اخبار داغ

بیش از 250 نفر به صورت غیر رسمی در سطح شهرهمدان مشغول به زباله گردی می باشند

بیش از 250 نفر به صورت غیر رسمی در سطح شهرهمدان مشغول به زباله گردی می باشند
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان گفت:در حال حاضر سازمان مدیریت پسماند شهرداری با یک پیمانکار که 300 کارگر به صورت رسمی زیر مجموعه دارد از مبدا به جمع آوری و تفکیک زباله می پردازد و همچنین 250 نفر و بعضا بیشتر به صورت غیر رسمی به این کار مبادرت می ورزند، درون باسک های زباله به تفکیک و زباله گردی مشغول هستند که به هیچ وجه شکیل و برازنده شهروندان و محله ها نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، کامران گردان گفت: در طی جلسه ای که هفته گذشته با حضور سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان داشتیم مقرر گردید قرار داد جدیدی با پیمانکار حاضر مبنی براینکه از صفر تا صد حمل، جابجایی و تفکیک زباله را  خودش برعهده گیرد، بسته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی ادامه داد: به موجب بسته شدن قرار داد جدید با پیمانکار حاضر در سازمان مدیریت پسماند شهرداری نظارت، کنترل و عدم اجازه به زباله گردها به وی محول می گردد.

,

به مرور زمان افراد زباله گرد زیر مجموعه پیمانکار سازمان پسماند در جهت کنترل و نظارت قرار می گیرند

, به مرور زمان افراد زباله گرد زیر مجموعه پیمانکار سازمان پسماند در جهت کنترل و نظارت قرار می گیرند,

در این خصوص سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: افرادی که در سطح شهر به زباله گردی مشغول اند مسلما بصورت غیر قانونی این کار را انجام می دهند، سازمان پسماند به مرور زمان قسط دارد که این افراد را زیر گروه پیمانکاری خود کند تا بر آنها کنترل و نظارت بیشتر داشته باشد.

,

حسین سیبی در ادامه افزود: درطی جلسات متعددی که برگزار شد متاسفانه یا خوشبختانه به برخورد جدی با این افراد نرسیدیم و همچنین اگر بخواهیم توجه ویژه به زباله های خانگی از نظر بهداشتی داشته باشیم و بترسیم که برای زباله گردها اتفاقی خواهد افتاد، باید گفت مبنای برنامه ریزی ما زباله های خانگی نیست بلکه زباله های عفونی است که سیگل جمع آوری، حمل و دفن زباله های عفونی به طور کل با زباله های خانگی فرق دارد که توسط  سطل های مخصوص جمع آوری، با ماشین های مخصوص حمل ونیز محل دفن جدا گانه ای دارند که خطری کسی را تهدید نمی کند.

,

وی با توجه به اینکه زباله گردها عامل نامنظمی و کثیفی محله ها  هستند، گفت: زباله گردها در چار چوب هیچ مجموعه ای نمی باشند که بعضا  به آن مجموعه در جهت قانون مند کردن آنها فشار آورد تا مجموعه  وظیفه کنترل و نظارت بر این افراد رابرعهده بگیرد، این افراد وابسته به هیچ نهاد و اورگانی نمی باشند و به طور مستقل به این کار مبادرت می ورزند. 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه