اخبار داغ

مجری راه‌اندازی کارخانه اسید سرچشمه و خاتون‌آباد اعلام کرد؛

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه کارخانه اسید سرچشمه و خاتون آباد

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه کارخانه اسید سرچشمه و خاتون آباد
سرحدی گفت : کارخانه اسید خاتون‌آباد با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال ۵۷/۱ درصد پیشرفت دارد که در بخش مربوط به سیویل پروژه بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشتیم لذا کارخانه اسید خاتون‌آباد تا اسفندماه و کارخانه اسید سرچشمه با ظرفیت ۶۱۰ هزار تن تا پایان آذرماه سال جاری به بهره برداری می رسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا سرحدی مجری راه‌اندازی کارخانه اسید سرچشمه و خاتون‌آباد در گفتگو با راه آرمان  گفت: طی ماه‌‌های اخیر با سرعت بخشیدن به پروژه اسید سرچشمه، این پروژه پیشرفتی ۸۰ درصدی داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری  هر دو پروژه به بهره‌برداری برسند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

سرحدی با اعلام این خبر گفت: مطابق با استراتژی شرکت مس  و همچنین تعهد شرکت مس به دولت برای رفع کامل آلاینده‌های زیست‌محیطی کارخانه اسید سرچشمه و خاتون‌آباد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

,

وی با اشاره به راه‌اندازی کارخانه فلش در سرچشمه افزود: با توجه به اتمام پروژه فلش سرچشمه، راه‌اندازی کارخانه اسید سرچشمه در اولویت قرارگرفته است تا کارخانه اسید سرچشمه با ظرفیت ۶۱۰ هزار تن تا پایان آذرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

,

مجری راه‌اندازی کارخانه اسید سرچشمه و خاتون‌آباد اظهار کرد :  برای راه‌اندازی این دو کارخانه  در بحث تدارکات وارداتی و خریداری شده خارجی هفت محموله تجهیزات خریداری ‌شده است که دو محموله آن رسیده است و یک محموله دیگر در بندرعباس در حال ترخیص است.

,

سرحدی افزود: امیدواریم تا اواسط مردادماه تجهیزات باقی‌مانده از آلمان و ایتالیا وارد سرچشمه و خاتون‌‌آباد شوند و خوشبختانه ازنظر تأمین تجهیزات در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد.

,

مجری راه‌اندازی کارخانه اسید سرچشمه و خاتون‌آباد با بیان این‌ که در سرچشمه با سرعت در حال انجام عملیات مربوط به نصب و راه‌اندازی هستیم گفت : هم‌اکنون سازه کارخانه به اتمام رسیده است و داکتینگ و پایپینگ پروژه نیز ۶۰ درصد انجام شده است.
وی با بیان این‌که برق‌کشی کارخانه اسید سرچشمه نیز آغاز شده است و پیش‌بینی ما این است که اواخر شهریور به پایان برسد، تأکید کرد : تمام تلاشمان این است که تا آبان ماه تمامی امور اجرایی به پایان برسد و در آذرماه راه‌اندازی اولیه پروژه را شروع کنیم.

,
,

مجری راه‌اندازی کارخانه اسید سرچشمه و خاتون‌آباد درباره وضعیت کارخانه اسید خاتون‌آباد ، گفت: کارخانه اسید خاتون‌آباد با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال ۵۷/۱ درصد پیشرفت دارد که در بخش مربوط به سیویل پروژه بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشتیم و هم‌اکنون در حال نصب آجرهای ضد اسید کارخانه هستیم و  پیش‌بینی ما این است که کارخانه اسید خاتون‌آباد تا اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

,

سرحدی  درخصوص نگرانی‌هایی که در زمینه  فروش اسیدسولفوریک تولیدی وجود دارد ،  گفت: در این زمینه شرکت همزمان با راه‌اندازی این پروژه در حال پیگیری دو استراتژی است ، اولین مورد فروش کل اسید سولفوریک به شرکت های خارجی خواهان ، که مذاکرات جدی با چند شرکت خارجی و داخلی برای فروش کل اسیدسولفوریک تولید صورت گرفته است ، با توجه به این‌که قیمت اسید نسبت به سال‌های گذشته افزایش‌یافته است این محصول خواهان زیادی دارد که نقطه مثبتی برای این واحد خواهد بود .

,

وی افزود :  دومین راهکار و استراتژی مد نظر در کاخانه اسید این است که  از این ممحصول کود شیمیایی تولید شود ،لذا شرکت مس به طور موازی در حال بررسی زمینه‌های ایجاد کارخانه کود شیمیایی است تا بتواند اسید سولفوریک تولیدی کارخانه اسید را تبدیل به کود شیمیایی کند .

,

مجری راه‌اندازی کارخانه اسید سرچشمه و خاتون‌آباددر پایان خاطر نشان کرد : احداث کارخانه کود یک پروژه کاملا اقتصادی است که نه تنها مواد اولیه مورد نیاز آن در داخل تولید می شود بلکه در صورت اجرایی شدن، می‌تواند بخشی عظیمی  از واردات کود شیمیایی از خارج کشور را جبران کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه