اخبار داغ

با هدف خدمت به منابع‌طبیعی؛

فعالیت بیش از 4 هزار همیار افتخاری طبیعت در سیستان وبلوچستان/ عرصه های منابع طبیعی سرمایه ملی است

فعالیت بیش از 4 هزار همیار افتخاری طبیعت در سیستان وبلوچستان/ عرصه های منابع طبیعی سرمایه ملی است
رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان از فعالیت چهار هزار نفر در استان به عنوان همیار افتخاری طبیعت خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا شهرکی در گفت و گو با عصرهامون، افزود: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان متولی اصلی حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری صحیح و اصولی از منابع‌طبیعی تجدیدشونده، اگر چه تاکنون طرح‌های بیشماری را به مرحله اجرا گذاشته اما به علت پراکندگی و وسعت زیاد عرصه‌های مرتعی، جنگلی و بیابانی، به تنهایی قادر به انجام حفاظت کامل این عرصه ها نبوده و این امر بدون مشارکت مردم و جوامع محلی امری محال و غیر ممکن می باشد.
وی گفت: در راستای مشارکت گیری از مردم در حفظ، احیاء و توسعه منابع‌طبیعی و ترویج و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی، افراد علاقمند و دوستداران منابع‌طبیعی به طور داوطلبانه و به قصد خدمت به منابع‌طبیعی کشور، در طرح همیاران طبیعت سازماندهی می‌شوند تا به وسیله دستورالعمل‌ها و آموزش‌های لازم، سطح دانش و بینش آنان افزایش یافته و به عنوان همیار دانش‌آموز، همیار مروج و همیار محافظ طبیعت به طور افتخاری با منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری کنند.
این مسئول بیان کرد: ارتقاء سطح دانش و بینش در زمینه منابع‌طبیعی، تلاش در توسعه فرهنگ منابع‌طبیعی، شرکت در کلاس‌های آموزشی- ترویجی در راستای اهداف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع‌طبیعی، شناسایی و معرفی افراد علاقمند به همکاری با منابع‌طبیعی، سازماندهی افراد داوطلب در حوادث غیر مترقبه مانند آتش‌سوزی و اطلاع‌رسانی هر گونه تخریب منابع‌طبیعی به مسئولان مرتبط از مهمترین وظایف همیاران طبیعت می باشد.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 13 دوره آموزشی ویژه همیاران طبیعت برگزار شده است و روند برگزاری دوره ها و جذب افراد علاقمند به عنوان همیار طبیعت در استان در راستای رسیدن به اهداف سازمان، همچنان تداوم خواهد یافت.
رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک و فرهنگ سازی مناسب، همه مردمان کشور ایران به عنوان حافظ عرصه های منابع طبیعی شناخته شوند و عرصه های منابع طبیعی از هر گونه آسیب به دور باشد.
خبرنگار: پوریا جهانتیغی
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه