اخبار داغ

استعفای مدیرعامل اینتل در پی افشای فساد اخلاقی

استعفای مدیرعامل اینتل در پی افشای فساد اخلاقی
برایان کرزانیچ، مدیرعامل اینتل، در پی افشای رابطه غیراخلاقی با یکی از کارمندان این شرکت از مقام خود استعفا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  برایان کرزانیچ، مدیرعامل شرکت اینتل (بزرگترین سازنده تراشه و سخت‌افزار رایانه در آمریکا) در پی افشای رابطه غیراخلاقی با یکی از کارمندان این شرکت از مقام خود استعفا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی آخرین نفر در صف طولانی افرادی است که طی یکسال گذشته در حوزه سیاست، تجارت و هنر آمریکا به دلیل افشای فساد اخلاقی، شغل خود را از دست داده‌اند.

,

این استعفا در زمانی صورت می‌گیرد که اینتل در حال گسترش فعالیت خود به حوزه‌هایی فراتر از ساخت تجهیزات رایانه‌ای و ورود به حوزه‌های جدیدی چون هوش مصنوعی و تولید خودروهای خودران است.

,

شرکت اینتل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل نقض اصول اخلاقی این شرکت، اعضای هیات مدیره با استعفای کرزانیچ موافقت کرده‌اند.

,

در پی اعلام خبر استعفای مدیرعامل اینتل، سهام این شرکت ۲/۴ درصد سقوط کرد.

,

با وجود آنکه کرزانیچ با شرکت اینتل قرارداد رسمی نداشت، طبق قوانین این شرکت او به رغم کناره‌گیری اختیاری از کار حدود ۳۸ میلیون دلار پاداش و غرامت از اینتل دریافت خواهد کرد که بخشی از آن به صورت نقد و بخشی نیز در قالب سهام به وی پرداخت خواهد شد.

,

کرزانیچ، ۵۸ ساله، که در رشته شیمی فارغ‌التحصیل شده، در سال ۲۰۱۳ به عنوان مدیرعامل جدید اینتل انتخاب شد و توانست با وارد کردن این شرکت به بازارهای جدید، ارزش سهام آن را به بیش از دوبرابر افزایش دهد.

,

 

,

منبع: باشگاه خبرنگاران

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه