اخبار داغ

نماینده مردم ایرانشهر:

ماجرای تجاوز در ایرانشهر باید با پختگی مطرح می شد/ نباید به عناصر ضد انقلاب اجازه سوء استفاده داد

ماجرای تجاوز در ایرانشهر باید با پختگی مطرح می شد/ نباید به عناصر ضد انقلاب اجازه سوء استفاده داد
نماینده مردم ایرانشهر با تاکید بر اینکه نباید به دشمن اجازه سوء استفاده از مسائل مختلف را داد گفت: این ماجرا باید با پختگی مطرح می شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، نماینده مردم ایرانشهر امروز در جمع اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان با اشاره به ماجرای مطرح شده در خصوص تجاوز به دختران در ایرانشهر گفت: اینگونه حوادث ممکن است در هر کجای دنیا رخ دهد بنابراین باید این همه به دنبال ریشه یابی این موضوع باشیم.
وی با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند بگوید در این خصوص چندنفر آسیب دیده اند، گفت: دستگاه قضایی در این خصوص اطلاع رسانی انجام می دهد.
نماینده ایرانشهر در خصوص بیان این ماجرا از تریبون رسمی نماز جمعه و تبعات منفی آن برای استان گفت: هر چه بار منفی اخبار در اظهارات افراد و مسئولین کاسته شود به نفع استان است.
وی افزود: این گونه مسائل باید با پختگی بیشتری مطرح شود تا اجازه سوء استفاده به دشمن داده نشود.
عضو مجمع نمایندگان استان ساختار نیروی انتظامی ایرانشهر را قدیمی دانست و گفت: قرار است تغییراتی  در این زمینه صورت گیرد، با توجه به رایزنی های صورت گرفته با مدیران انتظامی استان و کشور استفاده از نیروهای بومی منطقه در دستور کار قرار گرفته است.
وی امنیت سیستان و بلوچستان و منطقه ایرانشهر را مطلوب ارزیابی و بیان کرد: انتقادات اخیر مربوط به ناامنی اجتماعی است که در این خصوص نیز برنامه های در دست اجرا می باشد.
امینی فرد استفاده دولت از ظرفیت های استان را کلید برون رفت از شرایط سخت کنونی بیان کرد و افزود: در بسیاری از شاخص های کشور از حد نرمال آن پایین تر هستیم که این موضوع توجه ویژه مسئولین را می طلبد.
وی با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان مخالف طرح تقسیم استان هستند بیان کرد: هویت مشترک بین همه اقوام از بلوچ و سیستانی و سایر اقوامی که امروز در این استان حضور دارند، وجود دارد و همین مساله ضرورت حفظ پیوستگی و هم گرایی را دو چندان کرده است.
نماینده مردم ایرانشهر اذعان کرد: با توجه به توانمندی های نقاط مختلف شمال و جنوب استان یک سیستم یکپارچه توانایی تامین منابع توسعه ای را فراهم می کند.
وی کلید حل مشکلات توسعه ای استان را در تعریف جدید ساختار ادارات استان دانست و گفت: با توجه به گستردگی استان باید برخی از ادارات کل برای حل مشکلات در جنوب مستقر شوند که البته این امر مستلزم تصویب قانون می باشد.
عضو مجمع نمایندگان استان ضمن تاکید بر اوضاع بحرانی بیکاری در کشور گفت: امروز آماری که از بیکاری اعلام می شود منطبق با مشاهدات عینی نیست و در هر خانواده دو یا سه بیکار وجود دارد.
نماینده مردم ایرانشهر سرمایه گذاری دولت های مختلف در استان را نامناسب دانست و گفت: کارخانه بافت بلوچ زمانی به عنوان پیشانی اقتصاد منطقه فعالیت داشت اما به دلیل بی توجهی در وضعیت نامناسبی قرار گرفته است که پیگیری های متعدد در خصوص احیای مجدد آن صورت گرفته و خوشبختانه 60 میلیارد تومان برای نوسازی آن تخصیص یافته است که اگر این نوسازی محقق شود زمینه اشتغال 300 نفر از مردم منطقه فراهم می شود.
نماینده مردم ایرانشهر ضمن انتقاد به بانک های استان گفت: متاسفانه برخی از بانک های استان تسهیلات را تا حدی که وظیفه آنهاست به خوبی در اختیار سرمایه گذاران قرار نمی دهند.
وی بیشترین خواسته مردم حوزه انتخابیه خود را حل مشکلات معیشتی و اقتصادی دانست و گفت: دولت باید توجه بیشتری به مردمی داشته باشد که بالاترین رای را به آقای روحانی داده اند، امروز سرمایه گذاری در این استان راهبردی برای کشور سرمایه بزرگی محسوب می شود که امیدواریم دولت در عرصه عمل به این موضوع توجه داشته باشد.
امینی فرد مشکل آبرسانی از اساسی ترین دغدغه های خود دانست و افزود: مشکلات آب در جنوب و مرکز استان بسیاری جدی است در همین خصوص با وزیر نیرو چندین جلسه برگزار شده و این سبب ایجاد کارگروه ویژه ای برای بررسی مناطق استان به خصوص جنوب و مرکز استان شده است.
نماینده مردم ایرانشهر استفاده از ظرفیت مرز را ضروری دانست و افزود: در کنار این مسائل باید امنیت مورد توجه ویژه قرار گیرد، فعالیت مرز رسمی پیشین و ریمدان در مجمع نمایندگان استان در حال پیگیری است اما طرف پاکستانی چندان به تعهدات خود پایبند نیست که این موضوع نیز در حال بررسی و حل و فصل است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه