اخبار داغ

جوانان در پیچ و تاب هیجان یا مرگ؟

پرواز انتهای راه موتورسواران پیست غیر استاندارد هرمزگان/هیجانی که به مرگ ختم می شود

پرواز انتهای راه موتورسواران پیست غیر استاندارد هرمزگان/هیجانی که به مرگ ختم می شود
عدم احداث پیست استاندارد در هرمزگان باعث شده تا جوانان علاقه مند به موتور سواری در مناطق بیابانی و بزرگراه های بندرعباس اقدام به موتور سواری کنند که متاسفانه این موضوع باعث شده تا حوادث ناگواری در این پیست ها اتفاق بیفتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ این روزهای در کوچه و خیابان های شهر بندرعباس که بنگرید جوانان و نوجوانان موتور سوار را خواهید دید که علی رغم سن  پایین و نداشتن گواهینامه بدون توجه به مسائل ایمنی در حال تردد هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

نمی توان کتمان کرد که موتور سواری یکی از پر مهییج ترین کارهایی ست که امروزه به عنوان ورزش نیز تلقی می شود موتور سیکلت انواع مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به موتور کراس،تریل، داکار و بیابانی اشاره کرد.

,

قیمت ارزان موتور سیکلت در مقایسه با سایر وسایل نقلیه باعث شده تا نوجوانان بدون در نظر گرفتن سن خود اقدام به خرید موتور کرده و با سرعت های غیرمجاز در خیابان ها تردد کنند که این موضوع در برخی موارد سبب مرگ و نقص عضو نیز در آن ها شده است.

,

با توجه به اینکه موتورسواری نیز در لیست ورزش های دنیا قرار گرفته می توان از این ورزش کاربردی برای کم کردن هیجانات افراد جامعه که علاقه مند به گذراندن اوقات فراغت خود و یا شرکت در مسابقات هستند، نقش مهمی داشته باشد.

,

کسب مقام های کشوری جوانان هرمزگانی

, کسب مقام های کشوری جوانان هرمزگانی, کسب مقام های کشوری جوانان هرمزگانی,

جوانان هرمزگانی نیز مانند جوانان دیگر استان های کشور به موتورسواری علاقه زیادی دارند از این رو احداث پیست های مناسب برای این افراد ضمن اینکه میزان بروز خطرات را کاهش می دهد موجب شرکت آنان در مسابقات و کسب مقام های کشوری و جهانی شود.

,

, ,

با وجود اینکه نوجوانان هرمزگانی تاکنون توانسته اند در مسابقات موتورکراس مقام های کشوری کسب کنند اما عدم وجود امکانات باعث شده تا برخی از آن ها از این ورزش پرمهییج را کنار گذاشته و رویای قهرمانی در مسابقات جهانی را به فراموشی می سپارند.

,

اگر روزهای پنجشنبه بخواهید از بزرگراه های بندرعباس و یا از مسیر باباغلام و تازیان تردد کنند عده کثیری از جوانان را خواهید دید که بدون توجه به مسائل ایمنی در حال مسابقه با یکدیگر هستند که این موضوع به چالشی جدی نه تنها برای موتورسواران بلکه برای مردم هرمزگانی تبدیل شده است.

,

, ,

عدم وجود پیست استاندارد در هرمزگان

, عدم وجود پیست استاندارد در هرمزگان, عدم وجود پیست استاندارد در هرمزگان,

نبود پیست مناسب در هرمزگان باعث شده تا جوانان در حاشیه شهر با گذاشتن چند لاستیک در اطراف خیابان اقدام به موتورسواری کنند و نداشتن جایگاه برای تماشاچیان نیز موجب می شود تا مردم در اطراف موتورسواران حلقه زده و در معرض خطرات جدی قرار گیرند.

,

عدم وجود امکانات در این پیست ها باعث شده تا موتورسوارانی که سرعت برایشان رهایی و پرواز از همه مشغله های ذهنی محسوب می شود بر روی آسفالت های ضخیم و یا سنگلاخ های بیابان های بندرعباس جان خود را از دست بدهند.

,

متاسفانه روز گذشته نیز در پیست موتورسواری باباغلام برخورد دو موتور سیکلت باعث شد تا دو نفر جان خود را از دست بدهند و  موتورسوار دیگر بر روی تخت بیمارستان در حالت اغما به سر ببرد.

,

اگر مسئولان هرمزگانی با دغدغه بیشتری نسبت به احداث پیست مناسب و استاندارد در بندرعباس اقدام کنند، قطعا شاهد وقوع کمتر این حوادث ناگوار در جامعه خواهیم بود همچنین جوانان و نوجوانان برای رسیدن به هیجان خود به راه های غیر مطلوبی که آسیب های اجتماعی ثمره آن ها است اقدام نمی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه