوران گذشته تا به امروز همواره در تاریخ این مرز و بوم نقش بی بدیل و سازنده ای از خود نشان داده و هم اکنون نیز هر چه به جلو حرکت می کنیم شاهد شکوفایی و نقش آفرینی و حضور پررنگ اصناف در چرخه های مختلف اقتصاد می باشیم.

,

بدنه هر اقتصاد از دو بخش خرد و کلان تشکیل شده و همیشه جهت حرکت در این مسیر از خرد به کلان است، به عبارتی ساده تر اقتصاد کلان از خرد نشات می گیرد که در این وادی ما می توانیم اصناف را در قالب اقتصاد خرد جای دهیم.

,

گستردگی این نقش امروز تا بدانجا پیش رفته که در اکثر صحنه های اجتماعی ،اقتصادی، سیاسی ،فرهنگی و...شاهد حضور موثر و آگاهانه بازاریان و اصناف بوده تا آنجا که می توان از این قشر پر تعداد به عنوان بازویی در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی نام برد.

,

اصناف بازوان انقلاب هستند که تداوم حیات یک حکومت به فعالیت اصناف و بازاریان مرتبط می شود، صنوف اگر در کنار انقلاب نباشند ارتزاق عمومی خدشه دار خواهد شد.

,

در پیروزی انقلاب اسلامی بازاریان نقش مهمی را در به ثمر رساندن این نهضت بزرگ بر عهده داشتند، حضرت امام خمینی (قدس سره) در کلامی گهربار از بازاریان و اصناف به عنوان بازوان نهضت نام برده و این قشر زحمتکش نیز چه در قبل از انقلاب و چه در دوران پیروزی و پس از آن و بالاخص در ایام دفاع مقدس و روزهای سازندگی نشان دادند که پیوندی ناگسستنی با بدنه نظام و آحاد جامعه اسلامی دارند.

,

پر واضح است به دلیل فراگیر بودن خدمات بازاریان و استفاده عموم مردم از این خدمات نقش این قشر می تواند نقشی موثر و سازنده در مراودات اجتماعی نیز باشد.از سویی با توجه به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری به نام (حمایت ازکالای ایرانی) و پس از خروج امریکاازبرجام و بروزمشکلات اقتصادی جدید از آنجا که درصد بسیار زیادی از فعالیت های اقتصاد خرد در تعامل با اصناف بوده مطمئنا بازاریان عزیز و زحمت کش در این سال تمام سعی و تلاش خود را در جهت تحقق این مهم به کار خواهند بست.

,

از این رو از مسئولان ذیربط انتظار می رود به تناسب فعالیت این زحمت کشان عرصه اقتصاد و تلاش های اثر گذار آنان ، در حل و رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر فعالیت این عزیزان همتی بیشتر از سالیان گذشته از خود نشان داده تا انشاالله شاهد تحقق حماسه اقتصادی مد نظر مقام عظمای ولایت در سالجاری باشیم.

,

و دیگراینکه اصناف و بازاریان نیز با در اختیار داشتن شبکه گسترده توزیع کالا می توانند در برقراری و ارتقای امنیت یاور پلیس باشند لذا برای رسیدن به این مهم باید اعتماد عمومی مردم به پلیس تقویت شود.

,

اگر امنیت نباشد اصناف و بازاریان قادر به ادامه فعالیت نخواهند بودفلذا همه مردم و نهادها در تامین امنیت یک شهر مسئول هستند چرا که در صورت نبود امنیت شیرازه یک شهر از هم پاشیده خواهد شد.

,

امروز بحث امنیت در یک جامعه بسیار مهم است و ابعاد مختلف جوامع انسانی را در بر می گیرد امنیت پایدار با مشارکت مردم، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود که باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

,

در یک دید کلی و عمومی اجزای مختلف در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی می‌توانند در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک جامعه و گروهی را تشکیل دهند که به سمت یک هدف حرکت می‌کنند.

,

حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های دینی یکی از اهداف اصلی نظام اسلامی است که اگر اجزای مختلف اقتصادی و اجتماعی در کنار نیروی انتظامی قرار گیرند می‌توانند اثربخشی فعالیت‌های این مجموعه را افزایش دهند و در مقابل نیز اگر اصناف در کنار پلیس برای تحقق اقتصادی پوینده و امنیت فضای کسب و کار تلاش کنند رسیدن به نتیجه قطعی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه