اخبار داغ

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان :

اولویت سازمان تبلیغات در سال جاری کاهش آسیب های اجتماعی است/وجود 11 هزار حافظ قرآنی در سطح استان

اولویت سازمان تبلیغات در سال جاری کاهش آسیب های اجتماعی است/وجود 11 هزار حافظ قرآنی در سطح استان
مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت : اولویت کاری ما در سال جاری کاهش آسیب های اجتماعی است که در سه اولویت جدی ورود پیدا کرده ایم که سازمان تبلیغات در این زمینه پیشتاز بوده و در زمینه حاشیه نشینی ، اعتیاد و طلاق می باشد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  راه آرمان ؛ حجت الاسلام و المسلمین علی جلالی مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان برگزار شده بود،گفت: در استان کرمان از مجموع بیست و سه شهرستان در نوزده شهرستان اداره تبلیغات وجود دارد و  در شهرستان های رابر ، ارزوییه، نرماشیر و فاریاب به دلیل امکانات محدود و جذب نیرو اداره تبلیغات وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در دو بخش راین و شهداد دارای دو نمایندگی است و مجموعه تشکل هایی که با این سازمان همکاری دارند پنج تشکل هستند که شامل شورای هیئت های مذهبی ،کانون مداحان ،کانون های فرهنگی و تبلیغی، بانوان فرهیخته و موسسات و خانه های قرآنی می باشند.

,

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان این که این سازمان در اول تیرماه1360 و به دستور حضرت امام (ره) تاسیس شده است ، خاطر نشان کرد: عمده فعالیت های سازمان سیاست گذاری، برنامه ریزی ، هدایت و پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی و مردمی است.

,

جلالی ادامه داد : در این رابطه پیدایش تشکل های انجمن اسلامی و جمعیت مشابه با سازمان است که در این راستا سه فعالیت عمده را در دستور کار داریم که شامل کارهای فرهنگی، قرآنی و عمرانی می باشد.

,

وی تصریح کرد: اولین فعالیت سازمان در بحث تبلیغی اعزام و استقرار است که در مجموعه کشوری به سازمان واگذار شده و  ۸۹۲۵ مورد در سال گذشته اعزام  داشته ایم که این اعزام ها در ماه محرم و صفر، رمضان ، ایام فاطمه و مناسبت های ملی و مذهبی است.

,

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به این که بخشی از روحانیون اعزامی بومی و مابقی بر اساس اعلام نیاز از دفتر تبلیغات اسلامی قم و مشهد هستند گفت : مکان های اعزام این روحانیون به مساجد ،ادارات، مدارس و مجالس خاص است.

,

جلالی اضافه کرد : ما در کنار کار اعزام استقرار  را داریم که در روستاهای بالای هزار نفر  275 روحانی مستقر را داریم و طبق بررسی های به عمل آمده در هر منطقه شاهد یک روحانی برای کاهش آسیب های اجتماعی بوده ایم که 185 نفر مورد حمایت مالی سازمان هستند و مابقی بر اساس کمک های مردمی است.

,

وی بیان کرد : در خصوص اعزام سه کار صورت می گیرد که شامل شناسایی مناطق، آموزش جامعه هدف و حمایت های فرهنگی است که در مناسبت های مختلف انجام می گیرد .

,

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان دومین فعالیت سازمان تبلیغات را هیئت های مذهبی دانست و تشریح کرد : هیئت های مذهبی سرمایه های بسیار عظیمی در کشور هستند که در هر کجا حضور داشته اند موجب موفقیت شده اند و ما قریب به  ۲۷۰۰ هیئت داریم که در سامانه طوبی ثبت شده اند .

,

جلالی توضیح داد : عمده فعالیت های ما برای هیئت ها توسط 20 شورا انجام می شود که این شورا توسط هر شهرستان انتخاب می شود و در مجموع از استان هم یک نفر به کشور معرفی می شود .

,

وی افزود : یکی از نگرانی ما زندانیان غیر عمدی هستند که ما با کمک شوراهای هیئت های مذهبی توانسته ایم  برخی از مشکلات این زندانیان را حل نماییم .

,

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد : دومین کار حضور روحانیون در زندان ها برای برگزاری مراسم عزاداری در زندان هاست که علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری بیش از ۲۰۰۰ پرس غذا ارائه شده است و همچنین گردهمایی هایی در خصوص بصیرت افزایی و کاهش آسیب های اجتماعی انجام شده است .

,

جلالی با بیان این که شناسه دیگر سازمان بحث مداحان است ، عنوان کرد : در این زمینه در سامانه طوبی ۲۶۴۸ مداح به ثبت رسیده است که برای آن ها برنامه های آموزشی داشته ایم.

,

وی اظهار کرد : ضمن شناسایی بانوان استان در خصوص معارف دینی و در تمام شهرستان ها جمعیت بانوان فرهیخته را شناسایی کرده ایم و از کارهای  باارزش آن ها آموزش اعتقادی و بحث مشاوره می باشد .

,

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان ایجاد مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا را از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات دانست و ادامه داد : این مدارس با دو هدف شناسایی و جذب دانش آموزان علاقمند و برنامه ریزی موثر صورت گرفته است و این فارغ التحصیلان جز پیشتازان عرصه فرهنگی هستند که هم اکنون هشت مدرسه صدرا در استان وجود دارد که پنج مدرسه پسرانه در شهرستان های کرمان ، بم ، رفسنجان ، جیرفت و کهنوج و سه مدرسه دخترانه در شهرستان های زرند ، بم و جیرفت است .

,

جلالی یادآور شد : بخش دیگر فعالیت این سازمان توجه به امور قرآنی است که اولویت اول اداره امور قرآنی  با توجه به منویات مقام معظم رهبری تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در سطح کشور است و امروز ما دارای 11 هزار حافظ قرآنی از سه جز تا کل قرآن در استان داریم .

,

وی بیان کرد :  تلاش برای آشنایی همگان برای روخوانی و روان خوانی قرآن کریم از دیگر برنامه هاست  و همچنین زمینه سازی برای استفاده از مفاهیم قرآن نیز یک ضرورت است که کارهایی انجام شده است و دوره های تخصصی تربیت معلم قران کریم از دیگر برنامه های این سازمان می باشد که با استقبال بسیار خوب روبرو شده است.

,

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت : ظرفیت بسیار زیبایی در خصوص امور قرآنی در اختیار سازمان تبلیغات است و در سال گذشته کلیه مجوزها ی خانه های قرآنی با سازمان بوده است و در حال حاضر 290 موسسه قرآنی و 450 خانه قرآن داریم .

,

جلالی افزود : اولویت  کاری ما در سال جاری کاهش آسیب های اجتماعی است که در سه اولویت جدی ورود پیدا کرده ایم که سازمان تبلیغات در این زمینه پیشتاز بوده و در زمینه حاشیه نشینی ، اعتیاد و طلاق می باشد.

,

وی اظهار داشت : در بحث حاشیه نشینی با اعزام روحانی مستقر که دوازده نفر روحانی مستقر در این مناطق داریم که به عنوان قطب فرهنگی هستند و ایجاد کانون فرهنگی و هیئت های مذهبی که نوزده پایگاه را در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم داشت و در زمینه طلاق نیز از ظرفیت روحانیون ، کانون مداحان و هیئت های مذهبی استفاده می کنیم.

,

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان اولویت دوم سازمان تبلیغات اسلامی را در سال جاری در زمینه فضای مجازی بیان کرد و افزود :  در بحث فضای مجازی سازمان قرارگاهی را تشکیل داده ایم و از آن جایی که یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری فضای مجازی است بعد از استعدادیابی قریب بیست نفر از متخصصین دعوت شدند و قرارگاه فضای مجازی مبین در پنج معاونت در دو موضوع مشغول به کار شد.

,

جلالی اولین موضوع این قرارگاه را محتوایی و آموزشی دانست و بیان کرد : 120 نفر از افرادی که استعداد در فضای مجازی داشتند آموزش دیدند و دوره برگزار شد و افرادی که از این دوره با موفقیت بیرون آمدند در اکثر شهرستان ها کار انجام می دهند.

,

وی ادامه داد : از دیگر اولویت های قرارگاه فضای مجازی آموزش روحانیون است که اولین دوره آن در تیرماه برگزار خواهد شد .

,

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان تشریح کرد : در بحث عمرانی نیز سه شناسه به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده است که ساخت و تکمیل خانه های عالم ، خانه های قرآنی و تکمیل و کمک به حسینیه ها می باشد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه