اخبار داغ

طبیعت زیبای چشمه سبز پوشان حاجی آباد میزبان گردشگران+تصاویر

طبیعت زیبای چشمه سبز پوشان حاجی آباد میزبان گردشگران+تصاویر
چشمه سبزپوشان یکی از جاذبه های گردشگری حاجی آباد از بزرگترین چشمه‌های استان هرمزگان محسوب می شود که در روستای برغنی قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پیارم ، چشمه سبزپوشان یکی از مکان‌های دیدنی و گردشگری زیبای روستای گردشگری برغنی شهرستان حاجی آباد  است که روزانه در فصل تابستان میزبان گردشگران زیادی از اقصی نقاط هرمزگان و استان های همجوار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  پیارم ,

 

,

چشمه سبزپوشان در ثانیه 360 لیتر آب تولید می کند و آب این چشمه برای مصارف کشاورزی و مرکبات، به روستای گنج و باغات منطقه حفاظت شده، طارم و هاشم آباد نیز که در مسیر آب این چشمه قرار دارند، مورد استفاده قرار می گیرد و تمام این را پوشش می‌دهد که آب این چشمه به گفته اهالی شیرین است.

,

, ,

 

,

یکی از زیبایی های این طبیعت بکر، آب این چشمه در تابستان خُنک و زلال و پایین تر از دمای بدن انسان دارد و در زمستان، آبی ولرم، و متناسب با دمای بدن انسان دارد  به همین دلیل در همه فصول سال می توان در این چشمه شنا کرد.

,

 

,

در نزدیکی چشمه سبزپوشان جاذبه های دیگری مانند آبشار تزرج و یک امامزاده وجود دارد که این امامزاده در کنار چشمه بالای تپه ای قرار دارد که به چشمه کاملا مشرف است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه