اخبار داغ

استاندار اصفهان:

تامین آب برای صنعت و باغات اولویت دوم ماست/ بحران آب؛ هدف کنونی دشمن

تامین آب برای صنعت و باغات اولویت دوم ماست/ بحران آب؛ هدف کنونی دشمن
استاندار اصفهان گفت: جداولی طراحی و پیش بینی شد که هر منطقه به چه میزان نیازمند آب رسانی است که در اولویت اول آب شرب مردم است و در اولویت دوم صنایع و باغات هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، محسن مهرعلیزاده روز گذشته در جمع کشاورزان خمینی شهری حاضر شد و درباره وضعیت آب و اقدامات انجام شده پیرامون خشکسالی اظهار کرد: آب نیست و منطقه در خشکسالی است، دنیا به سمتی می رود که خشک تر می شود و اصفهان نیز در فلات مرکزی ایران قرار دارد و سالیانه خشک تر می شود که باید تدابیری اندیشید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از صاحب نیوز، محسن مهرعلیزاده روز گذشته در جمع کشاورزان خمینی شهری حاضر شد و درباره وضعیت آب و اقدامات انجام شده پیرامون خشکسالی اظهار کرد: آب نیست و منطقه در خشکسالی است، دنیا به سمتی می رود که خشک تر می شود و اصفهان نیز در فلات مرکزی ایران قرار دارد و سالیانه خشک تر می شود که باید تدابیری اندیشید.,

وی افزود: تدابیری از نظر ورود جدید آب به حوزه فلات مرکزی و در خصوص نوع مصرف باید اندیشید و به گونه ای برنامه ریزی کرد که حوزه های کشاورزی، دامداری و مردم ساکن در شهرها از معیشت خوبی برخوردار باشند که به آن مدیریت مصرف می گویند.

,

استاندار اصفهان اظهار کرد: دشمن با نشان دادن بی قانونی در ایران اسلامی به دنبال اهداف خود است و در فرهنگ ما ایرانیان آمده که زندگی خود را برای یکدیگر فدا کنیم و نمونه های آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بوده ایم که جوانانی خون خود را دادند تا زندگی دیگران در امنیت و آرامش و آسایش باشد و مردم ایران دارای انصاف، وجدان، عدالت، ایثار و... هستند.

,

وی با با بیان اینکه مشکلات بسیار است و باید به اندازه توانمان جلوی مشکل را بگیریم، اضافه کرد: امسال در کل کشور مشکل کم آبی داریم و دشمن طراحی کرده که به وسیله چندین بحران موجود از جمله بحران آب به ما ضربه بزند تا بین دولت و مردم فاصله بیفتد.

,

مهرعلیزاده تصریح کرد: رادیوها و رسانه های بیگانه با دروغ گویی و شایعه پردازی، طراحی می کنند که هر زمانی گروهی از جامعه را مورد هجمه قرار دهند و در زمان های مختلفی اقشار مختلفی از جمله باغداران، کامیون داران، مرغ داران، کشاورزان، کارگران و... را تحریک و طراحی هایی برای اختلاف و فاصله افکنی بین مردم و نظام داشته اند که اکنون بحران آب هدف آن هاست.

,

وی ادامه داد: برای اینکه به دشمن ثابت کنیم خیال باطلی در سر دارد، شبانه روز تلاش می کنیم و حتی خودمان دست به کار شده و باغات کشاورزان را آبیاری می کنیم تا کسانی که خواستند بین نظام و مردم، دین و مردم، انقلاب و مردم، رهبری و مردم، دولت و مردم اختلاف بیندازند، حسرت به دل بمانند.

,

استاندار اصفهان با بیان اینکه حل معضل کم آبی در استان نیازمند همفکری بوده و برای مسئله آب تحقیقات بسیاری در حال انجام است، اذعان کرد: در حال حاضر رقم سنگینی آب از سد آزاد و رها می شود و این مسئله مطرح شده که برداشت در بالادست را کنترل و از برداشت بی رویه آب و تلف شدن آن جلوگیری کنیم تا آب به شهرها برسد،  ما باید صرفه جویی کنیم و متاسفانه با وجود تذکراتی که داده می شود و با ارتقا سطح آگاهی و همراهی مردم باید اقداماتی انجام شود تا به دعوا و زورگویی بین ماموران و مردم نینجامد.

,

وی با اشاره به اینکه می دانیم آب کم و زندگی مشکل تر از گذشته است، گفت: تمام مجموعه مدیران استان تلاش می کنند تا این مسائل و معضلات به کمترین حد خود برسد، با نشست هایی بین وزارت نیرو و بخش های مرتبط جداولی طراحی و پیش بینی شد که هر منطقه به چه میزان نیازمند آب رسانی است که در اولویت اول آب شرب مردم است و در اولویت دوم صنایع و باغات هستند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه