اخبار داغ

گزارشی از شوم ترین معضل اجتماعی؛

پنجره هایی که کودکان را قربانی می کنند/ واقعیت تکان دهنده ای از اعتیاد در محلات حاشیه نشین

پنجره هایی که کودکان را قربانی می کنند/ واقعیت تکان دهنده ای از اعتیاد در محلات حاشیه نشین
تغییر کاربری پنجره های خانه ها به درگاه فروش مواد مخدر این بار سبب شده تا کودکان و نوجوانان به راحتی در دام اعتیاد گرفتار شوند و خانواده ها واقعیت های تکان دهنده ای را نظاره کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ اعتیاد یکی از مهمترین معضلات اجتماعی است که در سال های اخیر چهره پنهان خود را در زندگی مرزنشینان نمایان کرده به گونه ای که حتی کودکان 6ساله از گزندهای آن در امان نمانده اند و در دام آن گرفتار شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

استان های مرزی نظیر هرمزگان، سیستان و بلوچستان از حساس ترین نقاطی است که به دلیل قرار گرفتن در مسیر اصلی ترانزیت مواد مخدر هر ساله به شدت با پدیده ورود گسترده این بلای خانمان سوز روبرو می شوند.

,

تلاش های جدی نیروهای نظامی و انتظامی در حفظ امنیت ملی و اجتماعی در راستای کشفیات گسترده مواد مخد، از واردات بی رویه آن خبر می دهد و با وجود برخوردهای نظامی و قضایی همچنان بر مدار فعالیت می چرخند.

,

فقر تنها یکی از معضلات اجتماعی است که گریبان گیر خانواده ها شده به گونه ای که با نگاهی به گوشه و کنار شهرهای مختف شاهد جلوه های ویژه ای از این معضل هستیم تا جایی که بنیان خانواده ها را از پای بست ویران می کند.

,

هرمزگان علی رغم برخورداری از ظرفیت های کلان اقتصادی و کیلومترها مرزدریایی، بیش از 29 درصد از جوانان این استان بیکار هستند تا جایی که برخی از فارغ التحصیلان دانشگاهی در گوشه و کنار خیابان ها به شغل های کاذبی چون بنزین فروشی روی آورده اند.

,

برخی از جوانان این خطه برای رهایی از بیکاری به سوی قاچاق و ترانزیت مواد مخدر گرایش پیدا کنند تا جایی که در سال های اخیر هرمزگان  به عنوان رکوردار آمار بالای کشفیات قاچاق مواد مخدر در کشور  مطرح شده است.

,

از آنجایی که بسیاری از جوانان از پشتوانه مالی و حمایتی برخوردار نیستند  لذا خرید و فروش مواد مخدر را راه پرسودی برای کسب درآمد می دانند به نحوی که می خواهند راه صد ساله را در یک شب بپیمایند غافل از اینکه علاوه بر نابودی زندگی بسیاری از خانواده ها، جان خود و بسیاری از جوانان دیگر را قربانی درآمدی اندک می کنند.

,

 

,

, , ,

پنجره هایی که به مغازه فروش مواد مخدر تغییر کاربری داده اند

, پنجره هایی که به مغازه فروش مواد مخدر تغییر کاربری داده اند, پنجره هایی که به مغازه فروش مواد مخدر تغییر کاربری داده اند,

محلات حاشیه نشین اغلب استان ها به دلیل وجود اقشار کم درآمد و فقیر از جمله مناطق آسیب پذیر در جامعه محسوب می شوند که با انواع و اقسام تهدیدها دست و پنجه نرم می کنند به گونه ای که حتی کودکان و خردسالان نیز آسیب ها و گزندها در امان نمی مانند.

,

عدم رعایت اصول شهرسازی و معماری سبب شده تا کوچه های باریک و تنگ مزیدی بر علت خرید و فروش مواد مخدر در محلات حاشیه نشین باشند به نحوی که هنگام عبور شدن از این کوچه ها، خانه هایی را می بینید که افراد مختلف با انواع مدل هایی از وسایل نقلیه تردد می کنند.

,

در سال های گذشته برخی از خانواده های کم درآمد و بدون شغل مناسب یکی از اتاق ها را به مغازه تغییر کاربری می دادند و مواد خوراکی و مورد نیاز پخت و پز را در آن ها به فروش می رساندند اما اکنون مغازه های قبلی کارایی قبلی خود را از دست داده اند.

,

با گذر از کوچه های محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس شاهد پنجره هایی هستیم که یک نفر از داخل و پشت پنجره بر مسند مدیریت فروش مواد مخدر تکیه زده و از آن سوی پنجره ماشین هایی با مدل های مختلف و گران قیمت پس از توقف کوتاه و رد وبدل کردن چیزی از پنجره به سرعت به ماشین خود بازمی گردند و از آن محل دور می شوند.

,

, , ,

کشف یک تن و 420 کیلو مواد مخدر در هرمزگان 

, کشف یک تن و 420 کیلو مواد مخدر در هرمزگان , کشف یک تن و 420 کیلو مواد مخدر در هرمزگان ,

به تازگی عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به کشف یک تن و ۴۲۰ کیلو مواد مخدر در این استان اظهار کرد: ۸۵ نفر از سوداگران مرگ دستگیر و ۳۱ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل مواد مخدر شناسایی و توقیف شده است.

,

وی افزود: از یک تن و ۴۲۰ گرم مواد افیونی کشف شده، یک تن و ۲۳۸ کیلو گرم تریاک، ۱۵۵ کیلو و ۳۰۰ گرم حشیش، ۲۴ کیلو و ۱۸۵ گرم هرویین و سه کیلو گرم سایر مواد بود.

,

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ تن و ۵۱۲ کیلو گرم انواع مواد مخدر در سطح استان هرمزگان کشف و ضبط شده است.

,

 

,

, , ,

 ساکنان محلات قاچاقچی نشین امنیت جانی ندارند

,  ساکنان محلات قاچاقچی نشین امنیت جانی ندارند,  ساکنان محلات قاچاقچی نشین امنیت جانی ندارند,

مریم، دختر نوجوان 14 ساله بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز، با اشاره به وجود مواد فروشان در نزدیکی محل سکونتشان گفت: هیچ کدام از اهالی این منطقه امینت جانی ندارند به گونه ای که از ساعت 9شب به بعد هیچ کدام از بانوان و فرزندان آن ها جرات بیرون رفتن از خانه را ندارند.

, هرمز,

وی افزود: معتادان با قیافه های مختلف و با انواعی از ماشین ها به صورت مداوم و با سرعت بیش از حد مجاز رانندگی می کنند به نحوی که اگر کسی موقع عبور خودروهای آن ها، در کوچه باشد قطعا جان سالم به در نمی برد.

,

این نوجوان بندرعباسی تاکید کرد: به دلیل عرضه بسیار مواد مخدر بسیاری از نوجوانان و کودکان به دلیل دسترسی راحت به مواد افیونی در دام اعتیار گرفتار شده اند تا جایی که یکی از آن ها در اثر استفاده بیش از حد مواد به مدت 2ماه در بیمارستان بستری بود.

,

مریم ادامه داد: به دلیل افزایش تعداد مواد فروشان این نوجوان پس از بهبودی و ترخیص دوباره به استفاده از مواد روی آورد لذا اگر مسئولان چاره اندیشی نکنند در آینده شاهد تعداد بیشماری از نوجوانان و حتی کودکان معتاد خواهیم بود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه