اخبار داغ

در صفحه روزنامه نگار آمریکایی مطرح شد:

اسرائیل علنا ایدئولوژی داعش را ترویج می دهد/ وقتی یک سخنگوی دولت صهیونیسم نظریه پرداز اسلام می شود!

اسرائیل علنا ایدئولوژی داعش را ترویج می دهد/ وقتی یک سخنگوی دولت صهیونیسم نظریه پرداز اسلام می شود!
رژیم صهیونیستی اسرائیل برای آتش افکنی های منطقه ای بزرگ تر و تحقق منافعش در منطقه از به پایان دادن اشغال سرزمین های فلسطینی در حالی که هرج و مرجی در منطقه وجود ندارد، امتناع می ورزد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ جیم لوب روزنامه نگار آمریکایی و رئیس دفتر آژانس بین المللی مطبوعاتی واشنگتن در وبلاگ خود lobelog نوشت: اسرائیل علنا ایدئولوژی داعش را ترویج می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک", "تیتریک", lobelog,
 
,
سابقه وحشتناک ارتش اسرائیل توسط جنایات طولانی مدت ایجاد شده است. از استفاده ی غیرنظامیان به عنوان سپرهای انسانی به منظور پوشش مناطق غیرنظامی با بمب های خوشه ای تا کشتن روزنامه نگاران، هیچ قانون اخلاقی قابل دفاعی برای کنترل اقدامات ارتش اسرائیل وجود ندارد.
,
 
,
اما در هفته گذشته، زمانی که آویچای آدرایی سخنگوی ارتش اسرائیل، یک ویدئوی دو قسمتی عربی را برای مخاطبان عرب در توئیتر منتشر کرد، چیزهای مضحک و عجیب و غریبی رخ داد. وی با استفاده از الفاظ ضد شیعی خشن و ذکر نام برخی از محققان که به داعش مرتبط هستند، ابزاری را برای تجهیز خصومت سنی علیه ایران فراهم آورد.
,
 
,
زمانی که آمریکا مدعی ریشه کن کردن داعش و انشعاباتش در خاورمیانه می شود، اسرائیل در جهت دیگر عمل می کند و ایدئولوژی این گروه ها را ترویج می کند.
,
 
,
ویدئوی آدرایی فرقه گرایی را تحریک نمی کند، بلکه وی برای ترویج خصومت نسبت به شیعیان متون دینی چند سده ای را تحریف کرده و سپس آن را به استدلال های ضد ایرانی تفسیر می کند. وی در این ویدئو حماس را به ترویج دستور کار ایران در منطقه متهم می کند.
,
 
,
آدرایی سپس به عقب برگشته و این تیمیه (Ibn Taymiyyah) را مرجع قرار داده و در مورد تهدید شیعه برای سنی گفت: "من دریافتم که در حال حاضر ایرانی ها تهدیدی برای منطقه هستند. شیعیان اساسا منافقان و دروغگویانی هستند که با ساختن دروغ ها اسلام را نابود می کنند."
,
 
,
او ادامه داد که ایرانی ها برای شما بیشتر از هر کس دیگری خطرناک هستند.وی هشدار داد: "اتحاد با ایران محکوم به شکست در این دنیا و مجازات در دنیای پس از مرگ است."
,
 
,
 
,
*بهره برداری از خصومت
, *بهره برداری از خصومت,
 
,
این موضوع عجیب و غریبی است که یک سخنگوی دولت صهیونیسم از طریق کنکاش در متون اسلامی به مباحث خداشناسی پرداخته و مجازات هایی که پس از مرگ در انتظار مسلمانان است، را تعیین کند. این شخص می تواند چنین تلاش هایی را با نگاه کردن به تنش های فرقه ای که در حال حاضر در خاورمیانه پدیدار می شود، بهتر درک کند. این تنش ها پس از تعرض آمریکا در سال 2003 به عراق منجر به خشونت های گسترده ای شد و در جنگ داخلی سوریه با حمایت نیروهای منطقه ای و فرقه های مختلف، بدتر شد.
,
 
,
فرقه گرایی یک مشکل عمده و خونین برای منطقه است، اما اسرائیل از آن به عنوان فرصتی برای جلوگیری از دشمنان منطقه ای خود، به ویژه حزب الله و ایران، و مداخله منفور عمیقش در سوریه استفاده می کند.
,
 
,
تلاش های اسرائیل برای ترویج انزجار علیه ایران امر شگفت آوری نیست. اما تسلیحات دشمنی مذهبی، که در طی چند دهه گذشته جان بسیاری را گرفته، یک بار برای همیشه افسانه برتری اسرائیل به منظور صلح منطقه ای را بی مصرف کرده است. رژیم صهیونیستی اسرائیل برای آتش افکنی های منطقه ای بزرگ تر و تحقق منافعش در منطقه از به پایان دادن اشغال سرزمین های فلسطینی در حالی که هرج و مرجی در منطقه وجود ندارد، امتناع می ورزد.
,
 
,
گذشته از خشونت های فرقه ای، بحث های زیادی در مورد اتحاد اسرائیل و سنی علیه ایران وجود دارد، اتحاد اسرائیلی امیدوار دارد تا با کشورهای عربی خلیج فارس همکاری کند. اما اگر اسرائیل فکر می کند که می تواند با اتحاد با طوایف منطقه، فلسطینی ها را با موفقیت مغلوب سازد، باید ناامید شود.
,
 
,
گذشته از همه اینها، افکار عمومی عرب به دو بخش تقسیم می شود؛ کسانی که پیش شرط هرگونه اتحاد با اسرائیل را پایان دادن به اشغال سرزمین های فلسطین توسط رژیم صهیونیستی می دانند و کسانی که در مجموع بدون در نظر گرفتن هر شرطی با هرگونه اتحاد مخالفت می کنند.
,
 
,
کسانی که در حال حاضر از اتحاد با اسرائیل علیه ایران حمایت می کنند، 1 درصد ناچیز از جمعیت امارات متحده عربی و 2 درصد جمعیت عربستان سعودی را تشکیل می دهند.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه