اخبار داغ

گزارشی از یک تخلف و سودجویی در حوزه پزشکی؛

کلاه برداری به اسم بیمه سلامت!/ یک مسئول: شرکت های کلاه بردار را به دادستانی زاهدان معرفی کنید

کلاه برداری به اسم بیمه سلامت!/ یک مسئول: شرکت های کلاه بردار را به دادستانی زاهدان معرفی کنید
در پی تماس تلفنی عده ای سودجو با بیمه شدگان در قالب شرکتهای درمانی مبنی بر ارائه تخفیفات ویژه خدمات درمانی، رئیس شورای هماهنگی بیمه های درمانی سیستان و بلوچستان اعلام کرد مردم شرکت ها و نمایندگان مربوطه را به دادستانی معرفی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در پی تماس برخی از شهروندان زاهدانی با این پایگاه خبری مبنی بر حضور برخی از افراد از طرف شرکت ها و نهادهایی که خود را فعال حوزه های بیمه ای معرفی و از شهروندان با گرفتن مبلغ 35 هزار تومان پول در خواست عضویت در این شرکت ها را دارند صحت و سقم این ماجرا در دستور کار خبرنگار ما قرار گرفت.
ماجرا از این قرار است که در هفته های اخیر برخی از شرکتها و نهادهایی که خود را فعال حوزه های بیمه ای معرفی می کنند، به خانواده های تحت پوشش بیمه سلامت، تماس گرفته و یا با مراجعه به درب منزل شهروندان، آنان را به پرداخت وجه و گرفتن دفترچه و یا کارت های تخفیفی حوزه پزشکی ترغیب می کنند.
در نوع خود و در راستای رفاه مردم، این نمونه کارها یک موضوع خوب محسوب می شود و برای همین تعداد قابل توجهی نیز با پرداخت وجه، متقاضی بهره گیری از این خدمات شده اند اما پس از مراجعه به واحدهای معرفی شده از سوی شرکتها با نا اطلاعی واحدهای پزشکی مواجه می شوند و پیگیری آنها نیز به جایی نمی رسد.
مراجعه به پزشک و بهره مندی از تخفیفات پزشکی تنها اقدام این دافترچه ها نیست بلکه برخی از این شرکت ها خدمات تخفیفی دیگر اصناف را نیز در دستور کار خود قرار داده اند، اما صاحبان آن واحدهای صنفی روحشان هم از این شرکت ها و خدمات آنان بی اطلاع است!
محمدرضا جهانتیغی یکی از شهروندان زاهدانی که به عضویت در این شرکت ها درآمده است، به خبرنگار عصرهامون گفت: نماینده این شرکت چندین بار با تلفن همراهم تماس گرفت تا توانست من را قانع به عضویت در این طرح و گرفتن دفترچه برای بهره مندی از خدمات این شرکت کند.
وی با بیان اینکه دفتر اصلی این شرکت در استان کرمان می باشد، افزود: بارها به مراکز معرفی شده از سوی آنها مراجعه کرده ام اما با عدم شناخت واحد مربوطه از شرکت معرفی شده مواجه می شویم.
وی ادامه داد: مسئولان چرا بر روی این شرکت ها که دارای شماره ثبت هستند، نظارت کافی ندارند؛ این شرکت ها از  اعتماد مردم سودجویی کرده و خدماتی در قبال هزینه دریافت شده ارائه نمی دهند.
یکی دیگر از شهروندان در این خصوص از مسئولان درخواست کرد تا پیگیر حق و حقوق از دست رفته مردم باشد زیرا این گونه شرکت ها علی رغم داشتن شماره ثبت به تعهدات خود پایبند نیستند و با شگردهای خاص مردم را ترغیب کرده تا با پرداخت هزینه به عضویت در چنین شرکت هایی درآیند.
وی افزود: هنگامی که از عدم کارآیی این شرکت آگاه شدم به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و متوجه فعالیت غیر قانونی این شرکت شدم؛ اما جای سوال اینجاست که پول صدها نفر از مردم چگونه از این شرکت ها باید پس گرفته شود؟
 
مردم فریب شرکت های جعلی بیمه را نخورند
در پیگیری این موضوع در تماسی که خبرنگار اجتماعی عصرهامون با محمد هادی عباسی مدیر روابط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان داشت، وی اظهار کرد: مردم باید هوشیار بوده و فریب شرکت های جعلی بیمه گر را نخورند.
وی بیان کرد: در چند روز اخیر اطلاعات پیام های زیادی در خصوص این شرکت ها به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رسیده است.
این مسئول ادامه داد: این موضوع به یک شرکت مربوط نیست و چندین شرکت طی تماس  و حضور درب منازل، مردم را فریب داده و به اسم تخفیفات پزشکی از آنان وجه نقد دریافت کرده اند.
وی افزود: بیمه های مورد تائید شامل تامین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح و نفت و غیره می باشند و شرکت های بیمه تکمیلی باید مجوزهای لازم را از وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته باشند.
عباسی در ادامه گفت: کسانی که فریب این شرکت ها را خورده اند و نتوانسته اند از خدماتی بهره ببرند، می توانند به مراجع قضایی مراجعه و از آنان شکایت کنند تا جلوی تخلفات آنها گرفته شود.
 
مردم شرکت ها و نمایندگان مربوطه را به دادستانی معرفی کنند
محمد صفدری رئیس شورای هماهنگی بیمه های درمانی سیستان و بلوچستان هم در این خصوص به خبرنگار عصرهامون گفت: مردم باید مراقب این افراد شیاد و کلاه بردار بوده و آنان و نمایندگان شان را به دادستانی زاهدان معرفی کنند.
وی افزود: این افراد و شرکتهای کلاه بردار به اسم بیمه سلامت و دیگر بیمه ها به درب منازل مراجعه و یا طی تماس هایی و در ازای خدماتی جعلی از شهروندان پول مطالبه می کنند.
این مسئول ادامه داد: این در صورتی است که بیمه ها به خصوص بیمه سلامت پولی توسط تلفن و یا مراجعه حضوری از شهروندان دریافت نکرده و تنها از طریق نمایندگی ها و یا دفاتر پیشخوان دولت بابت صدور دفترچه اقدام به دریافت پول تعیین شده می کند.
مدیر کل بیمه سلامت استان تاکید کرد: با دادستان زاهدان هماهنگی لازم برای برخورد قانونی با این شرکت ها انجام شده و شهروندان می توانند آنها را به دادستانی معرفی کنند و اگر پولی نیز به آنان پرداخت کرده اند و پس از مراجعه به محل های تعیین شده خدماتی دریافت نکرده اند می توانند با حضور در مراجع قضایی شکایت خود را مطرح کنند.
 
خبرنگار: پوریا جهانتیغی
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
, مردم فریب شرکت های جعلی بیمه را نخورند,
, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
, مردم شرکت ها و نمایندگان مربوطه را به دادستانی معرفی کنند,
, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه