اخبار داغ

شهرستانی که اولین رتبه بیکاری استان را دارد؛

63 نفر از کارگران کارخانه فولاد میانه بیکار شدند/ امام جمعه شهر خواهان بازگشت اخراجی‌هاست

63 نفر از کارگران کارخانه فولاد میانه بیکار شدند/ امام جمعه شهر خواهان بازگشت اخراجی‌هاست
در میان اخراجی‌ها که اکثر آنان نیز نفرات بومی هستند، افراد متاهل کم نیستند و عده‌ای دیگر که به امید اشتغال تازه تشکیل خانواده داده‌اند، اکنون خود را بیکار می‌بینند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در طول یک هفته‌ی اخیر 63 تن بر تعداد بیکاران شاغل در شهرستان میانه درپی تسویه حساب کارخانه فولاد با آنان افزوده شده است و جوانانی که خود را در برابر خانواده‌هایشان شرمنده می‌دیدند سراغِ اصحاب رسانه و امام جمعه‌ شهرشان را گرفته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ظهر دیروز امام جمعه میانه در خطبه‌های نماز جمعه خبر اخراج این افراد را از پشت تریبون اعلام و از مسئولان اجرایی و متولیان کارخانه فولاد میانه درخواست کرد اجازه‌ بیکاری کسانی را که نان‌آور خانواده‌هایشان هستند، ندهند.

,

یکی از کارکنان اخراج شده نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آناج می‌گوید مسئولان کارخانه هفته گذشته با 16 نفر تسویه حساب کردند و روز پنج‌شنبه نیز لیست تسویه 47 تن را در اختیار ما قرار دادند و گفته‌اند طی روزهای آینده با عده‌ای دیگر نیز تسویه خواهد شد.

,

وی ادامه می‌دهد در بین اخراج شدگان کمترین سابقه‌ کاری افراد 2 سال است و بعضی‌ها 5 سالی می‌شود که در فاز احیاء مشغول به کار بوده‌اند و گرد و خاک آن را خورده‌اند تا فاز دوم سرپا نگه داشته شود.

,

این کارگر اخراج شده با بیان اینکه پرسنل پیش‌تر با پیمانکاران قرارداد داشتند و در طول یک سال اخیر در بخش تولید فعالیت می‌کردند، می‌افزاید: درحالی که شهرستان رتبه اول بیکاری استان را به خود اختصاص داده است، اخراج کارگران چندان خوشایند نیست و 59 تن از 63 نفری که با آنان تسویه شده نفرات بومی هستند.

,

وی در پایان عنوان می‌کند: برای این کارخانه 250 نفر ظرفیت استخدام قرار داده بودند اما به علت تاخیرهای پی درپی در نهایت 150 نفر در کارخانه مشغول فعالیت شدند و مابقی افراد به استخدام نهادهای دیگری درآمده بودند، حال نیروهای سابق در کنار جدیدالاستخدامی‌ها 250 نفر می‌شوند اما ما را از کار بیکار می‌کنند.

,

به نظر می‌رسد علت اخراج این کارگران اتمام پروژه و یا پایان قراردادهای کاری‌شان باشد اما هرچه که هست، لازم است مسئولان تدابیری اتخاذ نمایند تا در این برهه از زمان و در شرایط نابسامان اقتصادی، بر تعداد خانواده‌هایی که در تنگنا قرار می‌گیرند افزوده نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه