اخبار داغ

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی یزد خبر داد

افزایش 20 درصدی قیمت مصالح ساختمانی/ قیمت ها رو به افزایش

افزایش 20 درصدی قیمت مصالح ساختمانی/ قیمت ها رو به افزایش
رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد گفت: از آنجا که پس از اعتراض و اعتصاب کامیونداران، افزایش قیمت کرایه در دستور کار است، افزایش دوباره قیمت مصالح ساختمانی نیز قابل پیش بینی خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت:  قیمت مصالح ساختمانی در استان یزد نسبت به سال گذشته 18 تا 20 درصد افزایش قیمت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

«علی رضا ایوبی» با بیان اینکه روند صعودی افزایش قیمت مصالح ساختمانی از اوایل فروردین ماه آغاز شد، افزود: به عنوان مثال آجر که در سال گذشته 56 تومان خرید و فروش میشد در حال حاضر 67 تومان خرید و فروش می شود و یا گچ که هر کیسه آن حدود 4هزار تومان بود به 5 هزار تومان رسیده است.

,

وی به تشریح علل مختلف افزایش قیمت مصالح پرداخت و گفت: افزایش قیمت مصالح توسط تولیدکنندگان پس از دو سال، اعتصاب رانندگان کامیون و افزایش قیمت ارز، شوک بزرگی را به بازار مصالح ساختمانی وارد کرد و نه تنها این بازار بلکه سایر اجناس هم با تلاطم قیمت مواجه شد.

,

این فعال اقتصادی ادامه داد: متاسفانه افزایش قیمت ناگهانی و کمبود نقدینگی در دست مردم در کنار رکود، وضعیت مصالح فروشان را به بحران رسانده است.

,

وی اضافه کرد: کمبود نقدینگی در بین مردم باعث شده تا ساخت و ساز کم شود و حتی در مواردی به صفر برسد؛ اگر روزی مصالح فروشی در یزد روزانه 400 کیسه سیمان میفروخته است امروز 100 کیسه هم نمی فروشد.

,

وی از تعطیلی 50 واحد صنفی مصالح ساختمانی استان یزد در سال گذشته خبر داد و گفت: وضعیت تاسف بار بازار باعث شده تا 50 واحد صنفی مصالح ساختمانی در استان یزد تعطیل شود و مابقی که فعالیت دارند به سختی مغازه خود را سرپا نگه دارند.

,

ایوبی اذعان داشت: رکود بازار باعث شده تا بسیاری از مصالح فروشان، اجناس را از تولیدکنندگان به صورت چکی خریدار و گاهاً با همان قیمت خرید به صورت نقدی به فروش برسانند تا بتوانند پول نقد بدست آورده و امورات زندگی را بگذرانند.

,

وی با اشاره به افزایش دوباره قیمت کرایه کامیون ها و گران شدن اجناس آن ها، خاطرنشان کرد: به نظر من از آنجا که پس از اعتراض و اعتصاب کامیونداران، افزایش قیمت کرایه در دستور کار است، افزایش دوباره قیمت مصالح ساختمانی نیز قابل پیش بینی خواهد بود.

,

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد در پایان گفت: این بازار متلاطم نیاز به نظارت دولت دارد؛ دولت باید بر نحوه عرضه و تقاضا بازار و قیمت اجناس نظارت کند.

,

انتهای پیام/م*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه