اخبار داغ

تاکیدات ائمه جمعه استان تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه؛

مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند

مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند
نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در سراسر استان تهران با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تهران نیوز، نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز, ، نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.,

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

,

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

, مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:, مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:,

 

,

, ,

امام جمعه موقت تهران: آقای ترامپ! نتیجه تحریم‌ها رسوایی خودت است
آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: هر کس بر وعده‌های خداوند تکیه کند، خدا برای او کافی است.

, امام جمعه موقت تهران: آقای ترامپ! نتیجه تحریم‌ها رسوایی خودت است, آقای ترامپ! نتیجه تحریم‌ها رسوایی خودت است,
,

وی موقعیت امروز انقلاب را حساس دانست و گفت: این حساسیت را باید به خوبی درک کنیم و به دنبال درک حساسیت، وظایف سنگین خود را بدانیم‌. موقعیت امروز مردم ایران با دشمن، موقعیت احزاب در زمان رسول خداست.

,

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: تمام دشمنان اسلام در مقطعی تصمیم گرفتند که به یک باره حمله کنند و اسلام را بخشکانند. مشرکان بسیاری از کفار و اهل کتاب را هم با خودشان همراه کردند. اهل کتاب پیمان بسته بودند که در هیچ جنگی با پیامبر شرکت نکنند اما پیمان خود را شکستند.

,

آیت‌الله موحدی کرمانی هم‌چنین بیان داشت: امتحان بسیار سخت متوجه مسلمین شد. آن‌ها چنان گرفتار زلزله فکری شدند که گفتند “خدا و پیامبر ما را گول زدند”.

,

وی به مقایسه تاریخی دشمنان پیامبر و دشمنان حال حاضر جمهوری اسلامی پرداخت و عنوان کرد: جهان اسلام که عملدارش ایران انقلابی می‌باشد، امروز با چنین دشمنانی به رهبری آمریکا مواجه است. ما باید این دشمنی را بشناسیم. آن‌ها با ما دشمنی می‌کنند و ما نباید فریب بخوریم.

,

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: دشمنان می‌خواهند از تمام امکاناتشان برای لِه کردن انقلاب ما استفاده کنند. ابزاری که دشمنان تهیه کرده‌اند فراوان است.

,

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به سخنان هدایت‌کننده و ‌کاربردی رهبر معظم‌اتقلاب اسلامی در برابر نقشه‌های دشمنان افزود: دشمنان ما کم ضربه نزده‌اند و کم خیانت ‌نکرده‌اند. آن‌ها هزاران بچه را از مادرانشان در آمریکا جدا کردند در حالی که هم مادرها و هم فرزندانشان ضجه می‌زدند.

,

وی ابراز امیدواری کرد: ما امیدواریم که قلدر امروز دنیا ان شاء الله همان‌طور که علی(ع)، عمرو بن عبدود را نابود کرد، علی زمان ما هم این قلدر زمان را نابود کند.

,

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اشکال اصلی دشمنان این است که راه را گم کرده‌اند. آن‌ها پندهای تاریخ را نمی‌بینند و کور و کر هستند. آن‌ها با خود می‌گویند که دنیا دست ماست و می‌توانیم مخالفان را سرکوب کنیم.

,

آیت‌الله موحدی کرمانی در تکمیل اظهاراتش ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم در پاسخ به این دسته از افراد می‌فرماید “نظام متقن هستی بازیچه اهل باطل نیست. اهل باطل منتظر لحظه‌ای که حق به آن‌ها حمله می‌کند، باشند. دنیا به یک دفعه چشم باز می‌کند و می‌بیند که ظالم و باطلی وجود ندارد. اتفاقا این نابودی هم به دست خودشان است”.

,

وی با اشاره به حملات پیاپی به یمن و فلسطین ادامه داد: آن‌ها ظلم‌ را ادامه می‌دهند تا حکومتشان بماند در حالی که حکومتشان با همان ظلمی که می‌کنند، نابود خواهند شد.

,

امام جمعه موقت تهران به وعده الهی اشاره کرد و یادآور شد: خداوند وعده داده که افراد مقاوم در برابر زورگویان را به پیروزی و عزت برساند و حتی وعده معجزه را هم داده است.

,

آیت‌الله موحدی کرمانی با استناد بر داستان قرآنی اصحاب کهف گفت: این داستان افرادی را معرفی می‌کند که در برابر طاغوت زمان طاقت نیاوردند، تسلیم نشدند و به کوه رفتند. خداوند هم فرموده که “چون این تصمیم را گرفتند، ما دل‌هایشان را محکم کردیم”.

,

وی خطاب به کسانی که دم از مذاکره می‌زنند، بیان داشت: افرادی که هنوز می‌گویید شاید با مذاکره با آمریکا بتوانیم از این وضعیت خارج شویم، از این آیات عبرت بگیرید. آمریکا به هیچ یک از وعده‌هایش عمل نکرده و به دنبال منافع خودش است.

,

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر این روحیه‌ انزجار از طاغوت‌ و ‌آمریکا در ما باشد، خداوند به صورت اعجاز به داد ما می‌رسد. مگر خداوند قوم حضرت موسی(ع) را چگونه نجات داد؟ مگر داستان اصحاب فیل و ابرهه را نشنیده‌اید؟ خداوند در جریان طبس چگونه آمریکایی‌ها را نابود کرد؟

,

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش پایانی اظهاراتش خطاب به ترامپ گفت: حضرت زینب(س) خطاب به آن ملعون فرمودند “هر چه می‌توانی تلاش کن اما بدان زورت به نور خدا نمی‌رسد”. من هم می‌گویم آقای ترامپ! هر چه می‌خواهی تحریم کن اما بدان که نتیجه تحریم چیزی جز رسوایی خودت نیست.

,

 

,

, ,

امام جمعه شهرری: ایران هیچ معاهده ذلت باری را امضا نخواهد کرد

, امام جمعه شهرری: ایران هیچ معاهده ذلت باری را امضا نخواهد کرد, ایران هیچ معاهده ذلت باری را امضا نخواهد کرد,

نماز جمعه این هفته شهرری به امامت سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری و با حضور هزاران نفر از مردم مومن و انقلابی شهرستان ری در مصلی بزرک آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام اقامه شد.

,

پیش از شروع خطبه ها و نماز، سید محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سخنرانی و رمز موفقیت کشور را در اهمیت به دانشجویان نخبه و توجه به ظرفیت های تحصیلی داخل کشور عنوان کرد‌.

,

حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرستان ری در خطبه اول نماز جمعه، با اشاره به سبک زندگی دینی بر اساس عمل به سنت اهلبیت علیهم السلام، محبت در خانواده را مهمترین اساس برای استحکام و بنیان خانواده معرفی کرد و حسن خلق، انصاف، تواضع، احسان کردن، هدیه دادن، روحیه خیرخواهی و نرمی مقابل یکدیگر را از نشانه های محبت دانست.

,

حجت الاسلام شاهچراغی در خطبه های دوم نماز جمعه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز ۷تیر و شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و هفته قوه قضائیه گفت: در اسلام توجه ویژه ای به بحث قضاوت شده است و قوه قضائیه اقتدار قوه مجریه و مقننه است و بفرموده امام خمینی(ره)، تضعیف قوه قضائیه از محرمات است.
ایشان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طبق فرمایش رهبر، نمایندگان مجلس را عصاره فضیلت ملت و مردم دانست و فرمایشات ایشان به نمایندگان در خصوص عدم توجه به تهدیدات و قوانین وضع شده دشمنان در برابر مواضع ایران یادآور شد: نمایندگان می بایست خود نسبت به تنظیم معاهدات و قوانین اقدام نمایند.
امام جمعه شهرستان ری در خصوص نامه تنظیمی و درخواستی مذاکره با آمریکا که به امضای ۱۰۰نفر از نمایندگان رسیده است، گفت: عده ای در داخل با آمریکا هم صدا هستند و تعدادی از امضاء کنندگان همان افرادی هستندی که در فتنه ۸۸ نقش داشتند اما بدانند با وجود رهبری مقتدر و ملت عزتمند ایران، هیچ معاهده ذلت باری را امضاء نخواهیم کرد.

,
,
,

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به تحولات منطقه و الحدیده یمن، گفت: مردم مظلوم یمن مورد تهاجم دشمنان چون عربستان، فرانسه و … قرار گرفته اند که با تمام سختی ها مقاوت کردند و ملت های مسلمان باید آن ها را حمایت کنند.

,

 

,

, ,

امام جمعه موقت ورامین: پیشنهاد دهندگان مذاکره با ترامپ یا احمق هستند و یا نفوذی

, امام جمعه موقت ورامین: پیشنهاد دهندگان مذاکره با ترامپ یا احمق هستند و یا نفوذی, پیشنهاد دهندگان مذاکره با ترامپ یا احمق هستند و یا نفوذی,

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی با اشاره به اول تیرماه، روز تبلیغ و سال روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغ فقط مختص یک دستگاه نیست، امروز باید همه مبلغ دین و ارزش های اسلامی باشیم، چرا که دنیای استکبار هزینه های فراوان صرف تبلیغات علیه دین و فرهنگ دینی و انقلابی می کند، که بیش از هزینه هایی است، که برای امور نظامی صرف می کند، لذا رسالت ما بسیار سنگین است و در حوزه تبلیغ باید آتش به اختیار باشیم.

,

وی سپس به اول تیرماه، روز اصناف نیز اشاره کرد و گفت: اصناف همواره جزو امناء جامعه بودند و حتی در برخی مواقع در مساجد امام جماعت شده و مردم به آن ها اقتدا می کردند، باید این روحیه دین داری و امانت داری حفظ شود.

,

باید برای مصرف بی رویه آب چاره اندیشی شود

, باید برای مصرف بی رویه آب چاره اندیشی شود,

امام جمعه موقت ورامین اصناف را ویترین و تابلوی شهر دانست و افزود: باید مراقب ویترین ها باشیم، متاسفانه در برخی مواقع شاهد ناهنجاری هایی در این زمینه هستیم، که در این خصوص می بایست اصناف با کمک دستگاه های دیگر به ویژه اماکن نیروی انتظامی در جهت اصلاح این ناهنجاری ها گام بردارند.

,

محمودی در ادامه هفته صرفه جویی در مصرف آب را مورد اشاره قرار داد و گفت: نباید با اسراف و ضایع کردن آب کفران نعمت کنیم، امروز مساله آب و افت سطح سفره های زیرزمینی در برخی مناطق جدی است و مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کرده است، البته مسئولان نیز باید با مصرف بی رویه مقابله کنند، شستشوی درب مغازه، منزل و هدر دادن آب هم اشکال شرعی دارد و هم باید از طریق قانونی با آن پیگیری و برخورد کرد.

,

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران سپس به ۸ شوال، سال روز تخریب قبور ائمه بقیع اشاره کرد و گفت: قبور مطهر ائمه در ۸ شوال سال ۱۳۴۴ قمری ویران شده و مورد هتک حرمت قرار گرفت، این حادثه دردناک را به امام عصر(عج) تسلیت عرض کرده و امیدواریم خداوند انتقام این هتک حرمت را گرفته و زمینه بازسازی قبور بقیع فراهم شود و امت اسلام از فرقه انگلیسی وهابیت نجات یابد.

,

پیشنهاد دهندگان مذاکره با ترامپ یا احمق هستند و یا نفوذی

, پیشنهاد دهندگان مذاکره با ترامپ یا احمق هستند و یا نفوذی,

وی با انتقاد از صرف سرمایه و حرمت حرمین شریفین در راه های ناپسند توسط وهابیت، گفت: متاسفانه به اسلام و مسلمین ظلم می شود، اما خدا را شکر می کنیم، که امروز دیگر دلارهای آل سعود کارآیی ندارد و توطئه هایش در سوریه، لبنان و یمن با بن بست مواجه شده است، امروز نیز شاهد ظلم و جنایت بیش از حد آل سعود با حمایت هم پیمانانش، به ویژه آمریکا در یمن هستیم و برای اشغال یک بندر، آمریکا، انگلیس، فرانسه و امارات و سایر هم پیمانان وارد میدان شده اند، البته تاکنون با شکست مواجه شدند.

,

خطیب جمعه ورامین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این شهر به هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و افزود: ششم تیرماه سال روز سوء قصد به مقام معظم رهبری، هفتم تیر سال روز شهادت شهید مظلوم بهشتی و دیگر جنایات رژیم بعث با حمایت آمریکا در این ایام سبب نامگذاری این هفته به عنوان حقوق بشر آمریکایی توسط مقام معظم رهبری شده است و در این هفته می بایست، جنایات آمریکا را مرور و تبیین کنیم.

,

وی ضمن تاکید بر روشنگری صاحب نظران و تاثیرگذاران در خصوص جنایات آمریکا، اظهار داشت: اگر جامعه اگاه شود، آن وقت عده ای نفوذی و واداده سیاسی نمی توانند، به خود اجازه دهند تا طی نامه ای درخواست مذاکره با آمریکا را داشته باشند، البته خوشبختانه برخی از عناصر معتدل و اصلاح طلب در برابر این مدعیان اصلاح طلبی موضع گرفته اند، اما این مواضع کافی نیست و باید جریان انقلابی کشور مواضع صریح خود را در برابر این عناصر منحرف به صراحت بیان کنند و از سوی دیگر دستگاه های نظارتی، امنیتی و قضایی رفتارهای این افراد را رصد کنند.

,

مجلس در وضع قوانین به معاهده های بین المللی اتکا نکند

, مجلس در وضع قوانین به معاهده های بین المللی اتکا نکند,

محمودی با بیان این که موضع ملت بصیر، انقلابی و آگاه ایران در برابر آمریکا کاملا روشن است، ادامه داد: کسی که امروز آمریکا و ترامپ را نشناخته باشد، یا احمق است و یا نفوذی و در هر دو صورت نباید در مقابل این افراد سکوت کرد.

,

امام جمعه موقت ورامین سپس به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: باید مجلس توضیح دهد، که چطور مساله مهمی مانند برجام در عرض چند دقیقه مصوب شد، پاسخ امروز مجلس به ملت ایران چیست.

,

وی خواستار نصب العین قرار دادن هشدارهای مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس در خانه ملت شد و گفت: ما نباید قوانین خود را بر اساس معاهده ای بین المللی وضع کنیم، مجلس باید قانون مستقلی در این خصوص وضع کند و در مورد مبارزه با تروریسم، پول شویی و امثال این ها نباید به معاهدات تکیه شود.

,

 

,

, ,

امام جمعه قرچک: دشمنی ها و جنایت های استکبار جهانی نباید فراموش شود
حجت الاسلام و المسلمین حجت اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به شهداء هفتم تیر سال ۱۳۶۰اظهار داشت: شهدای عدالت و اندیشه، شهید منطق ، شهید عزت ، شهید راه حق و حقیقت ، آیت الله بهشتی ، ویژگی رسالت آن شهید والامقام این بود که در مقابل دو آفت بزرگ و مضر انقلاب نفاق و لیبرالیسم سخت ایستادند و مبارزه کردند.

, امام جمعه قرچک: دشمنی ها و جنایت های استکبار جهانی نباید فراموش شود, دشمنی ها و جنایت های استکبار جهانی نباید فراموش شود,
,

وی افزود: اسلام ناب محمدی (ص) ، هم دین و هم دولت ، هم ایدئولژی است و هم نظام حکومتی، برترین خدمت شهید ، تدوین مهندسی قضایی بر محور اسلام ناب بوده است ، سابقه شهید در ترویج اسلام ناب به دیگر نقاط عالم بر می گردد، از سرداران جبهه فرهنگی بودند که مبارزه با لائیک ( تفکر ضد دینی) را در غرب شروع کردند.

,

اسماعیلی ضمن تبریک هفته قضائیه بیان کرد: به همه خدمتگزاران این قوه مهم و سرنوشت ساز بویژه عزیزانمان در این شهرستان خسته نباشید می گویم، امام عزیز می فرماید: قوه قضائیه ، نگهبان آبرو و حیثیت جمهوری اسلامی است ، چون مال و جان و نوامیس و دین و ایمان مردم در دست قوه قضائیه است، اگر قضاوتش اسلامی نباشد ما نمی توانیم به حکومتمان اسلامی بگوئیم.

,

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، گفت: هدف از وجود قوه قضائیه این است که مردم در جامعه احساس آرامش کنند ، اگر قوی ترین اشخاص یا خود دولت حتی حق کسی را نادیده گرفت و ظلم کرده احقاق حق کند، وضعیت قضایی شهرستان ما ، مطلوب است ، ولی یک پرونده که خارج از دائره قضایی شهرستان است ولی نامطلوب نیست، و باعث نگرانی و ناامیدی عده زیادی از فرهنگیان و خانواده مربوطه شده است ، خواهش و تقاضای بنده از ریاست دادگستری و دادستان محترم اینست که بصورت ویژه ورود پیدا کنند و از حقوق شهروندان دفاع کنند.

,

امام جمعه قرچک تصریح کرد: از دادستانی استان گله مندیم که حتی زحمت پاسخ به نامه ما ومردم را به خود نداده و توجه نکرده است شورای تأمین استان پیش گفت یک هفته ای باید حل می کردند.یکی از عوامل قضاوت بهتر و درست کم شدن پرونده ها و جرائم است ، دو معضل بزرگ جامعه ما فقر و فحشاء است.

,

وی تاکید کرد: تنها راه مبارزه با فقر و فحشاء ، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری که خانمانسوز است ، فساد اخلاقی ، مالی ، اجتماعی ، اقتصادی ، بخاطر بیکاری است، وظیفه تصمیم گیران و مجریان کشور این است که در جهت تولید و اشتغال تلاش کنند ، کوتاهی نکند، عده ای از مسئولان هنوز مشکلی را حل نکرده ، بفکر ایجاد مشکل اند ، حرفشان ، حرکتشان ، طرحشان هدفمند است و بودی طوطعه نفوذ می دهد.

,

اسماعیلی گفت: قانون باید در پی حل مشکلات مردم باشد ، در درجه اول در صدد رفع مشکلات طبقات ضعیف باشد ، نه آلت دست صاحبان زر و زور ، برخی قوانین که در مجلس مطرح است احساس می شود تحت تأثیر رسوم غربی است ، باید اجتناب کنید برنامه ها ، حرکتها، قوانین ، طرح ها ، باید بر خلاف نظر استکبار و در مقابل استکبار باشد.

,

وی بیان کرد: دشمنی ها و جنایت های استکبار جهانی نباید فراموش شود ، ششم تا دوازدهم تیر ماه ظرف حوادث بسیار تلخی است که آمریکا بر ما وارد کرده است ، سوء قصد به جان مقام معظم رهبری ، شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ یار با وفای امام راحل ، بمباران شیمیایی سردشت ، شهادت شهید کچویی ، شهادت آیت الله صدوقی ، شهادت مسافران هواپیمایی مسافربری در خلیج فارس ، همه این جنایتها در هفته حقوق بشر آمریکایی رخ داده است.

,

امام جمعه قرچک در پایان افزود: آمریکا امروز همان آمریکای دیروز است ، دشمنی اش بیشتر شده و ما هم محکم تر از گذشته باشیمو اعتماد نکنیم.

,

 

,

, ,

امام جمعه رباط کریم: برخی‌ها در کشور نسخه ارتباط با آمریکا را دوباره می پیچند
حجت الاسلام محمدی نژاد امام جمعه رباط کریم ظهر امروز در نماز جمعه این هفته رباط کریم اظهار کرد: خانواده ها باید به گونه ای رفتار کنند که زندگی هایشان متلاشی نشود، دولتمردان باید کاری کنند که بنیان خانواده مستحکم شود.

, امام جمعه رباط کریم: برخی‌ها در کشور نسخه ارتباط با آمریکا را دوباره می پیچند, برخی‌ها در کشور نسخه ارتباط با آمریکا را دوباره می پیچند,
,

وی افزود: هفتم تیر ماه روز تبلیغات اسلامی است، در این روز مقام معظم رهبری دستور ایجاد ستادی برای تبلیغات اسلامی را دادند، به همه عزیزان که در این حوزه مشغول فعالیت هستند تبریک عرض می کنم .

,

محمدی نژاد ادامه داد: عزیزان شبهات زیاد است، باید زمینه های درک فهم اسلام واقعی ایجاد شود، دین برای مستکبران ضرر دارد چرا که چون جلوی دنیا گرایی آن ها را می گیرد و به همین خاطر است با دین اسلام مقابله می کنند.

,

وی در بخش دیگری از خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه، ضمن محکوم کردن هتک حرمت وهابیون به بارگاه ائمه (ع) و تخریب آنها، تصریح کرد: این هتک حرمت با برنامه ریزی انگلیسی ها انجام شده بود، وهابیت به خاطر اینکه آثار دینی را از بین ببرند نه تنها قبرستان بقیع بلکه تمام آثار دینی را از بین بردند.

,

امام جمعه رباط کریم خاطرنشان کرد: در روز هفتم تیر شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان به شهادت رسیدند، پس از این که دشمن شهید بهشتی را از ما گرفت تازه فهمیدیم چه گوهر نایابی را از دست داده ایم حضرت امام(ره) فرمودند که بهشتی برای ما مانند ملت بود این علما برای روشنایی ما امده بودند و دشمن چشم دیدن این علما را نداشت و در یک روز ۷۲ نفر را به شهادت رساند.

,

خطیب جمعه رباط کریم در پایان تصریح کرد: در مجلس ششم حدودا ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس، نامه ای به رهبر انقلاب دادند تا ما با امریکا توافق کنیم، دوباره امسال هم برخی از افراد اصلاح طلبان نامه ای ارسال کردند، آنها دوباره دارند این کار را می کنند باید دید که امریکا چه کار کرد در لیبی سومالی و خیلی جاهای دیگر، چه بر سر برجام آمد، مگر نگفتید برجام در آب محیط زیست هم تاثیر دارد اینها دارند برای ما نسخه می پیچند باید این نسخه را دور انداخت.

,

 

,

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

, تهران نیوز پایتخت خبری ایران,

امام جمعه بخش گلستان: دادستان جدید بهارستان اعتمادم به دادگاه را بیشتر کرده است
حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صفایی امام جمعه بخش گلستان در خطبه‌های نماز جمعه خود با دعوت نمازگزاران به تقوای اللهی، عنوان داشت: انسان علاوه‌بر داشتن تقوا می بایست سعی کند تا دیگران را نیز به تقوای اللهی دعوت کند، که امام علی (ع) نیز در احادیث خود به این انر تاکید کرده‌اند.

, امام جمعه بخش گلستان: دادستان جدید بهارستان اعتمادم به دادگاه را بیشتر کرده است, دادستان جدید بهارستان اعتمادم به دادگاه را بیشتر کرده است,
,

وی با اشاره به نزدیکی روز قوه قضائیه،، تصریح کرد: از زمانی که آقای صادقی به عنوان دادستان شهرستان بهارستان منصوب شده‌اند، بنده به شخصه اعتماد بیشتری نسبت به دادگاه دارم، چراکه ایشان خود روحانی است و بدون تردید از زد و بند در دادگاه‌های شهرستان جلوگیری می نماید.

,

حجت الاسلام والمسلمین صفایی در ادامه با بیان مشکلات ورودی و ابتدای شهرگلستان، گفت: در خصوص وضعیت آن سمت پل شهرگلستان که منظره شهر را خراب کرده است با دادستان بهارستان صحبت‌هایی داشته‌ایم و قرار شده است که این مشکل در آینده نزدیک رفع گردد.

,

وی همچنین به موضوع آغاز فاز بعدی احداث مصلی اشاره کرد و اذعان داشت: بودجه یک میلیاردی برای ادامه پروژه تکمیل مصلی تامین شده است و باید پیمانکار ادامه پروژه تعیین شود که پیگیر این موضوع نیز می باشم تا اگر از ستاد نمازجمعه شهرگلستان هم رفتم، این پروژه نیمه کاره رها نشود.

,

امام جمعه بخش گلستان درپایان باتوجه به شایعات مبنی بر تغییر امام جمعه بخش گلستان، خاطرنشان کرد: بسیجیان و طلاب نباید در صورت بروز چنین تغییری تعصبی و ناآگاهانه عمل نمایند که فرصت سواستفاده را برای برخی افراد فراهم کنند و بدون شک اگر نغییر امام جمعه قطعی شد با فردی که به جای بنده می آید، در خصوص شرایط بخش گلستان و شهرستان بهارستان صحبت خواهم کرد.

,

 

,

, ,

امام جمعه پیشوا: ضربه زدن به موقوفات یعنی ضربه زدن به وقف
حجت الاسلام والمسلمین روح الله باقری در خطبه های سیاسی امروز نماز جمعه شهرستان پیشوا اظهار داشت: امت اسلام از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون بیشترین ضربه و خنجرها را از کسانی که در ظاهر ادعای مسلمانی داشتند، خوردند.
وی افزود:در انقلاب اسلامی بیشترین ضربه را از خودی ها و کسانی که یک مدت انقلابی بودند خوردیم و آنها به جهت نرسیدن به منافع دنیوی و مقام و منصب ضربه های فراوانی بر پیکره اسلام وارد نمودند .
امام جمعه شهرستان پیشوا گفت: امروز ضرباتی که از وهابیت میخوریم و خیانت های که به کشورهای اسلامی ،کعبه،فلسطین و جبهه مقاومت میکنند کمتر از امریکا نیست،قبرستان ائمه بقیع را تخریب نمودند و اگر قدرتشان بیشتر شود کعبه و قبر پیامبر اکرم (ص) را تخریب می کنند.
وی بیان نمود: در چند روزه اخیر بازماندگان فتنه۸۸ ،مدافعین یک قشر شکست خورده سیاسی،کسانی که به انقلاب ضربه های فراوان زدند نامه زدند و در کمال پررویی خواهان مذاکره با ترامپ هستند .
باقری تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا بارها اعلام نموده است آنقدر به ایران فشار وارد می کند تا به مذاکره تن دهد،آمریکا و هم پیمانان آن زمانی از ما راضی می شوند که از ارزشها ،دین ، معنویت و شهدای خود دست بر داریم.
خطیب جمعه پیشوا ضمن گرامیداشت هفته قوه قضایه بیان داشت: افراد عادی و سیاستمداران نباید در صدد تضعیف قوه قضاییه بر آیند چرا که تضعیف قوه قضایه مساوی با زیر سوال رفتن امنیت کشور است.
وی در ادامه اضافه کرد : در کلان باید قدردان عملکرد قوه قضاییه باشیم اما انتظارات بیشتری داریم که با مفسدین اقتصادی ،کسانی که در بدنه دولت با افزایش قیمت ها به وضعیت بد اقتصادی دامن می زنند و قاچاقچیان و دانه درشت ها برخورد جدی شود.
باقری با اشاره به اینکه مساله کمبود آب در کشور جدی است بیان نمود: مساله آب بسیار جدی و بعنوان دومین مساله در دنیا است است و در ۱۰ سال اینده به بزرگترین بحران دنیا تبدیل خواهد شد، مخصوصا در کشور ایران که در کمربندی خشکسالی واقع شده است.
وی افزود:انتظار ما از اداره آب و فاضلاب شهری و روستایی پیشوا برخورد جدی با کسانی است که به اندازه مصرف نمی کنند و باید باور کنیم مشکل جدی و اساسی است و در چند سال اینده جنگ ها بر سر مساله اب است.
خطیب جمعه پیشوا با اشاره به اختلافات پیش آمده در آستان مقدس حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) بر سر حدود اختیارات بیان داشت:در جلسه های خصوص و عمومی به دو طرف تذکرات فراوانی داده شده است و روحانیت نیز تجمعی برگزار نمودند ،از رئیس دادگستری شهرستان پیشوا هم می خواهیم هر چه سریعتر مساله اختلاف میان اوقاف و موقوفه را حل کند.
وی افزود:بقاع متبرکه در هر مکانی منبع خیرات و برکات برای آن شهر یا روستا بوده اند ، یکی از احکام دین ما وقف است و نباید به گره کور تبدیل شود و اشکال مدیریتی باعث گره کور شده است.
باقری گفت:مرحوم شیخ جنید ،عالم وارسته وقفی را در راستای تقویت شریعت ،امامزاده و رونق شهر انجام داده اند و از قضا امامزاده کنار وقف افتاده است، خود امامزاده وقف و موقوفه نیست و مدیریت امامزاده و بقاع متبرکه با ولی فقیه و حاکمیت است .
وی افزود:هیچ امامزاده ای نیست که خود مختار باشد و برای تمام بقاع متبرکه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از طرف ولی فقیه ،متولی گذاشته شده است،مدیریت بقاع و کارهای فرهنگی در امامزادگان به نماینده ولی فقیه یعنی اوقاف سپرده شده است.
امام جمعه شهرستان پیشوا در پایان خاطر نشان کرد:ضربه زدن به موقوفات یعنی ضربه زدن به اصل وقف و دین؛ و قانون باید مشخص کند که مالکیت این اموال برای امامزاده هست یا نه ؛اگرمشکلات امامزاده حل شود اقتصاد شهرستان ، دیانت ،فرهنگ و تدین حل خواهد شد.

, امام جمعه پیشوا: ضربه زدن به موقوفات یعنی ضربه زدن به وقف, ضربه زدن به موقوفات یعنی ضربه زدن به وقف,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

امام جمعه اسلامشهر: هر کس به آمریکا اعتماد کرده ضربه خورده است / آمریکا و اسرائیل بزرگترین دشمن اسلام‌اند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نوروزی در خطبه‌های نماز جمعه اول تیرماه با توصیه به تقوا، به مسائل مطرح‌شده در فضای مجازی شهرستان مبنی بر اینکه آیا عید فطر برای روزه‌داران است و برای روزه‌خواران نیست واکنش نشان داد و گفت: حضرت علی (ع) در حکمت ۴۲۸ نهج‌البلاغه می‌فرمایند: عید فطر برای کسانی است که خداوند نماز و روزه و قیامشان را قبول کند. پس عید فطر متعلق به روزه‌داران است نه روزه‌خواران.

, امام جمعه اسلامشهر: هر کس به آمریکا اعتماد کرده ضربه خورده است / آمریکا و اسرائیل بزرگترین دشمن اسلام‌اند, هر کس به آمریکا اعتماد کرده ضربه خورده است / آمریکا و اسرائیل بزرگترین دشمن اسلام‌اند,
,

وی ادامه داد: اینکه گفته‌شده عید فطر، روز روزه‌خواران نیست منظور روزه‌خواران عمدی است. افرادی که مسافر یا بیمار هستند و عذر موجه دارند بر اساس آیات قرآن کریم باید در ایام دیگر قضای آن را به‌جا بیاورد. فلسفه اینکه روزه بر این افراد واجب نیست این است که چون روزه بر این افراد سخت است خداوند برایشان آسانی می‌خواهد بنابراین این افراد روزه‌خوار نیستند و به دستور خداوند عمل می‌کنند.

,

امام‌جمعه اسلامشهر خاطرنشان کرد: اما کسانی که عمداً روزه خود را می‌خورند و مریض و مسافر نیستند به قرآن و خداوند دهن‌کجی می‌کنند این تجاهر و تظاهر به گناه است. روایاتی از ائمه معصومین داریم که هر کس یک روز از روزه ماه رمضان را عمداً بخورد ایمان از دل او بیرون می‌رود مگر اینکه توبه و جبران کند. حضرت علی (ع) نیز در خطبه عید فطر می‌فرمایند: ای بندگان کمترین چیزی که به مردان و زنان روزه‌دار داده می‌شود این است که گناهان گذشته آنان آمرزیده می‌شود. ایشان درجایی دیگر می‌فرمایند: عید فطر برای کسانی عید است که آمرزیده شوند آیا روزه‌خواران عمدی آمرزیده شدند؟

,

وی منتقدین این سخن که گفته‌شده عید فطر برای روزه‌داران است و برای روزه‌خواران نیست را به مطالعه در دستورات دینی توصیه کرد و گفت: منتقدین یا اهل مطالعه باشند یا اینکه دستورات دینی را بررسی کنند و بپرسند و بعد انتقاد کنند. ائمه معصومین علیهم‌السلام عید را برای روزه‌خواران عمدی نمی‌دانند. عید فطر برای مردان و زنان روزه‌دار عید فطر است.

,

نماینده ولی‌فقیه در اسلامشهر با اشاره هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع بدست وهابی‌ها در سال ۱۳۴۴ گفت: وهابی‌ها در این روز قصد تخریب گنبد و ضریح پیامبر اکرم (ص) را داشتند و به خاطر ترس شدید از سایر مسلمانان این کار را نکردند. این افراد در سال ۱۳۴۳ قبور شخصیت‌های برجسته اسلام مانند حضرت خدیجه (س) و حضرت ابوطالب را تخریب کردند امروز نیز داعشی ها و تکفیری‌ها در هرجایی که مسلط شدند قبور مربوط به صحابه پیامبر اکرم را تخریب کردند. اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مجاهدان سوریه و لبنان و عراق حمایت نمی‌کردند و داعشی ها بر سرزمین‌های اسلام مسلط می‌شدند چه بر سر اسلام می‌آوردند. امروز روز عزای اهل‌بیت عصمت و طهارت است.

,

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم مبنی بر اهمیت تقوا از دیدگاه اسلام گفت: یک خصوصیت و ویژگی است که هر کس آن را داشته باشد دنیا و آخرت از او فرمان می‌گیرد و سود آن نیز رستگاری است و آن تقواست. هر کس می‌خواهد عزیزترین مردم نزد خداوند باشد باید از خدا بترسد و تقوا پیشه کند. بر اساس آیات قرآن کریم خداوند برای اهل تقوا راه نجات قرار می‌دهد که آن نجات از سختی‌های زمان مرگ و روز قیامت است.

,

خطیب نماز جمعه اسلامشهر با اشاره به اعدام قاتل سه مأمور نیروی انتظامی در هفته گذشته که خبرساز شده بود گفت: بهترین و کامل‌ترین حقوق بشر را اسلام و ائمه بیان کرده‌اند، فردی که سه مأمور را به‌صورت عمدی با اتوبوس خود زیر گرفته بود اگر جمهوری اسلامی این فرد را رها می‌کرد این کار زیادتر می‌شد و دراویش مسلط می‌شدند. قوه قضاییه این فرد را محاکمه و اعدام کرد که از این اقدام تشکر می‌کنیم اما کشورهای غربی به این حکم اعتراض کردند و اعلام کردند که ایران حقوق بشر را زیر پا گذاشته است برترین و بزرگترین نقض‌کننده حقوق بشر امریکا و کشورهای غربی هستند.

,

وی با اشاره به جنایات منافقین و گروه‌های موردحمایت آمریکا در ایام تیرماه سال ۱۳۶۰ و ۱۳۶۶ گفت: سو قصد به‌جان مقام معظم رهبری، ترور آیت‌الله بهشتی و یاران وی، شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایرانی از ناو وینسنس بمباران شیمیایی سردست بدست ارتش بعث ازجمله اقدامات آمریکا و گروه‌های موردحمایت آنان بود.

,

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری محکم در برابر بدعهدی‌ها و ظلم و ستم‌های امریکا ایستادند برای این است آمریکا قابل‌اعتماد نیست هر وقت هر کس به آمریکا اعتماد کرده است ضربه خورده است ازاین‌جهت آمریکا و اسرائیل بزرگترین دشمن اسلام است. آمریکا نیز در تلاش است رژیم صهیونیستی را حفظ کند. خروج آمریکا از برجام برای تقویت و نگه‌داشتن اسرائیل در قلب خاورمیانه است. شهدای مدافع حرم در مقابل داعش که آمریکا بوجود آورد ایستادند.

,

 

,

, ,

امام جمعه باقرشهر: نمایندگان مجلس نباید اجازه دهند قانون، آلت دست صاحبان زور باشد
حجت الاسلام و المسلمین موسوی، امام جمعه باقرشهر، ضمن دعوت مسلمانان به تقوای الهی گفت: تقوا مطالبه و دعوت خداست. بندگان خوب خدا، با تقوا باشید و از معصیت پروردگار بپرهیزید.

, امام جمعه باقرشهر: نمایندگان مجلس نباید اجازه دهند قانون، آلت دست صاحبان زور باشد, نمایندگان مجلس نباید اجازه دهند قانون، آلت دست صاحبان زور باشد,
,

حجت الاسلام و المسلمین موسوی، با اشاره به مصادیق تجارت غلط و نادرست، گفت: یکی از مهم ترین راه های برکت در کسب و کار و تجارت، آسان گیری است و خداوند آسان گیر در خرید و فروش را دوست دارد.

,

وی در ادامه از شکیبایی، برخورد حسنه، پرهیز از قسم، دروغ و ربا، عدل، تکمیل کیل و میزان و جلوگیری از فساد اقتصادی به عنوان مصادیق مهم در امر تجارت یاد کرد و افزود: با آسان گیری در خرید و فروش، برکت را از خدا طلب کنید.

,

امام جمعه باقرشهر ضمن تشکر از مردم عزیز و مسئولان محترم باقرشهر، گلحصار، قمصر و کهریزک، جهت شرکت در نماز عید سعید فطر، به ۳۱خردادماه، سالروز شهادت شهید چمران اشاره کرد و مطالعه زندگی نامه شهید چمران را به تمامی مردم به ویژه جوانان، پیشنهاد نمود.

,

در ادامه با تبریک مناسبت ۱تیر، روز اصناف، از تمامی اصناف درخواست کرد که با رعایت انصاف، برکت را از خدا بخواهند.

,

هم چنین به آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب اشاره نمود و این مهم را برتمامی شهروندان، واجب نامید.

,

حجت الاسلام و المسلمین موسوی، در خطبه های سیاسی این هفته به سخنان رهبر معظم انقلاب، در جمع نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: بنا به سخن امام خمینی(ره)، مجلس، عصاره همه ی فضایل ملت است؛ که رهبر معظم انقلاب به تعبیر این فضایل پرداخته است. ایشان فرمودند: ملت ایران، در تاریخ، نماد ایمان، علم، اعتماد به نفس، پایداری است؛ مجلس نباید نماد یاس، ناامیدی و عدم توجه به مسائل کشور باشد؛ چرا که مجلس، عصاره ی همه فضایل ملت است و باید مانند ملت فکر کند.

,

نمایندگان مجلس نباید اجازه دهند قانون، آلت دست صاحبان زور باشد. آن ها باید قوانین مبارزه با پول شویی را تصویب کنند و به دشمنان و سودجویان اجازه سواستفاده را ندهند.

,

هم چنین معضلات باید در الویت قرار بگیرند و قوانینی برای رفع آن ها وضع شود.

,

 

,

, ,

امام جمعه پاکدشت:  قوه قضائیه محور اقتدار در کشور است

, امام جمعه پاکدشت:  قوه قضائیه محور اقتدار در کشور است,  قوه قضائیه محور اقتدار در کشور است,

جت‌الاسلام عباس مرادی با گرامیداشت شهادت آیت‌الله بهشتی ویارانش به اهمیت قوه قضائیه اشاره و بیان داشت: اگر در کشوری قوه قضائیه مقتدر باشد قوه مقننه و اجرائیه نیز مقتدر خواهند بود یعنی این دستگاه محور اقتدار در کشور است.

,

امام‌جمعه موقت پاکدشت تضعیف قوه قضائیه را کاری غیرقانونی و شرعی دانست و ادامه داد: حمایت از دستگاه قضا وظیفه همگانی است چراکه این قوه برقرارکننده امنیت جان، مال و ناموس ما در کشور است و این نشان‌دهنده اهمیت وجود دستگاه قضا می‌باشد.

,

خطیب نماز جمعه پاکدشت با اشاره به اهمیت فعالیت دستگاه قضایی در ادامه افزود: کسانی که در قوه قضائیه مشغول به کار هستند باید درست و دقیق به وظایف خود عمل کنند تا اعتماد مردم بیشتر شود و لازمه این کار جدیت و عدالت در رفتار قضات و دیگر کارکنان این مجموعه عظیم است، کشوری که در اجرای قانون عدالت و جدیت دارد امنیت خواهد داشت.

,

مرادی درباره سالروز تخریب بقیع بیان داشت: سال‌های گذشته وهابی‌ها بقاء متبرکه بقیع را خراب کردند، همان‌هایی که تا زمام حکومت را به دست گرفتند چیزی جز انحراف و افراط در کارنامه خود ندارند‌ و با تفکر خود صدمه‌های سختی به بدنه اسلام وارد کردند.

,

این عالم برجسته و استاد حوزه علمیه در تبیین سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آن چیزی که برای ملت اسلامی ارزشمند است باید در نمایندگان مجلس متبلور باش دو این همان تعبیر جمله معروف امام راحل است که فرمودند: “مجلس عصاره ملت است”.

,

وی در همین راستا ادامه داد: نمایندگان مجلس باید داری ویژگی‌های ایمان و تقوی، شجاعت و ایثار و فداکاری، استقامت و صلابت، دشمن‌ستیزی و ظلم‌ستیزی را داشته باشند و برای مصلحت نظام شجاعانه تلاش کنند.

,

امام‌جمعه موقت پاکدشت در تشریح ابعاد دیگر منویات مقام معظم رهبری اظهار داشت: نمایندگان مجلس برای مبارزه با پول‌شویی و تروریسم  در مجلس شورای اسلامی قانون تعیین کنند، کشوری مستقل و با داشتن مجلس مستقل چرا باید هر چیزی را که بیگانگان در بیرون مرزها تعیین و تصویب می‌کنند ما از آن تبعیت کنیم؟.

,

حجت‌الاسلام مرادی درباره نامه ۱۰۰ نفر از فعالان سیاسی به سران بلندمرتبه کشور مبنی بر مذاکره بدون قید و شرط با آمریکا تصریح کرد: این کاری است که دو جناح سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب هم آن را رد کرده‌اند این پیشنهاد مساوی با تسلیم و ذلت است تا زمانی که حکومت آمریکا استکباری ، شیطانی و بدعهد باشد حرف ما یک‌کلام “مرگ بر آمریکا” است.

,

عباس مرادی در پایان به اتفاقات یمن اشاره و بیان داشت: ائتلاف اماراتی- سعودی حملات ددمنشانه به این کشور مظلوم داشته و با بمباران کردن مردم، زن‌ها و کودکان را کشته و مدعیان حقوق بشر لال و ساکت هستند اما مردم مقتدرانه و جانانه دفاع کرده و لطمات سنگینی به این ائتلاف وارد نموده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه