اخبار داغ

فقط 800 نفر از 8000 عضو آمدند !

انتخابات نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان به حد نصاب نرسید / بوی مهندسی از انتخابات نظام مهندسی !!

انتخابات نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان به حد نصاب نرسید / بوی مهندسی از انتخابات نظام مهندسی !!
انتخابات هیئت رئیسه ی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به حد نصاب نرسید و به بعد موکول شد حالیکه این سازمان حدود۸۰۰۰عضو در استان گلستان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ نکته ی جالب این انتخابات که دیروز جمعه 1 تیرماه برگزار شد ؛ فقط حدود۸۰۰نفر در این انتخابات شرکت کردند و این موضوع باعث شد تا انتخابات به حد نصاب نرسد و این انتخابات به چند ماه بعد موکول شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

اما دلیل مشارکت پائین در انتخابات سازمان نظام مهندسی چه بود و آیا عده ای از مشارکت پائین اعضای سازمان اهداف خاصی را دنبال می کردند؟!

,

بنظر می رسد عده ای که وظیفه ی اجرای انتخابات را بر عهده دارد به شکلی گزینشی و تقریبا منطقه ای و بر اساس گرایش به خود به شکلی کاملا سلیقه ای با در دست داشتن لیست اعضای سازمان که البته به شکلی محرمانه و قابل بحث از انتشار آن جلوگیری کرده است اقدام به صدور و تمدید کارت عده ی محدودی از اعضای سازمان نموده است و نهایتا عامل چنین حضور کم رنگی در این انتخابات شده است تا انتخابات را به بعد موکول کند و به دوره مدیریت خود برای مدتی دیگر مهر تمدید بزنند و البته با مهندسی انتخابات نهایتا به حاکمیت جریان وابسته به خود ادامه دهد.

,

اما برخی بر این باورند که این سیاست نادرست به تلاش ها و تقلاهای کاندیداهای رد صلاحیت شده یا تائید نشده و یا استعفا داده قبل از رد صلاحیت !! و تیم وابسته به وی باز می گردد و آنها بودند که چنین تخلف و مهندسی را مدیریت کرده و از عدم استقبال اعضا برای شرکت در انتخابات بیشترین بهره را می برند.

,

در خصوص حواشی و چرایی حضور کمرنگ اعضای سازمانی پرجمعیت برخی مطلعین و فعالان تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد و البته سازمانهای دولتی و وابسته به دولت بر این عقیده هستند که نحوه ی برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان تفاوت قابل تاملی با سایر سازمانهای نظام مهندسی داشته و این موضوع بشدت مشارکت انتخابات را نشانه رفته است.

,

در انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان صدور کارت و یا تمدید کارت جهت حق رای در انتخابات از ضروریاتی است که کاملا با سایر سازمانهای وابسته به دولت در گلستان نظیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در تضاد است و این موضوع بشدت مشارکت در این انتخابات را تحت الشعاع قرار می دهد.

,

در همین رابطه مسئله را از فعالان سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان جویا شدیم.

,

 وی در تبیین این موضوع عنوان کرد: تمامی اعضای هر سازمانی و تشکلی بعنوان مجمع عمومی آن سازمان طبق قوانین حاکم بر تشکل های مردم نهاد و سازمان های وابسته به دولت حق شرکت در انتخابات را به صرف عضویت اولیه داشته و دارند و بر همین اساس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  هر چند سال یکبار انتخابات برگزار می گردد که البته شکل قانونی و صحیح کار همین است.

,

این عضو حقوقی در ادامه افزود: اینکه حق شرکت در انتخابات در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان متوقف بر تمدید کارت های عضویت باشد یک رفتار کاملا غیر حقوقی است و اصولا با شکل قانونی و حقوقی انتخابات در سازمان های وابسته به دولت که از یک قانون واحد تبعیت دارند در تضاد می باشد.

,

این فرد همچنین عنوان کرد: طبق قانون و مفاد حقوقی حاکم کلیه ی اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان به صرف عضویت اولیه ولو مثلا۲۰سال پیش از نظر حقوقی بعنوان اعضای مجمع عمومی سازمان حق رای داشته و قانونا می بایست آرای آنها توسط هیئت های اجرایی برگزاری انتخابات اخذ گردد.

,

و این موضوع باید بشدت توسط هیئت های اجرایی و هیات های نظارت انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و البته مسئولین عالی و ارشد وزارت جهاد کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد و هر چه سریعتر در روش برگزاری انتخابات تجدید نظر گردد.

,

این فرد مطلع در پایان افزود: از نظر حقوقی هر عضو سازمان های وابسته به دولت نظیر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و ساختمان و حتی معدن به صرف عضویت اولیه بعنوان اعضای مجمع عمومی حق شرکت در انتخابات هیآت رئیسه را داشته و چنانچه حق عضویت مبالغی به منظور شرکت در انتخابات و اعطای حق رای در نظر گرفته شود این نوع نگاه فاقد اعتبار حقوقی لازم و مغایر با قوانین کلی نظام انتخاباتی کشور است اگر چه اخذ حق عضویت می تواند برای ارائه ی سایر خدمات رفاهی به اعضای سازمان های وابسته به دولت نظیر نظام مهندسی کشاورزی بعنوان اعضای مجمع عمومی حقوقی و مشروع باشد.

,

در نهایت پایگاه خبری گلستان ما از مسئولین نظارتی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و استان گلستان خواهان رسیدگی و توجه به این مسئله ی حقوقی مهم می باشد تا نهایتا شاهد مشارکت پرشور اعضای محترم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ها و خاصه استان گلستان بعنوان قطب کشاورزی در انتخابات ها همچون سایر سازمانهای نظام مهندسی وابسته به دولت چون ساختمان باشیم.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه