اخبار داغ

دولت برای مدیریت بازار باید بهتر عمل کند

دولت برای مدیریت بازار باید بهتر عمل کند
وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه اقتصاد کوتاهی کرده‌ایم و در استقلال اقتصادی نتوانسته‌ایم با تراز انقلاب حرکت کنیم گفت: باید طوری حرکت می‌کردیم که اگر امروز شیرهای نفت نیز بسته می‌شد دچار تنش‌های داخلی نشویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در همایش ملی روز اصناف اظهار کرد: نهادی که در طول تاریخ نزدیکترین، موثرترین و همراه‌ترین با مردم بوده است همین اصناف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: موضوعی که اصناف و بازار را به قویترین و مهمترین نهاد مردمی بدل می‌کند، همین ارتباط با مردم است. بازار با بیش از 2.5 میلیون واحد صنفی مجاز و پوشش دادن جمعیتی 10 میلیونی نقش بزرگی را ایفا می‌کند و 18 درصد تولید ناخالص داخلی را شامل می‌شود.

,

وزیر کشور با اشاره به نقش صنوف در ایجاد امنیت و آرامش کشور اظهار داشت: عرضه کالا با قیمت واقعی و به اندازه نیاز مردم  موجب افزایش امنیت و آرامش روانی جامعه می‌شود؛ در صورتی که اصناف وظیفه خود را تامین کالای مورد نیاز مردم به درستی انجام ندهند زمینه تنش در جامعه ایجاد می شود.

,

رحمانی فضلی تصریح کرد:‌امروز همراهی و همدلی اصناف با مردم و مقابله با دشمن امری قطعی و ضروری است که باید شاهد آن باشیم.

,

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب باید در حوزه مقاوم و مستقل کردن اصناف گامهایی اساسی برمی‌داشتیم اما در این حوزه کوتاهی‌ صورت گرفته و در استقلال اقتصادی نتوانسته‌ایم با تراز انقلاب حرکت کنیم.

,

وزیر کشور گفت: اقتصاد کشو ر باید به شکلی پیش رفت که اگر شیرهای نفت هم بسته می‌شد دچار تنش‌های داخلی نشویم این در حالی است که نتوانسته‌ایم با استفاده از توانمندی‌ها و منابع داخلی و منطقه‌ای بودجه‌ای داشته باشیم که به نفت وابستگی نداشته باشد.

,

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: در سه ماهه گذشته با وجود انجام جنگ روانی دشمن از لحاظ میزان فروش نفت و قیمت آن و صادرات و واردات کشور نه تنها کمبودی نداشته‌ایم بلکه شاهد افزایش بوده‌ایم، اما با توجه به جنگ روانی دشمن در داخل دچار نوسانات قیمتی و نگرانی‌های مردمی شده‌ایم.

,

* دولت برای مدیریت بازار باید بهتر عمل کند

, * دولت برای مدیریت بازار باید بهتر عمل کند,

وزیر کشور گفت: بخشی از این مشکلات به خاطر حجم نقدینگی مردم و مراجعه بیش از حد به بازار است که دولت باید در تنظیم مقررات برای مدیریت بازار در این شرایط بهتر عمل کند.

,

رحمانی فضلی در واکنش به درخواست‌های رئیس اتاق اصناف گفت: جلساتی برای ساماندهی بازار با استانداران و شهرداریها برگزار می‌شود تا حدود 700 هزار واحد غیرمجاز ساماندهی شود؛ اصناف طبع خودرا در زمینه ساماندهی دست‌فروشان ارائه کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه