اخبار داغ

رونمایی و جشن امضای کتاب؛

«عشق آهنین» اولین رُمان ایرانی با موضوع معلولیت رونمایی شد

«عشق آهنین» اولین رُمان ایرانی با موضوع معلولیت رونمایی شد
کتاب «عشق آهنی» نوشته مهناز صوفی سویری در جامعه معلولان اصفهان رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ محمد نوری در جلسه رونمایی از کتاب «عشق آهنی» نوشته مهناز صوفی سویری در جامعه معلولان اصفهان اظهار کرد: معلولان و استعدادهای درخشان آنها باید به جامعه شناسانده شود و این کار انجام نخواهد شد مگر آنکه خودشان بخواهند، تا خویشتن را به جامعه که خود جزوی از آنها هستند ثابت کنند اما مشکل انجاست که عموما راه آن را بلد نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیر عامل دفتر فرهنگی معلولان گفت: ما افراد زیادی را در این مجموعه داریم که با استعدادهای بسیارشان متاسفانه گمنام  مانده اند که یا نمی خواهند و یا نمی توانند خود را به دنیا نشان دهند و خانم مهناز صوفی این کار را با نوشتن کتابی به نام عشق آهنی به دنیا نشان داد و ثابت کرد.

,

مهناز صوفی نویسنده کتاب عشق آهنی نیز در این جلسه بیان کرد: در این مسیر با مجموعه ای از چالشها و دغدغه هایی روبرو شدم که یکی از آنها قانونی بود که من با آن مخالف بودم اما برای این که بدانید آن قانون چیست توصیه می کنم کتاب را بخوانید.

,

وی ادامه داد: اما همین قانون باعث شد تا به این فکر بیفتم تا با یک تیر دو نشان را بزنم چرا که به نظرم هیچ شمشیری برنده تر از قلم نیست از این طریق هم به آن قانون اعتراض کرده ام و هم به چالش ها و دغدغه هایم پرداختم.

,

نویسنده کتاب «عشق آهنی» افزود: در این مورد که شعار معلولیت محدودیت نیست، من می گویم هست و این حرف را کسی گفته که مشکل در سلامتی و جسمانی خود ندارد و گرنه کسی که معلولیت داشته باشد می داند که محدودیت هست.

,

وی اضافه کرد: برای این که وقتی یک معلول با بهترین تحصیل نمی تواند سرکار برود و وقتی یک کلاسی را می خواهد برود به خاطر نبود مناسب سازی نمی تواند برود محدودیت هست. وقتی با وجود شخصیت عالی، با وجود تحصیلات، با وجود عواطف خوب به خاطر مشکل جسمی اش نمی تواند ازدواج کند این می شود محدودیت پس محدودیت هست ولی ناتوانی نیست.

,

صوفی در مورد کتاب خود گفت: این کتاب را از تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۹۵ شروع و ۷ بهمن ۹۶ به پایان رساندم که 80 درصد اتفاقات این داستان واقعی هستند و 20 درصد آن از تخیل خودم بوده است.

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه