اخبار داغ

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان:

فعالیت 52 شعبه حل اختلاف در سطح استان زنجان/ 22 هزار پرونده در استان زنجان منجر به صلح و سازش شد

فعالیت 52 شعبه حل اختلاف در سطح استان زنجان/ 22 هزار پرونده در استان زنجان منجر به صلح و سازش شد
رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان با اشاره به اینکه بطور میانگین ماهانه 3 هزار و 500 پرونده به شورای حل اختلاف وارد می‌شود گفت: 22 هزار پرونده در شعب صلحی در استان زنجان منجر به صلح و سازش شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدرضا احمدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 22 هزار پرونده در شعب صلحی در روستاها منجر به سازش شده است اظهار کرد: عملکرد شعب صلحی بالاتر از این میزان بوده چون بسیاری از آمار‌ها به دلیل بی‌اطلاعی مسئولان شعب در روستاها اعلام و ثبت نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه در استان زنجان 52 شعبه حل اختلاف وجود دارد تصریح کرد: از این تعداد 22 شعبه در شهرستان زنجان بوده و 30 شعبه نیز در سطح شهرستانها هستند.

,

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان با اشاره به اینکه همه پرونده‌هایی که وارد شورا می‌شوند قابلیت سازش ندارند گفت: هدف اصلی شورای حل اختلاف این است که به جای رای دادن ایجاد صلح و سازش کنند.

,

وی با بیان اینکه بیشتر پرونده‌هایی که وارد حل اختلاف می‌شود مطالباتی هستند بیان کرد: بیش از 17 پرونده‌ در این راستا در حل اختلاف تشکیل شده است.

,

احمدی در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاران می‌توانند ساختار دستگاه قضا را در سطح جامعه اطلاع رسانی کنند ابراز کرد: با این اطلاع رسانی همه مطلع می‌شوند که چه مواقعی به دادسرا، شورای حل اختلاف و دادگاه‌ها باید مراجعه کنند.

,

وی با اشاره به تشکیل شورای حل اختلاف در سال 79 و اهداف تشکیل آن بیان کرد: شوراهای حل اختلاف با دو هدف کلی کاهش مراجعات مردمی به دادگاه‌ها و مشارکت مردم در حل مشکلات مردم تشکیل شد و روز به روز شوراهای حل اختلاف تکامل‌تر می‌شود و قانوان‌های جدیدی تصویب می‌شود.

,

معاون قضایی دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف استان زنجان در استان زنجان عملکر مثبتی داشتند افزود: خوشبختانه استان زنجان توانست رتبه نخست را در پرونده‌هایی که توانایی صلح و سازش را دارند کسب نماید و حدود 55 درصد از این پرونده‌ها را به صلح خاتمه دادند.

,

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین در هر ماه 3 هزار و 500 پرونده به شورای حل اختلاف وارد می‌شود بیان کرد: سال 96 بیش از 41 هزار پرونده به شعبه‌های رایی وارد شده است.

,

احمدی با اشاره به اینکه در شورای حل اختلاف در سال گذشته هفت پرونده قصاص منجر به صلح و ساز شد و در این پرونده‌ها هفت نفر از قصاص نجات یافتند بیان کرد: ساز در یک پرونده در سطح استان سبب تشکیل ده‌ها پرونده می‌شود ولی شورای حل اختلافدر سطح استان کار‌های بسیار ارزنده‌ای را انجام می‌دهند.

,

وی با اشاره به وظایف شورای حل اختلاف خاطر نشان کرد:  دو نوع شعبه صلحی و رایی در حل اختلاف وجود دارد که براساس اجازه قانون شعبات رایی می‌توانند حکم صادر کرده و پرونده‌های مالی زیر 20 میلیون تومان را بررسی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه