اخبار داغ

کدام خمینی؟

کدام خمینی؟
آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: ما با دشمنان، با استکبار سرِ آشتی نداریم و با برادران مسلمان بنای بر دشمنی و عداوت نداریم؛ بنای بر دوستی و رفاقت و برادری داریم؛ چون معتقدیم باید اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ و رُحَماءُ بَینَهُم بود؛ این درس امام بزرگوار ما است؛ این خط مسلّم جمهوری اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز ؛ خمینی نام یک شخص نیست، یک تفکر است، یک ایدئولوژی مدرن در عصر ارتباطات. نه مبالغه است و نه اغراق. آنچه را که می‌گویم کلام نگارنده نیست، بلکه سخن تاریخ است. خمینی مکتب است یعنی یک تفکر، خمینی (ره) صرفاً یک مجتهد شیعه عالی مقام نبود بلکه وی یک علامه ذوالفنون که دارای جایگاه کاریزماتیک برای همه افراد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وقتی می‌گوییم خمینی یک تفکر است. شعار و یا مبالغه نیست واقعیتی است که همه سلیقه‌ها و تفکرات را در سایه‌سار خود می‌گستراند.

,

الوین تافلر، اندیشمند و نظریه‌پردازی مشهور آمریکایی درباره شخصیت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی می‌نویسد: آیت‌الله خمینی با استفاده از نیروی مذهب بخش قابل توجهی از قدرتی که مدت‌ها در انحصار دولت‌ها بود در کنترل گرفت. وقتی امام خمینی (ره) فتوای قتل سلمان رشدی را صادر کردند در واقع برای حکومت‌های دنیا پیامی تاریخی فرستاد که بسیاری از دریافت و تحلیل آن عاجز ماندند و مظنون واقعی پیام امام (ره) چیزی نبود مگر فرا رسیدن عصری جدید از حاکمیت جهانی، که غربی‌ها باید آن را با دقت مورد نظر و بررسی قرار دهند زیرا امام خمینی (ره) نخبه‌ای است که حرکتی را شروع کرده است که در ادامه حرکتش قلمرو اندیشه‌های بشری، هم جایگاه حکومت‌های دولتی و هم اقتدار دولت‌های ملی و محلی را تغییر می‌دهد.

,

 

,

, ,

آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: «ما با دشمنان، با استکبار سرِ آشتی نداریم و با برادران مسلمان بنای بر دشمنی و عداوت نداریم؛ بنای بر دوستی و رفاقت و برادری داریم؛ چون معتقدیم باید اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ و رُحَماءُ بَینَهُم بود؛ این درس امام بزرگوار ما است؛ این خط مسلم جمهوری اسلامی است.»

,

 

,

هنری کسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا عنوان کرد: آیت‌الله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد، تصمیمات او آنچنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌ریزی را از سیاست‌مداران و نظریه‌پردازان سیاسی می‌گرفت. هیچ‌کس نمی‌توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند، او با معیارهای دیگری، غیر از معیارهای شناخته شده در دنیا، سخن می‌گفت و عمل می‌کرد. گویی از جایی دیگر الهام می‌گرفت، دشمنی آیت‌الله خمینی(ره) با غرب، برگرفته از تعالیم الهی او بود. او در دشمنی خود نیز خلوص نیت داشت.

,

 

,

, ,

آیت‌الله خامنه‌ای خلف صالح امام خمینی (ره)

,

 

,

شخصیت بین‌المللی و چند بُعدی حضرت امام خمینی (ره) آنقدر گستره و دارای ابعاد فراوان است که پرداختن به آن مجال فراوانی را می‌طلبد ولیکن آنچه مورد مناقشه است، خط امام است و این سئوال مطرح می‌شود که راه امام چیست و مقصود ما از راه امام خمینی (ره) کدام است؟

,

 

,

, ,

شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه، با همه دشمنی‌ها و فشارها اما راه امام راحل و امام خامنه‌ای را ترک نکرده است.

,

 

,

این سئوالی است که رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نمازجمعه‌ در دهمین سالگرد رحلت امام  خمینی (ره) که در تاریخ ۱۴ خرداد ۱۳۷۸ ایراد شد، پاسخ می‌دهند: «من چند مشخصه مهم را از مجموعه‌ای که ما آن را راه امام و خط امام به حساب می‌آوریم، عرض می‌کنم. چند مطلب از نظر امام خمینی (ره)، در درجه اول بود؛ اول، اسلام و دین بود. امام، هیچ ارزشی را بالاتر از ارزش اسلام به حساب نمیآورد. انقلاب و نهضت امام، برای حاکمیت اسلام بود. یکی از مشخصه‌های دیگر راه امام عدالت اجتماعی و کمک به طبقات مستضعف و محروم است که امام آن‌ها را صاحب انقلاب و صاحب کشور می‌دانستند.»

,

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیداری که پس از رحلت امام خمینی (ره) با اقشار مختلف مردم داشتند، فرمودند: «وقتی که اعلام می‌‌کنیم راه اماممان را قاطعانه دنبال خواهیم کرد، اولین تکلیف این است که ببینیم عناصر اصلی حرکت امام(ره) چه بود. حرکتی که امام امت از حدود ۲۰ سال پیش شروع کردند، منجر به تأسیس نظام و حکومتی شد که اسلام را مبنای زندگی قرار داد و با توفیق الهی کار را به جایی رساندند که اسلام و مسلمین در دنیا عزیز شدند. این راه، راهی طولانی و دشوار بود. پیمودن این مسیر، شرایطی داشت، و چون امام بزرگ ما حائز آن شرایط بود، توانست این راه را طی کند.

,

ما که می‌‌خواهیم آن راه را دنبال کنیم و بر این نیت هم صادقیم، باید ببینیم که آیا آن شرایط را در خودمان ایجاد کرده‌ایم یا خیر؛ این مهم است. یقیناً امام با همان روحیه و روشی حرکت می‌کرد که پیامبران الهی حرکت می‌کردند. راه و هدف او هم بر اساس راه و هدف پیامبران بود. آن‌ها در پیمودن راه دشوار خود، عواملی را ملاحظه می‌کردند. «قال موسی لقومه استعینوا باللَّه واصبروا انّ الارض للَّه یورثها من یشاء من عباده والعاقبه للمتّقین». اول، صبر و استقامت؛ و دوم، استعانت به خدا و تکیه به او. این دو عامل حتماً لازم است و اگر نباشد، راه طی نخواهد شد. اگر امام خمینی (ره) این دو عامل را در نظر نمی‌داشت، نمی‌توانست راه را طی کند. او بر مشکلات و سختی‌ها و کمبودها و فشارها و طعنه‌ها و شایعه‌پراکنی‌ها و شماتت‌های دشمن، صبر واستقامت کرد. نمی‌توان انتظار داشت که دشمن توطئه و دشمنی نکند؛ او دشمن است و توطئه و دشمنی خواهد کرد. این ما هستیم که باید در مقابل مشکلات و توطئه‌هایی که دشمن سر راه ما می‌گذارد، صبر و استقامت کنیم و نسبت به ادامه‌ راه، خسته و کسل و ملول نشویم. از طرف دیگر، باید از خدا استعانت بجوییم و با او ارتباط داشته باشیم و راه او را درست بدانیم و جز حول و قوه‌ الهی، به نیروی دیگری اعتقاد نداشته باشیم.

,

اما این راه امام خمینی (ره) مدتی است که توسط برخی از افراد گاهاً از یاران و حتی از خانواده ایشان، دچار تحریف و انحراف شده است تا جایی آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی نسبت به این امر هشدار دادند و فرمودند: «آنچه امروز به شما عرض می‌کنم با عنوان «تحریف شخصیت امام» است. آیا شخصیت‌ها هم قابل تحریفند؟ ، معمولاً عنوان تحریف را و اصطلاح تحریف را درباره‌ تحریف متون به کار می‌بریم؛ آیا شخصیت‌ها را هم می‌شود، تحریف کرد؟ ، بله. تحریف شخصیت‌ها به این است که ارکان اصلی شخصیت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا به‌صورت انحرافی و سطحی معنا شود؛ همه‌ این‌ها برمی‌گردد به تحریف شخصیت. شخصیتی که الگو است، امام و پیشوا است، رفتار او، گفتار او برای نسل‌های بعد از خود او راهنما و رهنمود است، اگر تحریف شود زیان بزرگی به‌وجود خواهد آمد. امام خمینی (ره) را نباید به‌عنوان صرفاً یک شخصیت محترم تاریخی مورد توجه قرار داد؛ بعضی این‌جور می‌خواهند!، امام یک شخصیت محترمی است در تاریخ این کشور که روزگاری بود، فعال بود، مفید بود، بعد هم از میان جمعیت رفت و روزگار او تمام شد؛ احترامش می‌کنیم، نامش را با تجلیل می‌آوریم، صرفاً همین؛ بعضی می‌خواهند امام را این‌جور بشناسند و بشناسانند و این‌جور تلقی کنند؛ این غلط است.

,

امام خمینی (ره) مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملت ایران آغاز کرد و تاریخ خود را متحول کرد؛ امام بنیان‌گذار یک مکتب فکری و سیاسی و اجتماعی است.

,

 

,

, ,

بدون شرح!

,

 

,

رهبر معظم انقلاب در دیدار هیئت دولت در تاریخ ۲۳ تیرماه سال ۹۲ خطاب به مسئولان دولتی می‌گوید: «آخرین سخن امام هم وصیتنامه‌ امام است. من همیشه به مسئولان و کسانی که در دولت‌های گوناگون یک کار مهمی دستشان بوده است، توصیه می‌کردم که به وصیتنامه‌ امام مراجعه کنند. وصیتنامه‌ امام، لب ارزش‌های مورد نظر امام است؛ این‌ها را امام باقی گذاشته، زنده گذاشته است. بنابراین این ارزش‌ها قابل تحریف نیست، قابل تغییر نیست.»

,

 

,

, ,

سید حسن نصرالله

,

 

,

اما آن‌چه امروز شاهد هستیم برخی سعی دارند با تلقین برخی خاطرات و دیداررهای خصوصی خود با حضرت امام خمینی (ره)، سعی در آقای تحریف در انقلاب را دارند

,

اما آن‌چه امروزه بر همه دلدادگان انقلاب اسلامی و پیروان راستین خط امام مشخص شده است که راه امام به تفکرات آن حضرت است چرا که اشخاصی همچون سید حسن نصرالله‌ها، شیخ زکزاکی‌ها و … از یادگاران واقعی امام خمینی(ره) هستند نه آن کسانی که فقط روابط نسبی و سببی با ایشان دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه