اخبار داغ

آمریکا هیچ پایبندی به تعهدات بین‌المللی ندارد

آمریکا هیچ پایبندی به تعهدات بین‌المللی ندارد
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: آمریکا با خروج یک جانبه از توافق هسته ای، نشان داد که به تعهدات بین المللی هیچ پایبندی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خانم «پاسکاله بریسول» معاون وزیر خارجه سوئیس که به ایران سفر کرده است با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امیرعبداللهیان در این دیدار از رفتار آمریکا انتقاد کرد و اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در انتظار سطح و نحوه واکنش اروپا به بدعهدی این کشور در توافق هسته ای است و مجلس شورای اسلامی به دقت تصمیمات و رفتار اروپا را در این مقطع رصد می کند.  

,

وی در ادامه به اوضاع منطقه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر راه حل سیاسی برای بحران سوریه و یمن تاکید داشت و دخالت نظامی آمریکا و برخی همپیمانانش را مخل ثبات و امنیت منطقه می دانست.

,

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با انتقاد از سکوت غرب در برابر نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در یمن و بحرین افزود: تداوم جنگ و تجاوز سعودی علیه یمن، بروز تاسف بار فاجعه انسانی در یمن و سرکوب سازمان یافته و نقض سیستماتیک حقوق بشر در بحرین در کنار سکوت غرب و محافل مدافع حقوق بشر باعث تشدید بحران انسانی و حقوق بشر در بخش های مهمی از منطقه شده است.

,

امیرعبداللهیان با یادآوری موفقیت عراق، سوریه و لبنان در شکست تروریسم وهابی، رفتار ماجراجویانه و تحریک آمیز رژیم صهیونیستی را عامل مهمی در تداوم بی ثباتی منطقه و تلاش برای احیای تروریسم خواند.  

,

در این دیدار پاسکاله بریسول معاون وزیرخارجه سوئیس با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: با نگاه به تحولات منطقه بویژه روند نابودی داعش در سوریه و عراق بر نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به صلح و ثبات در منطقه بیش از پیش واقفیم.

,

وی به نشست اخیر سه کشور اروپایی طرف برجام در بروکسل اشاره و خاطرنشان کرد: سوئیس، اتحادیه اروپا و بویژه تروئیکای برجام بر لزوم پابرجا بودن این توافق بین المللی توافق دارند.  

,

این مقام اروپایی افزود: اروپا خواهان باقی ماندن ایران در برجام است و تداوم گفتگو و مذاکرات را بهترین روش برای تصمیم گیری و یافتن راه حل مرضی الطرفین می داند.  

,

وی در پایان این دیدار گفت: سوئیس با ابراز تاسف از وخامت اوضاع انسانی در یمن از ابتدای بحران، بارها کمک های بشردوستانه خود را به این کشور روانه کرده است و امیدوار است با مذاکره و گفتگو بتواند در کنار سایر کشورها از جمله ایران، به بحران یمن خاتمه دهد.

,

منبع: مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه