اخبار داغ

در گفتگوهای جداگانه مطرح شد؛

تخریب قبور ائمه بقیع(ع) ریشه در افکار پلید وهابیت دارد/چگونه آرمان ها و ارزش های ائمه معصومین(ع) را زنده نگهداریم؟

تخریب قبور ائمه بقیع(ع) ریشه در افکار پلید وهابیت دارد/چگونه آرمان ها و ارزش های ائمه معصومین(ع) را زنده نگهداریم؟
هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیون می باشد؛ به این مناسبت در خصوص علل این تخریببا دو تن از ائمه جمعه استان به گفتگو نشسته ایم که مشروح آن را در گزارش زیر می خوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛  یکی از بهترین مکان هایی که زائران خانه خدا به زیارت آن می روند قبور ائمه بقیع در مدینه منوره می باشد؛ پس از تسلّط سعودیان بر حجاز، با توجه به پیوند فکری و مذهبی آنان با محمدبن عبدالوهاب، در هر شهر و منطقهای که وارد میشدند، آثار و ابنیه ساخته شده بر روی قبور بزرگان صدر اسلام را خراب و ویران می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان ,

وهابیان، بار نخست در سال 1221هـ.ق. بخشی از بناهای قبرستان بقیع را ویران نموده و سپس با تکمیل سلطه خود بر حجاز در شوال سال 1344هـ.ق. کلیه این بناها و گنبدها و آثار را ویران و اموال و اشیای گرانقیمت موجود در این اماکن را به تاراج بردند و نه تنها در مدینه، بلکه در هرجا گنبد و بارگاه و زیارتگاهی بود، به ویرانی آن اقدام کردند.

,

به این مناسبت با دو تن از ائمه جمعه استان کرمان به گفتگ. نشسته ایم که مشروح آن را در گزارش زیر می خوانید.

,

امام جمعه ریگان:تخریب قبور ائمه بقیع ریشه در افکار پلید وهابیت دارد

, امام جمعه ریگان:تخریب قبور ائمه بقیع ریشه در افکار پلید وهابیت دارد, امام جمعه ریگان:تخریب قبور ائمه بقیع ریشه در افکار پلید وهابیت دارد,

حجت الاسلام و المسلمین علی رنجبر ماهانی امام جمعه شهرستان ریگان در گفتگو با خبرنگار ما ؛ با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع گفت: این تخریب یکی از افکار پلید وهابیت است؛ امروزه در منطقه نیز برخی از سران کشورهای اسلامی همچون آل سعود از این تفکر برخوردار هستند و بزرگترین ظلم ها را به جامعه اسلامی روا می دارند.

, خبرنگار ما, خبرنگار ما,

وی ادامه داد: تفکر وهابیت معتقد است که بوسیدن قبور و بنای ائمه معصومین علیه السلام از مظاهر شرک است؛ حامیان این گونه تفکر گمان می کنند با این قبور می توانند با شیعه مبارزه کنند.

,

حجت السلام و المسلمین رنجبر ماهانی  با تأکید بر اینکه محبوبیت ائمه معصومین و ائمه بقیع مختص به اسلام و تشییع نیست، ابراز کرد: بلکه اهل سنت  و همچنین تمامی مسلمانان با هر گرایش و مذهبی نسبت به پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار علیه السلام احترام قائل هستند.

,

امام جمعه شهرستان ریگان با بیان اینکه با تخریب قبور ائمه بقیع ذره ای از ابهت و بزرگی ائمه معصومین کم نخواهد شد، تصریح کرد: بلکه حضرات معصومین علیه السلام در دل های جهان اسلام محبوبیت خاصی دارند که بیداری را در جهان اسلام به وجود آورده است.

,

وی با اشاره به اینکه در زمان ائمه معصومین دشمنان اسلام در صدد از بین بردن وحدت و انسجام بین مسلمانان بودند، خاطر نشان کرد: ما باید این وحدت را داشته باشیم چرا که استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی دشمن ما هستند؛ ما نیز با اطاعت از اوامر معصومین راه آنها را باید ادامه دهیم و دشمنان اسلام  با تخریب قبور ائمه معصومین کار به جایی نخواهند برد.

,

امام جمعه جیرفت:مهمترین علت تخریب قبور ائمه بقیع (ع) تأثیر گذاری آنان بوده است/چگونه آرمان ها و ارزش های ائمه معصومین(ع) را زنده نگهداریم؟

, امام جمعه جیرفت:مهمترین علت تخریب قبور ائمه بقیع (ع) تأثیر گذاری آنان بوده است/چگونه آرمان ها و ارزش های ائمه معصومین(ع) را زنده نگهداریم؟, امام جمعه جیرفت:مهمترین علت تخریب قبور ائمه بقیع (ع) تأثیر گذاری آنان بوده است/چگونه آرمان ها و ارزش های ائمه معصومین(ع) را زنده نگهداریم؟,

حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت فر امام جمعه شهرستان جیرفت در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه مهمترین علت تخریب قبور ائمه معصومین علیه السلام در بقیع تأثیر گذاری آنان بوده است، گفت: اگر ائمه اطهار علیه السلام کارخانه بزرگ انسان سازی نداشتند؛ دشمنان احساس ترس و نگرانی نمی کردند.

, خبرنگار ما, خبرنگار ما,

وی ادامه داد: دشمنان گمان می کردند که با تخریب قبور ائمه معصومین علیه السلام می توانند محبت ائمه اطهار را از دل مردم خارج کنند؛ در حالی که روز به روز بر عشق و محبت نه تنها مسلمانان بلکه تمام محبان اهل بیت علیه السلام بیشتر می شود.

,

امام جمعه شهرستان جیرفت عنوان کرد: تخریب قبور ائمه بقیع علیه السلام باعث شد که همگان به حقانیت شیعه و ائمه معصومین علیه السلام پی ببرند؛ امیدواریم به زودی شاهد نابودی آل سعود باشیم تا بازسازی قبور ائمه معصومین علیه السلام در بقیع بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

,

حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر در رابطه با ضرورت زنده نگهداشتن آرمان ها و ارزش های اهل بیت علیه السلام اظهار کرد: هر انسان شیعه ای در میانی وجود خود نام و یاد اهل بیت را زنده نگه می دارد؛ برگزاری روضه های خانگی یکی از مصادیق زنده نگهداشتن آرمان ها و ارزش های ائمه معصومین علیه السلام می باشد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سطوح بین المللی دولت می تواند نام و یاد اهل بیت علیه السلام را اشاعه دهد؛ بنابراین می توان گفت تمامی مسلمین در نقاط مختلف کشور و دنیا می توانند با توجه به دستورات ائمه اطهار علیه السلام آرمان های آنان را به صورت عملی زنده کنند و از تأثیرات عملی محبت آنها در زندگی بهره ببریم.

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه