اخبار داغ

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:

تراز تجاری کشور منفی است/دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی تنها شعار می‌دهد

تراز تجاری کشور منفی است/دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی تنها شعار می‌دهد
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با تاکید بر اینکه تنها با حلوا حلوا گفتن‌ها دهان شیرین نمی‌شود، گفت: دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی تنها به سر دادن شعار اکتفا کرده و در عمل شاهد هیچ اقدام عملیاتی نیستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  دیار آفتاب؛ درخصوص عملکرد دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: دولت برای موفقیت در حوزه اقتصاد مقاومتی می‌بایست اقدامات اثرگذاری را انجام دهد تا بتواند نمره قابل قبولی در این بخش کسب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

دولت تلاشی برای تحقق اقتصاد مقاومتی نکرده است

, دولت تلاشی برای تحقق اقتصاد مقاومتی نکرده است, دولت تلاشی برای تحقق اقتصاد مقاومتی نکرده است,

سلیمی با اشاره به اینکه دولت برای تحقق اقتصادمقاومتی تلاشی نکرده است، اظهار کرد: هنوز شاهد واردات بی‌حساب و کتاب هستیم به گونه ای که کالاهای غیرضرور و مشابه تولید داخل به وفور به کشور وارد می‌شود و این موضوع مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

,

وی با بیان اینکه کیفیت بخشی به تولید داخلی به عنوان یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی به خوبی در کشور اجرایی نشده است، ادامه داد: به عنوان نمونه می‌توان به وضعیت تولید خودرو در کشور اشاره کرد که هنوز نتوانسته همگام با تکنولوژی و تولیدِ به روز حرکت کند.

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر اقدامات لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی گفت: در بخش کشاورزی هر چند در زمینه سیستم‌های آبیاری نوین اقدامات قابل قبولی صورت گرفته است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

,

وی با یادآوری این موضوع که از نظر جغرافیایی در منطقه خشک زمین واقع شده‌ایم، بیان کرد: با چنین وضعیتی نباید منابع آبی را به آسانی هدر داد بلکه باید دولت بایستی به منظور استفاده حداکثری از مصرف آب برنامه ریزی منسجم‌تری داشته باشد.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: در حوزه تولید انرژی نوین از سایر کشورهای دنیا عقب هستیم و متاسفانه در حال از دست دادن فرصت‌ها هستیم، لازم است که دولت در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشد.

,

سلیمی با انتقاد از پایین بود عمر ساختمان ها در کشور گفت: عمر مفید ساخت و سازها در کشور ما بین 30 تا 40 سال است، در حالیکه این آمار در کشورهای توسعه یافته 10 برابر بیشتر است و متاسفانه علیرغم داشتن سازمان نظام مهندسی به نتیجه مطلوب در این زمینه دست نیافته‌ایم که این خود موجب هدر رفتن منابع می شود.

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه نظام آموزش به بحث مهارت‌آموزی گفت: متاسفانه در تربیت نیروی انسانی در رشته‌های فنی موفق نبوده‌ایم چراکه دانشجویان بدون مهارت از دانشگاه فارغ‌التحصیل می شوند و تنها به دنبال کار پشت میزنشینی هستند.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه 90 درصد از اعتبارات دولت در بخش هزینه‌های جاری به صرف می‌رسد، گفت: بزرگ بودن حجم دولت هم یکی از مشکلات اساسی است چراکه بیشتر هزینه‌ها را در بخش هزینه‌های جاری می‌بلعد و  پولی برای عمران و آبادانی نمی‌ماند.

,

دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی تنها شعار می‌دهد/کوتاهی در هدایت نقدینگی به سمت تولید

, دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی تنها شعار می‌دهد/کوتاهی در هدایت نقدینگی به سمت تولید, دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی تنها شعار می‌دهد/کوتاهی در هدایت نقدینگی به سمت تولید,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمامی اقدامات مذکور از سوی دولت مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی تنها به سر دادن شعار اکتفا کرده و در عمل شاهد هیچ اقدامی نیستیم.

,

سلیمی با یادآوری این مهم که تحریم‌ها در برخی از عرصه‌ها اثرگذار نیست، گفت: تحریم‌ها بر تمامی بخش‌ها اثرگذاری ندارد به عنوان مثال چرا در بخش مسکن بایستی شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم؟ این افزایش در حقیقت نشان می‌دهد که در هدایت نقدینگی به سمت امور مولد کوتاهی شده است.

,

تراز تجاری کشور منفی است

, تراز تجاری کشور منفی است, تراز تجاری کشور منفی است,

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تراز تجاری کشور منفی بوده و این موضوع با سیاست های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد، افزود: در صورتی که صادرات غیر نفتی و پتروشیمی را از میزان صادرات کشور حذف کنیم، تراز تجاری کشور منفی خواهد بود در حالیکه اقتصاد مقاومتی با تراز تجاری مثبت حاصل می شود.

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید شرایط لازم برای صادرات را فراهم و از سوی دیگر زمینه را برای تولیدات رقابتی هم در کشور ایجاد کند.

,

سلیمی بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف کالای ایرانی در کشور تاکید کرد و ادامه داد: بایستی با فرهنگ‌سازی بستر را برای مصرف کالاهای داخلی فراهم سازند به طوری که از لحاظ فرهنگی، مصرف کالای خارجی ننگ و مصرف کالا داخلی افتخار تلقی شود.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه تنها با حلوا حلوا گفتن‌ها دهان شیرین نمی‌شود، افزود: تنها با به کار بردن واژه اقتصاد مقاومتی نباید انتظار داشته باشیم که اقتصاد مقاومتی محقق شود، بلکه باید کمر همت را محکم ببندیم و به میدان عمل وارد شویم. تا زمانی هم که اقتصاد مقاومتی در کشور محقق نشود مشکلات در کشور پابرجاست.

,

عبور از خاکریز تحریم‌ها با تحقق اقتصاد مقاومتی میسر می‌شود

, عبور از خاکریز تحریم‌ها با تحقق اقتصاد مقاومتی میسر می‌شود, عبور از خاکریز تحریم‌ها با تحقق اقتصاد مقاومتی میسر می‌شود,

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم از خاکریز تحریم عبور کنیم لازم است با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، دشمن را مایوس کنیم تا زمانی که اقتصاد مقاومتی را محقق نکنیم دشمن برای ایجاد تحریم های جدید حریص تر خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه