اخبار داغ

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

چرخ اقتصادی کشور ایستاده است/ خودتحریمی نتیجه نهایی FATF خواهدبود

چرخ اقتصادی کشور ایستاده است/ خودتحریمی نتیجه نهایی FATF خواهدبود
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی تعمد دارند تا وضعیت اقتصادی کشور در همین شرایط فعلی باقی بماند و استقلال کشور را دچار خدشه کرده و با تصویب برخی از قوانین اعتلای کشور را زیر سوال ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ سید محمد حسینی بعدازظهر امروز در آیین بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی در دانشکده مهاجر اصفهان اظهار کرد: شهید چمران همواره در دل خطرها حضور داشت و تعابیر زیادی در ارتباط با این شهید آورده شده است همچون سخن حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند شهید چمران با آبرو به پیشگاه حق تعالی رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی ادامه داد: امثال شهید چمران مصداق سخنان گوهربار حضرت علی(ع)  بودند که به عنوان استاد تراز انقلاب اسلامی مطرح می شوند که همه زرق و برق های دنیا در نظر او حقیر بود.

,

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران با بیان اینکه شهید چمران دل از تمامی لذت ها گذشته و عظمت خدا را دریافته بودند، گفت: به همین دلیل است که دست نوشته های این شهید بسیار دلنشین است اگرچه دوره های مختلف سیاسی همچون جبهه ملی را پشت سرگذاشته است چون تشکل های خاصی در آن زمان نبود اما پس از انقلاب اسلامی مطیع محض حضرت امام خمینی(ره) بود.

,

وی در ارتباط با شخصیت بزرگ افرادی همچون شهید چمران، افزود: این افراد اغلب ساکت هستند اما زمانی که لب به سخن می گشایند، تمامی ذهن ها و دل های تشنه را سیراب می کنند و موضع خود را در دو راهی ها به صورت شفاف بیان می کنند به همین دلیل است که پس از 37 سال هنوز هم نام شهید چمران زبانزد خاص و عام است.

,

وضعیت فعلی کشور ناشی از بی تدبیری است

,

حسینی با اشاره به اینکه آدمی در برهه های مختلف زمانی مورد امتحان قرار می گیرد، تصریح کرد: متأسفانه امروز در انتخاب های خود هواهای نفسانی مبنای انتخاب ها قرار می گیرند اما در شخصیت هایی همچون شهید چمران هیچ گونه دوگانگی وجود نداشت و مصداق بارز آیه «یا ایها النفسه مطمئنه» بود و از تمامی خلاقیت های خود در جنگ های نامنظم استفاده می کرد اما مدیرانی در این تراز دیگر در انقلاب اسلامی وجود ندارد چراکه به دنبال ثروت های آنچنانی بوده و حتی به مشکلات مردم دامن می زنند.

,

وی با ارزیابی وضعیت کشور پس از خروج آمریکا از برجام یادآورشد: وضعیت فعلی کشور ناشی از این است که عدم در نظر گرفتن شرایط و تدبیر و دور اندیشی در مسئولان رده بالا وجود ندارند و حتی برخی تعمد دارند تا وضعیت اقتصادی کشور در همین شرایط فعلی باقی بماند و استقلال کشور را دچار خدشه کرده و با تصویب برخی از قوانین اعتلای کشور را زیر سوال ببرند.

,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به همجمه های بسیار ضد انقلاب اشاره کرد و گفت: اگر روشنگری های مناسب در ارتباط با موضوعات روز انجام نشود، مردم کشور دچار شک و شبه می شوند و به طور مثال در جریان اعدام «محمد ثلات» با وجود دلایل روشن، کل روند دادرسی را زیر سوال کمی برند، به همین دلیل است که باید به صورت لحظه ای باید حوادث کشور را رصد کرده و گوش به زنگ باشیم.

,

چرا باید از یک سوزاخ دوبار گزیده شویم

,

وی نامه برخی از اصلاح طلبان به رهبر انقلاب برای مذاکره مستقیم با آمریکا را دلیلی بر این مطلب دانست که ریاست جمهور آن کشور اذعان کنند ایران به زودی دوباره پای میز مذاکره بازخواهد گشت، یادآورشد: این افراد در مجلس ششم نیز به رهبری نامه نوشتند و از ایشان خواستند جام زهر دوم را بنوشند تا مشکلات اقتصادی کشور مرتفع شود اما این راهکارها ذلیلانه و غیرعاقلانه است و نمونه آن در توافق نامه سعدآباد هم وجود دارد بنابراین باید پرسید مومن چرا باید از یک سوزاخ دوبار گزیده شود و حتی در گفتگو با رسانه های بیگانه همچون بی بی سی تنها راه چاره را پذیرش و توافق با آمریکا می دانستدو ذهن ها را منحرف می کردند.

,

حسینی به مذاکرات آمریکا با رهبر کره شمالی پرداخت و گفت: رهبران کره شمالی به دلیل اینکه بدعهدی آمریکا در برجام را دیدیده بود از این کشور خواست تا گام به گام و متقابل توافق کنند اما کشور ما تنها 20 درصد غنی سازی می کرد به یک باره پس از برجام تمامی دستاوردها رها کرده و دانشمندان هسته ای کشور مجبور شدند در اداره آب و فاضلاب مشغول به کار شوند.

,

وی با بیان اینکه عده ای فکر می کنند با عقب نشینی در برابر دشمن مشکلات کشور حل می شود، اضافه کرد: این افراد نفوذی و خائن هستند و فکر می کنند با محدود کردن توان موشکی و سپاه پاسداران می توان راه به جایی برد، از طرفی رهبر معظم انقلاب FATF را معاهده ای از سوی دشمن برای فشار آوردن به جمهوری اسلامی دانستند که نتیجه آن خود تحریمی است به همین دلیل است که از برزگان نظام خواستند تا خودشان یک قانون در ارتباط با مبارزه با تروریسم مالی بنویسند.

,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد : در دولت های نهم و دهم دانشگاهیان نقش بزرگی ایفا کرده و فعال بودند اما امروز کار به جایی رسده که نسخت وزیر رژیم صهیونستی برای چالش های آبی ایران راهکار ارائه می دهد بنابراین به طور قطع می توان گفت که با انفعال فعلی کار به جایی نخواهیم برد و باید دشمن اقتدار و قوت ما را ببند تا کوتاه بیاید در غیر این صورت گستاخ تر خواهد شد.

,

رهبر انقلاب نباید جور همه مسئولان نظام را بکشد

,

وی با تاکید بر اینکه بنانیست مقام معظم رهبری جور تمامی مسئولان نظام را بکشند، گفت: نیروهای متدین در برخی از موارد به دلیل حساسیت های موجود، مسائلی را مطرح نمی کنند اما امربه معروف و نهی از منکر باید در رأس فعالیت بسیج اساتید قرار گیرد و در قبال فعالیت های غربگرایانه برخی از نمایندگان واکنش نشان دهند قبل از آنکه نیاز باشد رهبری همانند سند 2030 به آن موضوع ورود پیدا کند.

,

حسینی با طرح این سوال که آیا دست برداشتن از حمایت کشورهایی همچون سوریه و لبنان، مسائل مالی را حل خواهد کرد، افزود: این دو موضوع در اصل به یکدیگر هیچ ارتباطی ندارند و اگر به دنبال الگوگیری از امثال شهید چمران هستیم باید مسئولان رده بالا، دست از بیان صحبت هایی همچون اینکه عده ای نمی گذارند فعالیت کنیم و چوب لای چرخ ما می گذارند بردارند زیرا بنده اعتقاد دارم چرخ فعلی کشور ایستاده است و نیازی به چوب لای چرخ گذاشتن نیست!

,

وی معلمان را پدر معنوی دانشجو و دانش آموزان دانست و خاطر نشان کرد: امیدواریم همانند جوانان دفاع مقدس و اصحاب کهف که روحیه انقلابی و ایمان بالایی به حق تعالی داشتندف قلب های ما مثل برخی از مسئولان کشور متزلزل نباشد و به یاری خداوند مطمئن باشد زیرا در عافیت طلبی، دستاوردی را به دست نخواهیم آورد.

,

گفتنی است در این مراسم از اولین تفاهم نامه پیوست نگاری فرهنگی راهیان نور با حضور مسئولان کشوری و استانی و چهار نسخه کتاب تحت عنوان به وقت نوترون به منطور بادمان شهدای جهادعلمی  رونمایی و از جمعی از خانواده شهدا و فعالان مرتبط با بسیج اساتید استان اصفهان تجلیل شد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه