اخبار داغ

شهردار تهران: فروش تراکم باید ادامه یابد

شهردار تهران: فروش تراکم باید ادامه یابد
شهردار تهران با بیان این که یکی از منابع درآمدی پایتخت فروش تراکم است، گفت: این موضوع باید براساس ضوابط، قانون و همین‌طور طرح تفصیلی ادامه پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی افشانی در حاشیه برگزاری ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش می‌شود مسئله ساختمان شورای عالی استان‌ها در سال‌جاری با همکاری شهرداری و وزارت کشور حل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی درباره مالیات بر ارزش افزوده گفت: این موضوع به عنوان عوارضی بوده که شهرداری‌ها برای اداره امور شهر دریافت می‌کنند و با توجه به این که این عوارض توسط دولت و شهرداری از مردم اخذ می‌شد و تعدادشان هم زیاد بود برای این که مردم در چند مورد عوارض ندهند طرح تجمیع عوارض صورت گرفت.

,

افشانی بیان کرد: بنابراین از طریق مالیات بر ارزش افزوده 50 درصد از درآمدهای آن به دولت و 50 درصد دیگر به شهرداری‌ها پرداخت می‌شد که هم اکنون سهم شهرداری‌ها به 33 درصد کاهش یافته است.

,

شهردار تهران در خصوص تعامل بین شورا و مجلس اظهار کرد: تعامل بین شورا و مجلس کمک می‌کند که قوانین شورای شهر به عنوان نهاد محلی، پشتیبان بهتری داشته باشد و در اداره امور، مردم سهم بیشتری داشته باشند و قطعاً با تعامل در مجلس دولت و دیوان عدالت اداری مصوبات بهتر و دقیق‌تر عمل خواهد شد.

,

وی ادامه داد: بخشی از هزینه‌های پایتخت را باید دولت پرداخت کند و در حال حاضر نیز اعتبارات توسعه مترو باید افزایش پیدا کند و دولت در این بخش به تعهدات خود عمل کند.

,

شهردار تهران در خصوص تراکم فروشی و فروش هولوگرام گفت: این که در گذشته چه بخشنامه‌ای وجود داشته است به بنده مربوط نمی‌شود و در حال حاضر مسئولیت مدیریت شهری بر عهده بنده است و با دانش خودم اداره شهر را دنبال خواهم کرد. ضمن این که عوارض حتماً گرفته می‌شود چرا که یکی از منابع درآمدی تهران همین عوارض است.

,

افشانی ادامه داد: متاسفانه یک ساختمان در یک محله‌ای مانند دودکش بالا می‌آید و زندگی شهروندان را ساقط می‌کند و قطعا از این پس شاهد اینگونه ساختمان‌ها در تهران نخواهیم بود و ساخت و ساز باید براساس طرح جامع باشد.

,

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا فروش تراکم در تهران ادامه خواهد داشت، یا خیر گفت: یکی از منابع درآمدی پایتخت فروش تراکم است و باید براساس ضابطه، قانون و همین‌طور طرح تفصیلی باشد.

,

شهردار تهران در پایان درخصوص احداث ساختمان جدید پلاسکو گفت: روز گذشته با آقای سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان درباره این ساختمان صحبت کردم و قرار شد گودبرداری ساختمان جدید پلاسکو را شهداری تایید و پس از آن ادامه کار انجام شود.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه