اخبار داغ

رئیس دادگستری شهرستان آبیک خبرداد:

کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌های آبیک

کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌های آبیک
رئیس دادگستری شهرستان آبیک گفت: تعداد پرونده‌های ورودی به دادگاه شهر آبیک در یک سال گذشته 15 درصد کاهش یافته و رسیدگی به پرونده‌ها پنج درصد افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، آیت الله بنی هاشمی رئیس دادگستری شهرستان آبیک ظهر امروز(پنج شنبه) در این نشست خبری با اصحاب رسانه در این دادگستری اظهار کرد: نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان آبیک در اولین روز از هفته قوه قضائیه برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: روز جمعه اول تیرماه سال جاری به مناسبت هفته قوه قضاییه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه فعالیت‌های دادگستری و دادستانی شهرستان آبیک برای مردم شریف آبیک تشریح خواهد شد و همچنین بعد از نماز دیدار مردم با رئیس دادگستری و قضات در همان مکان برگزار می‌شود. 

بنی هاشمی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته قوه قضائیه عنوان کرد: دیدار با امام جمعه شهر آبیک، دیدار با مردم زیاران و قشلاق از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود. 

رئیس دادگستری شهرستان آبیک اضافه کرد: همچنین با توجه به مشکلات اقتصادی کشور از شرکت‌های شهرک صنعتی کاسپین ۱و ۲ بازدید و در جهت رفع مشکلات قضایی این شرکت‌ها جلساتی برگزار خواهد شد. 

این مسئول بیان کرد: در هفته قوه قضائیه با زندانیان آبیک در زندان‌های قزوین دیدار و گفت و گو خواهیم کرد و همچنین نشستی با نیروی انتظامی در جهت تحلیل و بررسی کاهش جرائم شهرستان برگزار می‌شود. 

مشکلات فرهنگی از علل اصلی بالای پرونده‌های کیفری
وی با اشاره به تعداد پرونده‌های ورودی دادگاه شهرستان آبیک اعلام کرد: تعداد پرونده‌های ورودی به دادگاه شهر آبیک در یک سال گذشته 15 درصد کاهش یافته و رسیدگی به پرونده‌ها پنج درصد افزایش یافته است. 

بنی هاشمی با بیان اینکه بیشترین پرونده‌های ورودی حقوقی به دستگاه قضا در شهرستان آبیک مطالبه وجه است، ابراز کرد: تامین خواسته، اعسار از هزینه دادرسی، صدور اجرائیه کارگری و مطالبه وجه چک به ترتیب بیشترین پرونده‌های حقوقی این شهرستان را تشکیل می‌دهد. 

وی با اشاره به بیشترین پرونده‌های کیفری کیفی در شهرستان آبیک عنوان کرد: تهدید، سرقت، توهین، ضرب و جرح عمدی، تصادف، تخریب و رانندگی بدون گواهینامه به ترتیب بیشترین پرونده‌های کیفری شهرستان آبیک را تشکیل می‌دهد. 

رئیس دادگستری شهرستان آبیک با اشاره به تعداد بابای پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد بالای پرونده‌های حقوقی و کیفری در شهرستان آبیک نشان از مشکلات فرهنگی و اقتصادی مردم و شرکت‌ها است. 

وی در پایان تاکید کرد: دستگاه قضا به تنهایی نمی‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم حرکت کند لازم است تمامی دستگاه‌های فرهنگی و دولت در جهت رفع این معضلات و مشکلات گام‌های موثرتری بردارند. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه