اخبار داغ

توضیحات بروجردی درباره نامه ظریف به وزیرخارجه آمریکا

توضیحات بروجردی درباره نامه ظریف به وزیرخارجه آمریکا
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره نامه ظریف به وزیر امورخارجه آمریکا ارائه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به نامه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و تهیه فهرستی از مطالبات ایران از آمریکا در واکنش به ادعای چندی پیش «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، مبنی بر خواسته‌های 12گانه او از ایران، گفت: اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران باصراحت از وظایف قانونی وزیر امور خارجه کشور است تا از منافع ملی، دیدگاه‌های انقلابی ملت و به‌طور ویژه مقام معظم رهبری دفاع و سیاست‌ها را تبیین کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: اعلام مواضع و نوشتن نامه‌ای خطاب به وزیرخارجه آمریکا به معنای مذاکره یا اعلام آمادگی برای مذاکره با آمریکا نیست، بلکه دفاع از موضع جمهوری اسلامی است.

,

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، تأکید دارد: اقدام آمریکایی‌ها در جنایت در سوریه و عراق از طریق حمایت گسترده از داعش، مشارکت در جنگ یمن و تجهیز ارتش عربستان به مدرن‌ترین سلاح‌ها برای کشتار مردم یمن باید به میز محاکمه کشانده شود.

,

بروجردی ادامه داد: در حقیقت با توجه به گستردگی جنایت آمریکا علیه بشریت و به‌ ویژه علیه حقوق کودکان و به بند کشیدن آنها به بند و جدا کردن کودکان از والدین مهاجر، به عنوان جنایتکار جنگی باید در دادگاه بین‌المللی پاسخگوی افکار عمومی همه جهانیان باشد.

,

وی با اشاره به پیشنهاد تشکیل «مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای در خلیج فارس» برای حل بحران‌های منطقه‌ای و دستیابی به منطقه قوی‌تر از سوی محمدجواد ظریف، گفت: سیاست جمهوری اسلامی در منطقه مشخص است، روابط ایران با برخی کشورها چون عمان، قطر و کویت نیز برقرار است، اما با برخی به دلیل دنباله‌روی از سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی ارتباطات محدود و متوقف شده است.

,

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: برخی کشورهای منطقه در جبهه دشمنان امت اسلامی قرار گرفته و سعودی‌ها در صدر این جبهه هستند، بنابراین عربستان برای گام نخست باید دست از کشتار مردم مظلوم یمن بردارد و پاسخگوی جنایت خود در این کشور باشد.

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه