اخبار داغ

ماجرای آسیب مجتمع نوساز معلولین بافق

ماجرای آسیب مجتمع نوساز معلولین بافق
به گفته نماینده بافق یک سال پس از ساخت مجتمع یاس برای افراد بی‌بضاعت و معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی به تازگی تعدادی از این ساختمان‌ها ترک برداشته و در حال تخریب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، مجتمع ۴۰ واحدی یاس جز پروژه هایی بود که سید محمد میرمحمدی آن را افتتاح کرد. به گزارش رسانه های محلی این مجتمع واقع در کوچه بنیاد مسکن بافق که بصورت مشارکتی از سوی بهزیستی برای معلولین ساخته شده بود پس از گذشت چند سال از زمان تحویل دچار نشست و ترک خوردگی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

, ,

 

,

ساکنین  با شنیدن صدای ترک خوردن مجتمع ، از ترس آوار شدن ساختمان بر سرشان به کوچه ها پناه بردند و در طول این مدت حتی شب ها را در بیرون از منزل به صبح رساندند.  برخی از ساکنین مدعی شدند زمانیکه با رئیس بهزیستی بافق تماس گرفته اند وی گفته است: "همین میزان پول پرداخت کرده اید" و نباید انتظار بیشتری داشته باشید. البته این موضوع بعداً از سوی مسوولین تکذیب شد!

,

 

,

واکنش ها به مشکلات مجتمع معلولین بافق

, واکنش ها به مشکلات مجتمع معلولین بافق, واکنش ها به مشکلات مجتمع معلولین بافق,

فرماندار بافق از اعزام کارشناس رسمی دادگستری و همچنین رایزنی با مدیر کل بهزیستی استان خبر داد.

,

محمد زاده رحمانی افزود: بلافاصله بعد از اینکه متوجه این مشکل شدم بازرس و کارشناس عمران فرمانداری را برای بازدید از محل اعزام نمودم تا گزارشی از علت این مشکل تهیه نماید.

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: از رییس اداره بهزیستی بافق نیز خواستم که به همراه رییس نظام مهندسی ساختمان شهرستان برای بررسی مشکل منازل مد نظر در آنجا حضور یابند که آنها نیز گزارششان را ارسال نمودند و رسانه ای هم شده است.

,

 

,

بعد از یک سال این منازل دیگر قابل سکونت نیست

, بعد از یک سال این منازل دیگر قابل سکونت نیست, بعد از یک سال این منازل دیگر قابل سکونت نیست,

محمدرضا صباغیان نیز در این مورد گفت: متاسفانه یک سال از ساخت این منازل مسکونی برای افراد بی‌بضاعت و معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی می‌گذرد و به تازگی تعدادی از این ساختمان‌ها ترک برداشته و در حال تخریب است به گونه ای که دیگر این منازل قابل سکونت نیست. بنده در بازدیدی که از این ساختمان‌ها داشتم تذکر دادم که باید این موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شود و با افراد متخلف چه ناظر و چه پیمانکار به طور جدی برخورد شود.

,

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون دستگاه‌های مربوطه اعم از شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان باید در این مورد پاسخگو باشند و دستگاه‌های متولی احداث این ساختمان‌ها نیز باید از طریق مراجع قضایی حقوق افراد خسارت‌دیده را پیگیری کرده و از حقوق آنها دفاع کنند. بی‌تردید مسئولان باید به طور جدی مانع از تکرار این قبیل خسارات شوند که بعد از این با وجود شرایط سخت اقتصادی با چنین مشکلاتی مواجه نشویم و بیت‌المال به هدر نرود.

,

, ,

 

,

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه این ساختمان‌ها قابل سکونت نیستند، در چند روز اخیر افرادی که در یک سال گذشته در آنها مستقر بوده‌اند به مراکزی که برای سکونت موقت آنها درنظر گرفته شده است، انتقال داده شدند.

,

 

,

ایرادات مطرح شده سوءتفاهم بود

, ایرادات مطرح شده سوءتفاهم بود, ایرادات مطرح شده سوءتفاهم بود,

محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در این مورد گفت: این ساختمان که شامل 20 بلوک 2 طبقه ای و در کل 40 واحد بوده،مورد تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان است و پیمانکار بر روی نمای این ساختمان انقطاعی که به لحاظ فنی ایجاد کرده بوده را ترمیم کرده و حفاظی روی آن قرار داده که اقدامی در جهت زیباسازی نمای ساختمان بوده است. این انقطاع ایجاد شده بین دو واحد این ساختمان به لحاظ فنی برای زمان وقوع زلزله ایجاد شده است تا در آن زمان تا حدودی بتواند جابجا شده و مانع از بروز خسارت شود.

,

 

,

, ,

 

,

محسنی بندپی تصریح کرد: این ایرادی که به این ساختمان وارد دانسته شده سوءتفاهمی بوده که حل شده است، چراکه این ساختمان از لحاظ رعایت استانداردهای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مورد تایید است و بعد از بررسی‌هایی که از نظر پیمانکاری هم انجام دادیم، مشخص شد از لحاظ فنی هیچ مشکلی ندارد.

,

گفتنی است درز انقطاع فضایی است جهت جدا سازی بین سازه های دو ساختمان مجاور یکدیگر که در موقع زلزله از برخورد دو سازه به هم و ایجاد خسارت مضاعف توسط ضربه سازه ها بهم جلوگیری می کند.

, گفتنی است درز انقطاع فضایی است جهت جدا سازی بین سازه های دو ساختمان مجاور یکدیگر که در موقع زلزله از برخورد دو سازه به هم و ایجاد خسارت مضاعف توسط ضربه سازه ها بهم جلوگیری می کند., گفتنی است درز انقطاع فضایی است جهت جدا سازی بین سازه های دو ساختمان مجاور یکدیگر که در موقع زلزله از برخورد دو سازه به هم و ایجاد خسارت مضاعف توسط ضربه سازه ها بهم جلوگیری می کند.,

 

,

 

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه