اخبار داغ

با حضور استاندار هرمزگان؛

سه بازارچه های ملوانی در سیریک به بهره برداری رسید

سه بازارچه های ملوانی در سیریک به بهره برداری رسید
بازارچه های ملوانی میشی ، شهر بندرسیریک با حضور استاندار هرمزگان، نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستان سیریک افتتاح و عملیات احداث بازارچه ملوانی شهر بندرکوهستک در سیریک آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آذینی؛ فریدون همتی، استاندار هرمزگان روز گذشته در جمع مردم شهر بندر کوهستک بخش بمانی سیریک، اظهار کرد: توسعه سواحل مکران در حال تشکیل است که با تشکیل این سازمان، دولت تمرکز ویژه ای برای عمران و آبادانی و توسعه این منطقه خواهد داشت و سرمایه گذاران به این منطقه جذب می شوند که موجب رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه و مردم خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی,

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به اهمیت تامین معیشت مرزنشینان، تسهیل گری مناسبی برای تجارت و کار ملوانان و لنج داران انجام شده که در همین خصوص مجوز مرز رسمی در 8 نقطه جدید هرمزگان( شامل بندر گرگان ، تیاب، شهر بندر کوهستک ، سیریک و میشی ) صادر شده  تا فعالیت های تجاری ملوانان با در نظر گرفتن معافیت های گمرکی به شکل مناسبی صورت گیرد.

,

همتی با بیان اینکه احداث نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک و آب شیرین کن های مختلف سواحل شرق هرمزگان موجب توسعه سواحل مکران می شود؛ اظهار کرد: برای آموزش و تربیت نیروهای ماهر در این منطقه توسط اداره کل فنی و حرفه ای استان برنامه ریزی شده تا نیروهای بومی این منطقه در طرح های توسعه مکران با کسب مهارت آموزی و اخذ مدرک مورد نیاز در آینده نزدیک مشغول به کار شوند.

,

وی با اشاره به طرح های راه اندازی پالایشگاه و ایجاد پایانه صادرات نفت کشور در شرق استان، یادآور شد: اقدامات بزرگی در شرق هرمزگان در حال انجام است که این منطقه را متحول می کند و در آینده ای نزدیک شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی خاصی در این خطه از میهن عزیزمان خواهیم شد.

,

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مناطق ساحی برای جذب گردشگر و سرمایه گذاری بسیار مستعد و مناسب است، گفت: شهر بندرکوهستک باید به یک شهر بندری زیبا تبدیل شود و از طریق شبکه های اجتماعی ویژگی های طبیعی و گردشگری این بندر معرفی شود تا شاهد جذب گردشگران بیشتری در کوهستک باشیم.

,

همتی در همین خصوص به معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان ابلاغ کرد: بودجه احداث بلوار ورودی شهر بندر کوهستک به طول 2 کیلومتر ، اعتبار آسفالت کوچه و معابر شهر و نوار ساحلی بندر کوهستک و دهکده گردشگری برای عمران و توسعه و جذب بیشتر گردشگر به این بندر زیبا واگذار کنند.

,

ایزدی پور، فرماندار شهرستان سیریک هم نیز در این مراسم ، اظهار کرد:  بازارچه ملوانی میشی با تعداد 320 واحد ،بازارچه ملوانی شهر بندر سیریک در 100 واحد به بهره برداری رسید و بازارچه ملوانی شهر بندر کوهستک در 32 واحد تا هفته دولت سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

,

 فرماندار سیریک افزود: با راه اندازی بازارچه های ملوانی ضمن کمک به رفع موانع و چالش های مرزنشینان لنج های تجاری شناورهای زیر 500 تنی می توانند براساس ابلاغی هیات دولت در خصوص ورود کالاهای ملوانی مصوب مردادماه سال گذشته و اصلاحیه 13خرداد ماه سال جاری در سال 6 بار از ظرفیت بار ملوانی به ارزش25 تا 30 میلیون تومان با تخفیف گمرگی براساس قیمت کالاها می توانند برخوردار و استفاده کنند.

,

استاندار هرمزگان در سفر یک روزه خود به شهرستان سیریک از آب شیرینکن های شهر سیریک ، روستای زیارت ، مجتمع بندری سیریک ، مجموعه گردشگری سنتی نگین مکران، هتل آپرتمان مکران، بیمارستان امام سجاد(ع) شهر بندر سیریک، اسکله چند منظوره بندر کوهستک و گمرگ و دیدار با مردم بخش بمانی شهرستان در مسجد جامع بندر کوهستک از برنامه های سفر یک روز فریدون همتی به شهرستان سیریک بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه