اخبار داغ

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی:

خالص ورودی سالانه پرونده‌ها به محاکم آذربایجان‌غربی ۴۲۹ هزار فقره است/ رتبه آخر در وقوع جرائم را داریم

خالص ورودی سالانه پرونده‌ها به محاکم آذربایجان‌غربی ۴۲۹ هزار فقره است/ رتبه آخر در وقوع جرائم را داریم
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه خالص ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی در این استان ۴۲۹ هزار فقره است، گفت: خوشبختانه در بحث وقوع جرائم رتبه ۳۰ کشوری را داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، توکل حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: در سال ۹۶ بیش از ۴۲۹ هزار وارد محاکم قضایی شده که از این تعداد حدود ۵۱ درصد در دادسراها و ۴۹ درصد نیز در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: با وجود تمام تلاش‌ها و فرهنگسازی‌ها متاسفانه شاهد افزایش سالانه پرونده‌های ورودی به دادسراها و محاکم قضایی هستیم که این امر با توجه به کمبود تجهیزات و امکانات دادگستری را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

,

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه کار قضات و کارکنان دادگستری جزو امورات تخصصی محسوب می‌شود، عنوان کرد: قطعا رضایت کاملی از عملکرد قضات در جامعه وجود ندارد چراکه در این بخش برخی افراد به دلیل صدور احکام دچار ضرر می‌شوند و به همین دلیل نمی‌توان انتظار داشت که همه مردم از عملکرد آن‌ها رضایت داشته باشند.

,

وی، همچنین ابراز داشت: هم اکنون ۳۸۰ قاضی در محاکم مختلف آذربایجان‌غربی فعالیت دارند.

,

حیدری، در ادامه با تاکید بر لزوم وجود مجازت سنگین نظیر اعدام و حبس ابد، گفت: این امورات در برخی موارد لازم است چراکه باید نسبت به بیداری سایر افراد تلاش کرد و احکام این چنین را صادر کرد.

,

وی، اولویت دادگستری را کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: حدود ۲ هزار عنوان جرم در قانون داریم که از این تعداد حدود ۱۰ مورد به عنوان جرائم دارای کثرت شمرده می‌شوند و به منظور پیشگیری از وقوع این جرائم و آگاهی عموم مردم برنامه‌ها و کلاس های مختلفی را اجرا می‌کنیم.

,

وی، از همکاری سازمان‌های مختلف در راستای برگزاری این دوره‌ها و کلاس ها خبر داد و بیان داشت: اداراتی نظیر آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و سپاه در برگزاری این برنامه‌ها مشارکت خوبی دارند و سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز به مقدار وسع خود همکاری‌های مناسبی با دادگستری به منظور اجرایی کردن طرح‌های پیشگیری انجام می‌دهند.

,

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، برگزاری هرساله مسابقات قرآن کریم در بخش های مختلف ویژه خانواده کارکنان این نهاد را جزو اصلی ترین برنامه‌های فرهنگی دانست و تصریح کرد: این مسابقات می تواند زمینه دوری از بزه را در جامعه فراهم سازد و به همین دلیل علاوه بر خانواده کارکنان در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه در مناسق محروم و کم برخوردار نیز برنامه های قرآنی را در دست اجرا داریم.

,

وی، در پایان با اشاره به محدودیت های موجود در سیستم قضایی به منظور رسانه ای کردن عملکرد، اظهار داشت: اصحاب رسانه باید در راستای کاهش جرائم اجتماعی تلاش کنند تا شاهد بهبود وضعیت در جامعه باشیم.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه