اخبار داغ

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

سیستان وبلوچستان رتبه برتر کشور از نظر تعداد امان نامه‌ ها را دارد/ حفظ حریم خصوصی مهمترین دلیل استقبال از سامانه ثنا

سیستان وبلوچستان رتبه برتر کشور از نظر تعداد امان نامه‌ ها را دارد/ حفظ حریم خصوصی مهمترین دلیل استقبال از سامانه ثنا
رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: حفظ حریم خصوصی، کاهش هزینه ها و زمان دادرسی از مهمترین دلایل مورد استقبال واقع شدن سامانه ثنا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در خصوص جزئیات خبر فوق با بیان اینکه سیستان وبلوچستان رتبه برتر کشور از نظر تعداد امان نامه‌ ها را دارد، اظهار کرد: این استان بیشترین فعالیت را در کمیسیون امان نامه دارد.
وی با بیان اینکه اعطای امان نامه شرایط خاصی دارد، افزود: کسانی که جرایمی در سال‌های گذشته مرتکب که جنبه عمومی داشته و برای ترس از مجازات به کشورهای همسایه رفته و متواری باشند این آمادگی را داریم که اگر ابراز ندامت پشیمانی کنند و تعهدات و تضمینات لازم را بدهند که مرتکب شرارت نشوند به آن ها امان نامه دهیم.
رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: دبیرخانه کمیسیون امان نامه در اداره کل اطلاعات استان مستقر است که افراد می‌توانند مراجعه کنند تا درخواستشان پیگیری و بعد در کمیسیون امان نامه استانداری که نمایندگان همه دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی حضور دارند بررسی و نتیجه پس از تصویب برای صدور امان نامه به دادگستری استان ارسال، مورد تایید و امضا قرار گیرد.
وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: این امان نامه نسبت به جرایمی که قبلا انجام داده باشند اعتبار دارد و هیچ مرجعی در استان نمی‌تواند این افراد را تحت تعقیب قرار دهد اما اگر مرتکب جرم جدید شدند جرم‌های بعد طبق ضوابط مورد پیگیری و رسیدگی قرار خواهد گرفت.
 
73 درصد ابلاغ های قضایی سیستان و بلوچستان الکترونیکی است
حمیدی در خبری جداگانه افزود: در حال حاضر 73 درصد ابلاغ های قضایی استان به طور الکترونیکی انجام می شود که نتیجه آن کاهش زمان پیگیری و هزینه هاست.
وی با بیان اینکه ابلاغ الکترونیکی نیازمند ثبت نام مدعی در سامانه ثنا است، گفت: از طریق این سامانه ابلاغ به حساب کاربری ارسال و با پیامک اطلاع رسانی می شود.
رئیس کل دادگستری ادامه داد: تاکنون 182 هزار و 500 نفر از مردم سیستان و بلوچستان در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا) نام نویسی کرده اند.
وی مهمترین دلایل استقبال از این طرح را حفظ حریم خصوصی، کاهش هزینه ها و زمان دادرسی دانست و ادامه داد: تمامی افراد بالای 18 سال استان می توانند در سامانه ثنا نام نویسی کنند.
حمیدی در ادامه ضمن قدردانی از شرکت مخابرات گفت: با همکاری شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان تمام بخش های این نهاد با مجهز شدن به فیبر نوری از زیر ساخت های لازم الکترونیکی در این حوزه بهره مند شدند.


انتها پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
,
, 73 درصد ابلاغ های قضایی سیستان و بلوچستان الکترونیکی است ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه