اخبار داغ

در سال حمایت از کالای داخلی رخ داد؛

رشد 167درصدی صادرات سیستان وبلوچستان از بازارچه های مرزی/ تراز تجارت خارجی استان مثبت بوده است

رشد 167درصدی صادرات سیستان وبلوچستان از بازارچه های مرزی/ تراز تجارت خارجی استان مثبت بوده است
رئیس صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: طی دو ماه اول امسال صادرات استان از محل بازارچه های مرزی، 167درصد نسبت به مدت مشابه پارسال، رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛نادر میرشکار در گفت و گو با عصرهامون، افزود: در دو ماه اول امسال، میزان کل صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی استان به وزن 305 هزار و 53 تن و ارزش 93 میلیون و 594 هزار و 139 دلار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,


وی ادامه داد: در این مدت، میزان صادرات از گمرکات استان 38 میلیون و 474 هزار و 299 و از بازارچه های مرزی استان و نیز 55 میلیون و 119 هزار و 840 دلار بوده است.

,
,


میرشکار کرد: آمارها حاکی از این است که صادرات از طریق گمرکات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18درصد افزایش داشته است.

,
,


وی تاکید کرد: براساس آمار و اسناد موجود، صادرات از طریق بازارچه های مرزی نیز طی این مدت رشد 167درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد که رقم قابل توجهی می باشد.

,
,


وی در ادامه بیان کرد: بازارچه های مرزی استان رویکرد صادرات گرا داشته که این موضوع باعث رشد و رونق اقتصاد و بازرگانی منطقه شده است.

,
,


رئیس صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: بازارچه های مرزی عملکرد صادراتی قابل توجه ای را به خود اختصاص داده اند و از دلایل عمده این افزایش می توان به دسترسی آسان به بازارهای کشورهای همسایه، سهولت فرآیند انجام صادرات و بوروکراسی اداری کمتر بازارچه ها نسبت به گمرکات اشاره کرد.

,
,


میرشکار خاطر نشان کرد: تراز تجارت خارجی استان در این بازه زمانی مثبت بوده و به رقم 65 میلیون و 445 هزار و 548 رسیده است .

,
,


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان در خصوص عمده اقلام صادراتی از استان طی این مدت گفت: مصالح ساختمانی ( سیمان )، کاشی و سرامیک، گاز، هندوانه، گوجه فرنگی و سیب درختی عمده اقلامی بوده اند که به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشور ها صادر شده است.

,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه