اخبار داغ

وقتی صدور قبوض نجومی برق مردم ریگان را نقره داغ می کند؛

اصلاح تعرفه برق در پیچ و خم وعده‌های مسئولین

اصلاح تعرفه برق در پیچ و خم وعده‌های مسئولین
بیکاری، فیش های نجومی برق و کمبود امکانات از سری موضوعاتی است که این روزها زیاد در بین مردم، مسئولین و بالاخص در شبکه های اجتماعی در حال رد و بدل و مطرح شدن است. معضلاتی که گرچه سایه ی آنها از سرمان کم نمیشود بلکه کماکان چتر بلایی شده اند بر سرمان.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح کویر،کرمان یکی از استان های پهناور با آب و هوایی کاملا متفاوت از کشورمان ایران است. به طوری که اگر چه دارای شهرستان هایی با دمای صفر درجه در اوج تابستان است اما همان گونه هم دارای شهرهایی با دمای بالای ۵۰درجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح کویر,

بیکاری، فیش های نجومی برق و کمبود امکانات از سری موضوعاتی است که این روزها زیاد در بین مردم، مسئولین و بالاخص در شبکه های اجتماعی در حال رد و بدل و مطرح شدن است. معضلاتی که گرچه سایه ی آنها از سرمان کم نمیشود بلکه کماکان چتر بلایی شده اند بر سرمان.

,

شهرستان ریگان از سری شهرستان هایی است که باید از اردیبهشت ماه بساط کولر و وسایل سرمایشی را پهن کرد. گرمای هوا در این شهرستان در اکثر روزها به بالای ۵۰درجه می رسد که موجب مصرف بیش از حد برق می شود و همین امر سبب بالا رفتن تعرفه و قبض های کمر شکن برق شده است. مردم محروم این منطقه علی رغم امکانات کمی که دارند و با توجه به اینکه استفاده زیادی از برق ندارند یعنی اکثر خانه ها فقط از ۲وسیله ی ضروری کولر و یخچال استفاده می کنند اما باید صدور قبض های بالای ۲۰۰هزار تومان و بعضاً ۹۰۰هزار تومان را از سوی اداره برق صادر می شود را تحمل کنند و این امر مردم را کلافه و سردرگم کرده است.

,

با نگاه به سطح زندگی و معیشت مردم و فقر حاکم بر منطقه جنوب شرق و معضل بیکاری و تورم اقتصادی حاکم بر جامعه می توان دریافت که خانواده ها توانایی پرداخت تعرفه هایی با مبالغ سنگین و کمر شکن را ندارند و عدم پرداخت قبوض  برق برابر است با قطع انشعاب از سوی اداره ذی ربط.اما حال جای سوال اینجاست که تا به کی دولتمردان وقت به این امر مهم چشم بسته اند و نسبت به آن بی تفاوت اند؟تا به کی این بی عدالتی در بین شهرستان های گرمسیری ادامه دارد و جدای از فیش های نجومی حقوق بگیران …،حال اینبار تعرفه های سنگین برق عدالت اجتماعی را نشانه گرفته اند.

,

امید است که مسئولین و متولیان امر به این خطه از دیار کریمان توجه ویژه‌ای داشته باشند و اجازه ندهند مردم صبور این دیار بیش از این تحت فشار قرار بگیرند و با تدبیر و معضلات و مشکلات این منطقه را سر و سامان دهند.

,

یکسری اقدامات هم برای رفع محرومیت انجام شده است اما در مقابل حجم زیاد و قابل توجه مشکلات و معضلات کفایت نمی کند. مدتهاست که در رسانه ها و برخی مسئولین از تقسیم بندی شهرستان ریگان در گروه های گرمسیری و دریافت کد ناحیه گرمسیر را بر سر زبان ها انداخته اند اما کماکان به آن جامه ی عمل پوشیده نشده و مردم منطقه از این مسئله رنج می برند و تاوان اشتباه به اصطلاح سیستمی مسئولان بالا رتبه را پس می دهند.

,

مهدی آبیار از شهروندان ریگان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان داشت:صدور قبوض سنگین برق ما را بیچاره کرده و در پرداخت انها مانده ایم.از مسئولین کشوری و استانی می خواهیم لطفا به داد مردم محروم این خطه برسند.

,

وی افزود: انتظار می رود دولت به این شهرستان نگاه ویژه داشته باشد تا فشار زیادی به مردم محروم و فقیر منطقه وارد نشود.متاسفانه قبوض برق بسیار سرسام آور هستند و بیشتر مردم شهرستان با مبالغ بسیار بالا مواجه شده اند.

,

نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان کرمان هم در مجلس در تذکر به وزیر نیرو گفته بود: با توجه به گرمای بی سابقه و وجود طوفان ها و شن های روان و آلایندگی ناشی از ریزگردها، مصرف برق در شرق استان کرمان افزایش یافته و متاسفانه مردم نیازمند این مناطق ، با وجود تعرفه های ناعادلانه توان پرداخت هزینه قبوض برق را ندارند، هر چند که چندماهی است این موضوع از طریق وزارتخانه پیگیری شده ، اما متاسفانه تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است. شایسته است درخصوص تعرفه برق تجدیدنظر شود.

,

حجت الاسلام رنجبر‌ماهانی امام جمعه ریگان هم به صدور قبوض سنگین برق انتقاد داشتند و بیان داشتند:گرمای هوا در این شهرستان به بالای ۵۰ درجه نیز می‌رسد و قبض‌های هنگفتی برای اهالی این شهرستان صادر می‌شود و باعث کلایه شدید مردم شده است.این در حالی است که در شهرستان‌های همجوار ریگان مانند عنبرآباد، رودبار و ایرانشهر قبوض برق کمتر از این شهرستان گرمسیری با دمای بالای ۵۰ درجه است‌.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه