اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر:

صداقت، امانت‌داری و تهذیب نفس لازمه تبلیغ اسلامی است

صداقت، امانت‌داری و تهذیب نفس لازمه تبلیغ اسلامی است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر گفت: باید از یک مبلغ دینی در درجه اول صداقت در عمل دیده شود وقتی می‌گوییم اسلام دینی است که نسبت به ظلم به مظلومین بی‌تفاوت نیست ما نیز باید این‌گونه باشیم. اگر می‌گوییم اسلام دینی است که می‌خواهد مردم را از فقر و جهالت نجات دهد ما نمی‌توانیم خود دچار جهالت باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین داوود ضمیر رضوانی در گفت و وگو با خبرنگار اسلامشهرخبر با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در اول تیرماه سال 1360 به فرمان امام راحل گفت: همان‌طوری که قرآن کریم هم اشاره‌کرده و در روایات نیز به آن اشاره‌شده است تبلیغ به معنای رساندن دستورات الهی به مردم است که از وظایف انبیای الهی است، همان‌طوری که خداوند به پیامبرش فرمود تو فقط باید ابلاغ کنی. بر این اساس وظیفه سازمان تبلیغات تبلیغ درست است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اسلامشهرخبر,

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر معرفی اسلام ناب گفت: رهبری فرمودند که ما نیاز داریم اسلام به‌صورت درست تبلیغ شود اگر اسلام به‌درستی تبلیغ شود مسلماً انسان‌ها به این دین گرایش پیدا می‌کنند چراکه بر اساس نیازهای فطری بشر تنظیم‌شده است .

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر بابیان اینکه دین آمده است راه تأمین درست خواسته‌های انسان را نشان دهد گفت: انبیا الهی مبلغین راستین دین هستند همان‌طوری که خداوند در قرآن خطاب به پیامبر خود می‌فرماید: اگر بخواهی چیزی به ما نسبت‌دهی که ما نگفتیم ما رگ گردن تو را خواهیم زد. آنچه خداوند به پیامبر دستور داده کم‌وزیاد نشده است و بدون کاستی به مردم ابلاغ‌شده است.

,

وی بابیان اینکه علما ادامه‌دهنده راه انبیا در تبلیغ هستند گفت: حضرت علی (ع) در این خصوص می‌فرماید خداوند از پیامبران پیمان گرفت که امانت رسالت را به مردم برسانند. این تعهدی است که خداوند از دانشمندان گرفته است در مقابل ظلم ظالمان سکوت نکنند و در مقابل ستم به مظلومین بی‌تفاوت نباشند.

,

حجت‌الاسلام رضوانی بابیان اینکه وظیفه تبلیغ در طول تاریخ به‌درستی انجام‌شده است افزود: ما در زمان بعد از پیامبر اسلام باید دین را از تحریف حفظ کنیم. مبادا عالمی شاهد بدعت در دین باشد اما در مقابل آن بخواهد سکوت کند. هیچ عالمی نباید در مقابل نوآوری‌هایی که برخلاف دستورات دین هست و از دین نبوده سکوت کند اگر این کار را انجام دهد به فرموده ائمه علیهم‌السلام جای او در آتش است.

,

وی با اشاره به شرایط یک تبلیغ درست و مناسب گفت: در درجه اول باید از یک مبلغ دینی صداقت در عمل دیده شود وقتی می‌گوییم اسلام دینی است که نسبت به ظلم به مظلومین بی‌تفاوت نیست ما نیز باید این‌گونه باشیم. اگر می‌گوییم اسلام دینی است که می‌خواهد مردم را از فقر و جهالت نجات دهد ما نمی‌توانیم خود دچار جهالت باشیم. اگر اسلام برای فقرزدایی آمده است سؤال این است که اکنون قدرت اداره جامعه رادارید چرا نتوانسته‌اید از فقر و فاصله طبقاتی جلوگیری کنید؟

,

این مسئول ادامه داد: باید افرادی که خود عالم و عامل هستند در مصدر امور قرار بگیرند یکی از شاخص و عناصر مهم در قرارگیری این افراد انتخابات است مردم باید مواظب باشند کسانی انتخاب کنند که درد فقر و نداری و حس مقابله با تبعیض را در وی مشاهده کنند. دشمن از ابزارهای پیشرفته برای تبلیغ استفاده می‌کند اگر ما غافل باشیم و دچار انزوا شویم میدان دست کسانی می‌افتد که نمی‌خواهند دین در جامعه پیاده شود و مردم به رفاه برسند.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر امانت‌داری را دومین شاخص تبلیغ درست عنوان کرد و گفت: شخصی که صادقانه در مسیری گام برمی‌دارد اگر نمی‌تواند بار امانت را به دوش بکشد آن را نباید بپذیرد و اعلام کند که در توانش نیست. شخصی هم که در توانش است مسئول است و اگر وارد نشود خیانت کرده است تهذیب نفس در امر تبلیغ نیز مهم است کسانی که خودشان را ساخته باشند می‌توانند در همه امور صادقانه وارد شوند.

,

وی با اشاره به رشد آسیب‌های اجتماعی ازجمله: طلاق، اعتیاد و خشونت گفت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌توان از ظرفیت هیئت ها و تشکل‌های دینی استفاده کرد مثلاً اگر در منطقه‌ای آسیبی وجود دارد هیئت‌ها می‌توانند ورود پیدا کنند و در رفع آسیب‌ها و معضلات تلاش کنند. تلاش می‌کنیم نقش‌آفرینی هیئت‌ها منحصر در مراسم مذهبی نباشد و در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز ورود پیدا کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه