اخبار داغ

فهرست کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی

فهرست کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی
فهرست سه گانه کالاهای اساسی، واسطه‌ای و مصرفی که بر اساس تصمیم دولت شامل دریافت ارز می شود اعلام شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لیست سه گانه  کالاهای مشمول ارز دولتی(دلار) 4200 تومانی به تفکیک سه اولویت کالاهای اساسی، کالاهای واسطه‌ای و کالاهای مصرفی است . واردات این محصولات همچنین شامل 400 تومانی یارانه صادرات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بنابراین گزارش، درگروه اول  این کالاها که شامل کالاهای اساسی است ارز  مورد نیاز آنها از محل درآمدهای ناشی از فروش نفت تامین می شود.

,

این اقلام شامل کالاهایی مانند گندم، روغن، برنج، نهاده‌های دامی، حبوبات با نرخ دلار 4200 تومانی و اختصاص یارانه 400 تومانی تامین ارز خواهند بود که با این حساب، نرخ هر دلار برای این گروه کالاها 3800 تومان می شود.

,

برای مشاهد لیست این کالاها اینجاکلیک کنید

بنابراین گزارش،گروه دوم این کالاها که شامل مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای میشود  محل  تامین ارز آنها  از محل صادرات پتروشیمی، فولاد و مواد معدنی و سامانه نیما است.

, اینجا,
,
,

این اقلام شامل مواد اولیه تولید، ماشین آلات  و  غیره است نرخ این کالاها با نرخ دلار 4200 تومانی تامین  می‌شود.

,

برای مشاهد لیست این کالاها اینجاکلیک کنید

بنابراین گزارش گروه سوم کالاهای که بر اساس تصمیم دولت به آنها ارز اختصاص می یابد کالاهای مصرفی هستند و محل تامین ارز آنها از صادرات کالاهایی است که ملزم به ارایه ارز خود در سامانه نیما نیستند. این کالاها با نرخ دلار 4200 تومانی+ قیمت اظهارنامه صادراتی تامین اعتبار می‌شوند.

, اینجا,
,
,

برای مشاهد لیست این کالاها اینجاکلیک کنید

, اینجا,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه